Navihana češka sestrična
Test: Škoda Citigo 1.0 Elegance
V koncernu Volkswagen si prizadevajo, da se pri njihovih znamkah ne bi pojavljali enaki ali preveč podobni avtomobili. Pri novih mestnih malčkih so se odločili drugače in tako tudi češki Škodi dopustili, da je prišla do svojega majhnega avtomobila. V novejšem času prodorna češka avtomobilska tovarna v tem velikostnem razredu še nima izkušenj, zato je očetovsko naročje seveda povsem dobrodošlo.
Škoda Citigo je torej eden o treh malčkov v družini, ki jo sestavljata Volkswagen Up! in Seat Mii. In kaj bi lahko Čehi ponudili skupini mlajših, tako imenovanih urbanih kupcev? Vsekakor je mogoče najmanjši Škodin model hitro prepoznati zaradi znaka na maski hladilnika in še nekaj manjših oblikovnih podrobnosti, svoje pa pove tudi cena, ki je nižja kot pri obeh bratrancih. In treba je priznati, da je Citigo na pogled prijeten avtomobil, pri čemer je na mestu pripomba, da v petvratni karoserijski izvedbi deluje bolj zrelo in všečno. Poleg tega pet vrat pomeni več udobja in lažji dostop v zadnji del potniške kabine, ki je kljub skromnim zunanjim meram prostorsko zelo dobro izkoriščena. Predvsem spredaj se zdi, da je avtomobilček mnogo večji, kot je v resnici, medtem ko potnika na zadnji klopi ne smeta imeti predolgih okončin, ker bi si na malce daljši vožnji hitro začela gristi kolena. Kar pa seveda ne pomeni, da Citigo ne more biti vsaj dopolnilno družinsko prevozno sredstvo. To dokazuje tudi prtljažnik, ki z osnovnimi 251 litri že dohaja za številko večje avtomobile in lahko sprejme tudi kaj več kot nakupovalne vrečke, pri podrtih sedežih pa gre vanj za skoraj kubični meter prtljage ali tovora. Na eno oko je treba zamižati le pri obdelavi prtljažnega dna, kjer bi bilo lahko več tkanine, ki bi zakrila vidne dele pločevine.
Mladostna razigranost zunanjosti se nadaljuje tudi v notranjosti, ki je sicer nekoliko bolj zadržana kot pri nemškem bratrancu, hkrati pa še vedno razgibana in hkrati germansko redoljubna. Vsekakor je doplačila vreden prenosni navigacijski sistem, ki ni namenjen samo usmerjanju do želenega cilja, ampak združuje tudi funkcijo brezžične povezave s telefonom, kot pregledovalnik slik, predvajalnik glasbe z zunanjih podatkovnih nosilcev in prikazovalnik podatkov potovalnega računalnika.
Pri motorjih velike izbire ni in tisti, ki so že vnaprej nastrojeni proti trivaljnim bencinskim motorjem, naj se zmrdujejo brez razloga. Motor s skromno 1,0-litrsko gibno prostornino je namreč v močnejši izvedbi prijetno presenečenje. Ne samo, ker ne proizvaja značilnega trivaljniškega kovinskega zvoka in podrhtevanja, ampak tudi zaradi gladkega teka in več kot solidnih zmogljivosti. Zato se, kljub temu da je Citigo mestni avtomobil, vozniku ni treba bati zapeljati na avtocesto. Petstopenjski ročni menjalnik je preračunan tako, da pogosto poseganje po gladko tekoči prestavni ročici ni potrebno, motor ima ugodno razporejeno navorno krivuljo in z malce pameti med glavo in desno nogo je tudi bencinska žeja povsem znosna. In nenazadnje, s tem avtomobilčkom iskanje primernega parkirnega prostora v mestni gneči ni tako težavno kot z večjimi štirikolesniki.
Zato so pri Škodi svojega malčka lahko veseli. Tudi zato, ker bodo z njim najbrž pomladili starostno strukturo kupcev njihovih avtomobilov.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,563, š. 1,641, v. 1,478 m, medosje 2,420 m
Prostornina prtljažnika: 251/951 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 929/1290 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 999 ccm
Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 6200
Največji navor pri v/min: 95 Nm pri 3000-4000
Najvišja hitrost: 171 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,9/4,0/4,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 108 (Euro V)
Maloprodajna cena: 9.546 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana