Potovanje je film, v katerem si vlogo sam izbereš
"Izjemno agencijo ustvarjajo izjemni sopotniki," pove Oskar Savarin, direktor turistične agencije Oskar, gorenjske nominiranke za gazelo 2012. "Kriza te požene," je še poudaril sogovornik. Agencija Oskar bo letos po pričakovanjih ustvarila več prihodka od prodaje kot lani, kljub krizi.
Kako ste doživeli novico, da ste nominirani za gorenjsko gazelo 2012?
»Nominirani smo že bili, prvič pa smo se uvrstili med prve tri. Nismo primerljivi z drugimi turističnimi ponudniki, delujemo v svoji zgodbi, ki je avtorsko delo, in če ti nekdo reče, v tem si pa dober, je to priznanje. Krasna se mi je zdela nominacija; kot mi gazele lovimo po Afriki, nas gazele lovijo v Sloveniji.«
Agencijo ste ustanovili leta 1996. Imate sedemnajst zaposlenih in še več zunanjih sodelavcev. Kako ste »rasli«?
»Po letu 2000 smo iz garažne agencije prešli v organizirano podjetje. To je bil velik preskok. Zaradi naše specifične potovalne filozofije smo morali vse vitalne funkcije zagotoviti znotraj podjetja. Imamo lasten oddelek za prodajo letalskih vozovnic in lastno vodniško ekipo. Naši vodniki ne vodijo za druge agencije in mi ne najemamo vodnikov iz zunanjega trga; vsi naši vodniki so izšli iz naše vodniške šole. Kar je še zelo pomembno in smo gradili vsa ta leta, pa to ni zavedeno v številkah, so naši sopotniki. Smo edina potovalna agencija, ki svoje potnike tudi izobražuje. Želimo, da se naši potniki zavedajo priložnosti, ki jih potovanja ponujajo, in tako lahko več iz njih potegnejo. Potovanja so dobra zgodba za osebno rast, za sproščanje, za preseganje pojmovnih meja, za vzpodbujanje tolerance in raznih človeških vrlin. Potovanja nas soočajo z drugačnostjo, so preizkušnje, saj se nam na njih dogajajo presenečenja. Če se s preizkušnjami na potovanju soočamo, jih tudi doma lažje rešujemo. Sopotnikom omogočamo doživetja, ki jih je pri običajnem turizmu nemogoče doseči. Pred kratkim smo se s skupino 45 potnikov vrnili iz Jordanije, z nami je bil znani bioterapevt Marjan Ogorevc. Med drugim je skupina v petih dneh prehodila sto kilometrov! Čudež! Priznaš si, le kaj vse zmorem.«
Lani ste imeli pet milijonov evrov prihodka od prodaje, prodajo povečujete. Kako vam uspeva kljub ekonomski krizi?
»Pričakujem, da bomo letos ustvarili slabih 6 milijonov evrov prihodkov od prodaje, da bomo prepotovali z okoli 4000 sopotniki. Lani se je z naših potovanj vrnilo okoli 3300; od tega več kot 60 odstotkov stalnih sopotnikov. Kot prvo, kriza je priložnost, da smo se več začeli ukvarjati z odnosi znotraj podjetja in z odnosom do sopotnika. Poleg tega so naša potovanja v preteklosti pritegnila aktivno prebivalstvo, kateremu potovanje vsaj enkrat, mnogim pa dvakrat na leto ostane nujnost za regeneracijo in učinkovitost dela. To so aktivni ljudje, ki so v kriznih časih še bolj izpostavljeni. Tretja stvar je naša notranja prilagoditev. V zadnjih treh letih smo naredili toliko inovacij, da smo krizi lahko le hvaležni, da je prišla. Kriza te požene. Dokler si lagoden in potniki kar sami prihajajo, se poleniš. Zdaj pa je bilo potrebno prevetriti vsebine in najti nova izhodišča. Prav zaživeli smo. Letos pričakujemo 15-odstotno rast, lani je bila ta 10-odstotna.«
Odnose v podjetju in do potnikov ste torej postavili na prvo mesto?
»Eno je uradni odnos, drugo pa je nadgrajeni, lahko tudi povsem osebni. Imam vizijo agencije 21. stoletja, ki deluje izključno na človeku, odnosu do človeka, na sodelovanju. Agencija Oskar je vredna toliko, kolikor je v srcu vsakega od sopotnikov, zaposlenih in vodnikov. Zaposleni skupaj z vodniki pa smo srce, ki poganjamo skupno bitje agencije. Tudi vodnike, ki sicer uradno delujejo kot samostojni podjetniki, jemljemo za svoje. So del ekipe. V naši vodniški šoli vodnikom očistimo ego. Vodnike zgradimo v kompetentne posameznike, ki znajo voditi tudi najbolj zahtevna potovanja.«
Kaj je še vaša konkurenčna prednost?
»Za sopotnike ustvarjamo »človeku prijazna potovanja«, kjer je on glavni igralec. Sopotnik potuje zaradi doživetja drugačnosti in sebe v stiku z njo. To sopotnika izzove v glavno potovalno igro. V klasičnem turističnem pristopu pa so glavni igralci znamenitosti gostujoče dežele, potniki pa so zgolj opazovalci.«
Kaj so potovanja prihodnosti?
»Potovanja 21. stoletja so izjemna priložnost za čiščenje osebnosti in osebni razvoj. Omenil sem že bioterapevta Marjana Ogorevca, ki zna človeka sprostiti, razbremeniti, ga odpreti drugačnosti ter očistiti čustvenih in mentalnih smeti. S tem se popotnikovo doživetje poveča in domov se vrne lahko drugačen. Prihodnje leto gremo z Marjanom Ogorevcem v zahodno egipčansko puščavo, lani smo bili na Sinaju. Jordanijo bomo še ponovili. Leta 2014 z njim načrtujemo pot k šamanom v Brazilijo. Še vedno ponujamo doživetja, naj bo to na Šri Lanki, v Indokini, Peruju, Mehiki, Kubi, ali po Turčiji, Iranu ali Tibetu ... Dežela pa je le scena, poudarek tovrstnih potovanj je na sopotniku in njegovem dogajanju.«