V Hit Alpinei tudi letos izguba
Ob nespremenjenih pogojih bo kranjskogorsko hotelirsko podjetje Hit Alpinea tudi letos, tako kot lani, beležilo približno milijon evrov izgube iz tekočega poslovanja.
Kranjska Gora - Direktor Miran Čurin za poslovanje v preteklem letu na nedavni skupščini ni prejel razrešnice. Uradni razlogi niso znani (za podelitev razrešnice se niso odločili v matičnem Hitu, drugi lastniki so jo podprli), zagotovo pa za direktorja, ki je podjetje v začetku leta 2010 prevzel v nezavidljivem položaju, novica ni bila prijetna. Sam odločitve lastnikov ni želel komentirati, povedal pa je: »Tekoče poslujemo bolje kot pred mojim prihodom, dobro sodelujem tako z vsemi sindikati v podjetju kot tudi lastniki in ostalimi deležniki.«
Lanska zgodba s poslovnim rezultatom - izgubo v višini približno milijona evrov - se bo ponovila tudi letos. »Ob nespremenjenih pogojih v okolju bi bil rezultat bistveno boljši,« zagotavlja Miran Čurin. Razlogi za vnovično izgubo so v povečanju stroškov surovin (predvsem energentov) in v slabem trženju zimske sezone zaradi slabega vremena.
»V zadnjih dveh letih smo veliko naredili pri zniževanju stroškov, vendar so se naftni derivati v času od mojega prihoda do danes za nas podražili za 750 tisoč evrov in pozitivne učinke skorajda izničili,« pove direktor. Brez teh stroškov, ki tepejo celotno gospodarstvo, in z 'običajno zimo' bi bilo tekoče poslovanje Hit Alpinee že letos lahko pozitivno.
»Ob lanskem načrtovanju, ko so ekonomisti za Slovenijo napovedali rast BDP za 2,5 odstotka (v drugem četrtletju letos pa je padel za 3,2 odstotka), podobno pa je tudi na naših najpomembnejših trgih, si nismo predstavljali, da bomo morali tako trdo korigirati naše rezultate,« razloži Čurin in nadaljuje: »V zimski sezoni Hit Alpinea ustvari od štirideset do 45 odstotkov letnega prometa. Žal je bil le en, počitniški teden, lep, imeli smo tudi povprečen januar, sicer pa klavrno sezono. Tudi rast stroškov energentov smo delno upoštevali, ne pa v meri, kot jo beležimo sedaj.«
Tudi jesenski meseci ne kažejo na boljšo realizacijo, boljše rezultate. Zato pa so jesenski meseci čas za delo pri reprogramiranju kreditov, dogovor naj bi dosegli do konca leta. Dogovor je nujen, saj ima Hit Alpinea danes kar za 26 milijonov evrov dolga, za rešitev je malo verjetna dokapitalizacija (tudi matičnemu podjetju Hit ne gre tako kot v starih časih), bolj pa dezinvestiranje. Ali lahko v teh časih prodajo kak objekt (hotel Špik ali Alpina in apartmaje Vitranc), je danes težko napovedovati. »Sem optimist, mislim, da lahko omogočimo nadaljnji razvoj hotelirstva v Kranjski Gori,« pove Čurin. Na srečo zaposlenih plače in izplačilo regresa ne zamujajo.