Njegovo veličanstvo, Golf sedmi

Volkswagnov prvak nove generacije je pripravljen na spopad s tekmeci za ohranitev prestola.

Morda se bo spet marsikomu zdelo, da je novi Golf precej podoben svojemu neposrednemu, še niti ne polnih pet let staremu predhodniku. Toda pri nemškem Volkswagnu so prepričani, da novinec, ki se je v prvi generaciji postavil na ceste že pred 38 leti, prikazuje prvaka v najboljši luči doslej. In temu ne gre kar tako oporekati.

Sicer pa v Wolfsburgu po vsej verjetnosti vedo, kaj govorijo in kaj delajo; če ne drugače, to potrjujejo Golfove prodajne številke, ki so v skoraj štirih desetletjih zrasle na več kot 29 milijonov prodanih primerkov na vseh koncih sveta, kar ga uvršča med najbolj prodajane modele v zgodovini avtomobilizma in ga postavljajo na prestol najpomembnejšega avtomobila najmočnejšega evropskega proizvajalca. Kljub oblikovni podobnosti s šesto generacijo in zadržanosti, ki Golfa že ves čas dela nekako brezčasnega, je v novi podobi videti sveže. Ne samo zato, ker je z dobrimi 4,25 metra dolžine nove osnove ponovno za nekaj centimetrov daljši in ima zaradi večje medosne razdalje tudi prostornejšo notranjost in večji prtljažnik. Opazen je predvsem tehnološki napredek, zaradi česar je Golf lažji za okroglih 100 kilogramov, s tem pa pri Volkswagnu obljubljajo tudi do 23 odstotkov nižjo porabo goriva.

V začetku so na voljo štirje različni pogonski stroji, dva bencinska in dva dizelska, vsi »dihajo« pod prisilo turbinskega polnilnika. V bencinskem delu je najšibkejši 1,2-litrski štirivaljnik s 63 kilovati (86 KM), ki ga tako kot večjega 1,4-litrskega s 103 kilovati (140 KM) in oba dizelska ponujajo tudi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Dizelske barve zastopata 1,6-litrski, ki iztisne iz sebe 77 kilovatov (105 KM), in 2,0-litrski s 110 kilovati (105 KM). Motorna paleta bo sčasoma še obogatena tako z varčnejšimi kot bolj športnimi motorji, napovedani sta tudi različici s pogonom na plin in na elektriko. Dvomov o tistem, kar je očem skrito, ni; Golf se še naprej postavlja z zanesljivo lego na cesti in nezahtevno vodljivostjo ter zmernim potniškim udobjem.

Precej drugačna kot pri predhodniku je notranjost, kjer je treba opaziti in občutiti boljše materiale, voznikove oči pa bodo opazile tudi nove, kajpak dobro pregledne in germansko urejene merilnike. Nov je tudi velik osrednji zaslon na dotik, na katerem se prikazujejo vsi pomembni podatki delovanja avtomobila in njegovih sistemov.

Sedmi Golf se v naše kraje pripelje sredi meseca; zanj bo treba zbrati vsaj 15.142 evrov, kolikor bodo trgovci zahtevali za najcenejšo izvedbo.

Volkswagen Golf skozi zgodovino

1974 - nemški Volkswagen je s prvo generacijo Golfa postavil na ceste novo interpretacijo modernega avtomobila, ki je moral nadomestiti legendarnega hrošča. Osnovni različici so kmalu sledile še športnejše, že v prvi generaciji je bil na voljo tudi kabriolet in čez nekaj let še tovorni Caddy.

1983 - v vse hujšo konkurenco avtomobilov spodnjega srednjega razreda je zapeljal Golf druge generacije, ki je bil ne samo oblikovno drugačen, ampak tudi večji in varnejši. Dve leti po predstavitvi so spravili na ceste tudi štirikolesno različlico z dvignjeno karoserijo z imenom Golf Country.

1991 - tretja generacija je prinesla vsestranski velik preskok naprej. Poleg običajnih bencinsko in dizelsko gnanih Golfov so pri Volkswagnu predstavili tudi prestižno različico s šestvaljnim V6 motorjem. Prvič je bil Golf na voljo tudi v kombijevski izvedbi z oznako Variant.

1997 - na prvi pogled zaznavnih razlik med tretjo in četrto generacijo je bilo manj, kot so pričakovali številni ljubitelji tega avtomobila, vendar so pri Volkswagnu samozavestno vztrajali, da je Golf pač Golf; limuzinska različica je v Evropi nosila ime Bora.

2003 - s peto generacijo je prišla nova generacija bencinskih motorjev z neposrednim vbrizgom goriva, limuzinski Golf pa se je tako kot nekoč spet imenoval Jetta. Leta 2004, ko je Golf praznoval trideseti rojstni dan, je na ceste zapeljal povišani Golf Plus, isto leto pa tudi najbolj divji Golf R32.

2008 - s šesto generacijo je Volkswagen spet naredil velik razvojni korak, ostali pa so očitki, da je novi Golf ostal preveč oblikovno zadržan in da preveč spominja na predhodnika. Med drugim je z novo generacijo prišel še močnejši športno nastrojeni GTI.

               

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 30. oktober 2009 / 07:00

Blejki prvakinji v preskakovanju ovir

Bled – Pred kratkim je v Lipici potekalo letošnje državno prvenstvo v preskakovanju ovir, kjer sta se s svojima konjema izkazali tudi mladi blejski tekmovalki Hana Bajrovič in Ev...

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 29. december 2006 / 06:00

Komentar: Drugi spol

Po noveli volilnega zakona je morala biti na kandidatnih listah za letošnje lokalne volitve zagotovljena 20-odstotna zastopanost drugega spola, ob parlamentarnih leta 2008 pa naj bi bila...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Sedmica: Meka črnih gradenj

Agonija družine Strojan je, vsaj za zdaj, končana. Država jim je najprej porušila streho nad glavo, takoj za tem pa jih je sprejela v svoje naročje in jih preselila v Roje, v enonadstr...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Orkester je škofjeloški pušeljc

Dalmatinec Ivo Gulič, rojen leta 1935 v Sinju v Dalmaciji, je prevzel vodenje škofjeloškega pihalnega orkestra leta 1957. Pretekli teden se je legendarni "barba" kot kapelnik uradno poslovil od njega.

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Med sosedi

Železna Kapla na avstrijski strani mejnega prehoda Jezerski Vrh je v nedeljo, 24. decembra, spokojna pričakovala sveti večer. Gostinski lokali so bili večinoma zaprti, le trg in o...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Reci mi kar Ana

Nasilje je bilo del mojega življenja