Nova modna stalnica

Test: Subaru XV 2.0 CVT

Subaru spada med najbolj klene, tradicionalistične, na trenutke že kar konzervativne avtomobilske znamke. Takšni so po večini tudi kupci, zato je zanimivo, da so se poševnooki možje tokrat lotili razvoja nekoliko drugačnega avtomobila, ki naj bi s svojo zunanjostjo, široko uporabnostjo in ne nazadnje tudi s ceno privabil mlajše kupce. Novi subaru XV je torej posledica sprememb v miselnosti, ki se mora soočiti z izzivi sodobnega sveta.

Za XV se uporablja polno všečnih oznak, kot so urbani terenec, vsestranski križanec in podobno. Pravzaprav pa s tem avtomobilom japonska avtomobilska znamka, ki prisega na bokserske motorje in štirikolesni pogon, sledi mod­nim zapovedim in kar številnim tekmecem. XV je nekak­šnem mešanec vsega, njegova karoserija je z 22 centimetri odmika od tal opazno dvignjena, silhueta pa je zaokrožena v nekakšen terenski kupe, če takšen avtomobil sploh obstaja. Ampak, pomembno je, da zna novi Subarujev model oblikovno ugajati tudi tistim, ki so se doslej ozirali po bližnjih tekmecih; ve se, da so to Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Kia Sportage, Nissan Qashqai in podobni, tudi kakšnega Evropejca bi bilo mogoče postaviti zraven.

Voznik ima pred seboj sodobno oblikovano instrumentno ploščo, ki ji do popolne privlačnosti manjka le še nekaj podrobnosti, osrednji prikazovalnik pa je z nekaterimi grafi o delovanju avtomobila bolj moteč kot koristen. V potniški kabini ni prostorskih zadreg, udobno se sedi tako spredaj kot zadaj. Pač pa so snovalci rahlo zgrešili v prtljažniku, ki meri sorazmerno skromnih 380 litrov, s podiranjem sedežev pa se poveča na 1270 litrov. V tolažbo vsem, ki s seboj ne bodo mogli vzeti vse prtljage, je prtljažno dno, ki se zadaj lahko dvigne in olajša natovarjanje.

Močnejši 2,0-litrski bencinski motor s samodejnim menjalnikom je kombinacija za voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo vozne izjemnosti, in za tiste, ki se jim ne ljubi neprestano posegati po prestavni ročici. Samodejni menjalnik ni med najhitrejšimi in nekako ne sledi v celoti motorni energiji. Precej bolje se ta kombinacija izkaže v mestni vožnji.

Kot se za Subarujeve avtomobile spodobi, je pogon vselej speljan k vsem štirim kolesom, kar novincu zagotavlja dobre vozne lastnosti, ne samo na asfaltu, ampak tudi na brezpotjih. Vendar, treba je vedeti, da se s tem avtomobilom ne kaže podajati na ekstremna brezpotja, saj pogonski sklop kakšnim hujšim podvigom vseeno ni dorasel. Subaruja XV naj bi tako kot večino njegovih tekmecev namreč večkrat videli v mestnih središčih in na gladkih odprtih cestah kot v blatu ali na snegu. Za takšne namene pa štirikolesni pogon pravzaprav niti ni nujno potreben.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,450, š. 1,780, v. 1,570 m, medosje 2,635 m

Prostornina prtljažnika: 380/1270 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1405/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6200

Največji navor pri v/min: 196 pri 4200

Najvišja hitrost: 187 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,6/5,5/6,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 153 (Euro V)

Maloprodajna cena: 31.010 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / nedelja, 30. oktober 2016 / 16:48

Proga potrjena, pogodba podpisana

Kamnik bo julija prihodnje leto gostil enega največjih športnih dogodkov pri nas – Evropsko prvenstvo v gorskih tekih na Veliko planino. Zahtevno organizacijo so prevzeli izkušeni člani Kluba gorskih...

Objavljeno na isti dan


Humor / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Četverec brez

Lojze Peterle O podpori SDS k predsedniški kandidaturi: »Janša je dal dvakrat za mašo, izkazal se je s prispevkom v »puš'co«, častil je 100 litrov cvička za mašniško daritev. Ni...

GG Plus / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Računalnik in jaz: Informacijska avtocesta

Dostop do svetovnega spleta z leti postaja vse hitrejši in bolj kakovosten. Se še spomnite začetkov izpred 15 let, ko ste do interneta dostopali preko navadne, analogne telefonske linije. Šlo je po...

GG Plus / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Tehtnice zamenjala laboratorijska oprema

Tehtnice v železnikarskem podjetju Tehtnica zavzemajo le še deset odstotkov proizvodnje. Ostalo predstavljajo izdelki, ki jih uporabljajo v laboratorijih po vsem svetu. Pred kratkim so tako razvili no...

GG Plus / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Iz starih časov: Ženitovanje; bala

Naslednje dejanje kmečkega ženitovanja je bila vožnja bale. »Po nevestino balo gredo ženinovi sosedje dan pred poroko. Čim več voz, tem bolje seveda. Fantje ozaljšajo vozove s smrečjem in s papir...

Radovljica / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Pravilna in pravična odločitev za NOB

Slavnostni govornik na srečanju Skupnosti borcev gorenjskih partizanskih odredov in enot v Poljčah je bil obrambni minister Karl Erjavec.