Škoda Citigo je mladosten mestni avtomobilček.

Navihana češka sestrična

Test: Škoda Citigo 1.0 Elegance

V koncernu Volkswagen si prizadevajo, da se pri njihovih znamkah ne bi pojavljali enaki ali preveč podobni avtomobili. Pri novih mestnih malčkih so se odločili drugače in tako tudi češki Škodi dopustili, da je prišla do svojega majhnega avtomobila. V novejšem času prodorna češka avtomobilska tovarna v tem velikostnem razredu še nima izkušenj, zato je očetovsko naročje seveda povsem dobrodošlo.

Škoda Citigo je torej eden o treh malčkov v družini, ki jo sestavljata Volkswagen Up! in Seat Mii. In kaj bi lahko Čehi ponudili skupini mlajših, tako imenovanih urbanih kupcev? Vsekakor je mogoče najmanjši Škodin model hitro prepoznati zaradi znaka na maski hladilnika in še nekaj manjših oblikovnih podrobnosti, svoje pa pove tudi cena, ki je nižja kot pri obeh bratrancih. In treba je priznati, da je Citigo na pogled prijeten avtomobil, pri čemer je na mestu pripomba, da v petvratni karoserijski izvedbi deluje bolj zrelo in všečno. Poleg tega pet vrat pomeni več udobja in lažji dostop v zadnji del potniške kabine, ki je kljub skromnim zunanjim meram prostorsko zelo dobro izkoriščena. Predvsem spredaj se zdi, da je avtomobilček mnogo večji, kot je v resnici, medtem ko potnika na zadnji klopi ne smeta imeti predolgih okončin, ker bi si na malce daljši vožnji hitro začela gristi kolena. Kar pa seveda ne pomeni, da Citigo ne more biti vsaj dopolnilno družinsko prevozno sredstvo. To dokazuje tudi prtljažnik, ki z osnovnimi 251 litri že dohaja za številko večje avtomobile in lahko sprejme tudi kaj več kot nakupovalne vrečke, pri podrtih sedežih pa gre vanj za skoraj kubični meter prtljage ali tovora. Na eno oko je treba zamižati le pri obdelavi prtljažnega dna, kjer bi bilo lahko več tkanine, ki bi zakrila vidne dele pločevine.

Mladostna razigranost zunanjosti se nadaljuje tudi v notranjosti, ki je sicer nekoliko bolj zadržana kot pri nemškem bratrancu, hkrati pa še vedno razgibana in hkrati germansko redoljubna. Vsekakor je doplačila vreden prenosni navigacijski sistem, ki ni namenjen samo usmerjanju do želenega cilja, ampak združuje tudi funkcijo brezžične povezave s telefonom, kot pregledovalnik slik, predvajalnik glasbe z zunanjih podatkovnih nosilcev in prikazovalnik podatkov potovalnega računalnika.

Pri motorjih velike izbire ni in tisti, ki so že vnaprej nastrojeni proti trivaljnim bencinskim motorjem, naj se zmrdujejo brez razloga. Motor s skromno 1,0-litrsko gibno prostornino je namreč v močnejši izvedbi prijetno presenečenje. Ne samo, ker ne proizvaja značilnega trivaljniškega kovinskega zvoka in podrhtevanja, ampak tudi zaradi gladkega teka in več kot solidnih zmogljivosti. Zato se, kljub temu da je Citigo mestni avtomobil, vozniku ni treba bati zapeljati na avtocesto. Petstopenjski ročni menjalnik je preračunan tako, da pogosto poseganje po gladko tekoči prestavni ročici ni potrebno, motor ima ugodno razporejeno navorno krivuljo in z malce pameti med glavo in desno nogo je tudi bencinska žeja povsem znosna. In nenazadnje, s tem avtomobilčkom iskanje primernega parkirnega prostora v mestni gneči ni tako težavno kot z večjimi štirikolesniki.

Zato so pri Škodi svojega malčka lahko veseli. Tudi zato, ker bodo z njim najbrž pomladili starostno strukturo kupcev njihovih avtomobilov.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,563, š. 1,641, v. 1,478 m, medosje 2,420 m
Prostornina prtljažnika: 251/951 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 929/1290 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 999 ccm
Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 6200
Največji navor pri v/min: 95 Nm pri 3000-4000
Najvišja hitrost: 171 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,9/4,0/4,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 108 (Euro V)
Maloprodajna cena: 9.546 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

       

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 18. junij 2022 / 17:11

Ni šlo za ugrabitev

Jesenice – Jeseniški policisti so v sredo obravnavali prijavo suma ugrabitve najstnika. Poklical jih je občan, da naj bi se dva moška pripeljala z osebnim avtomobilom, pristopila do najstnika, ga p...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / nedelja, 8. november 2020 / 21:00

Čufarjevi dnevi bodo virtualni

Šest tekmovalnih predstav bo na ogled na spletni strani, gledalci bodo tudi glasovali z elektronskimi glasovnicami.

Zanimivosti / nedelja, 8. november 2020 / 20:59

Skozi koledar »oživelo« novih dvanajst velikanov

Na Gimnaziji Kranj so nadaljevali lani začeto delo, s katerim želijo ustvariti serijo portretov Slovenk in Slovencev, ki so pomembno zaznamovali prostor in čas. Znova so jih predstavili v koledarju, s...

Gospodarstvo / nedelja, 8. november 2020 / 16:53

Odlog odplačevanja posojil

Kranj – Po podatkih Banke Slovenije so banke do sredine oktobra prejele 24.622 vlog za odlog plačila 475,2 milijona evrov kreditnih obveznosti. Mala in srednje velika podjetja so dala skupno 2521 v...

GG Plus / nedelja, 8. november 2020 / 16:52

Knjiga o možu, ki drži besedo

Pod peresom doc. dr. Draga Paplerja je nastala biografija Franc Kern, človek, ki drži besedo, ki govori o življenju in delu Franca Kerna iz Srednje vasi, dolgoletnem organizatorju gasilstva, predsedni...

Zanimivosti / nedelja, 8. november 2020 / 16:46

Kažipot

Poti, ki vodijo po labirintu življenja, nas včasih zanesejo tudi na kakšno stranpot ali pa celo v slepo ulico. Teh nevšečnosti prav gotovo nimajo v Davči – bogata zbirka starih hišnih imen predstav...