Učne ure so preteklost
Test: Mazda CX5 2.0i AWD Attraction
Športni terenci so in ostajajo eden najbolj priljubljenih avtomobilskih razredov in proizvajalci, ki v tej množici nimajo svojega predstavnika, zamujajo in izgubljajo. Tudi japonska Mazda ima s športnimi terenci že nekaj izkušenj, a se doslej ni mogla pohvaliti s kakšnim posebnim uspehom. In kar dolgo je bilo treba čakati avtomobil, ki bi lahko mešal štrene ne samo daljnovzhodni, ampak tudi evropski konkurenci. Prav zato je bil prihod modela CX-5 dolgo in težko pričakovan. V primerjavi z večjo, a že priletno Mazdo CX-7 postavlja CX-5 kar nekaj novih meril pri tehnologiji in proizvodnji, manj pa je oblikovne izrazitosti. Oblikovalci, ki so skušali ujeti modni veter, so zasnovali izrazit sprednji del z veliko masko hladilnika, mišičaste bočne linije, pri katerih izstopajo plastične obrobe pragov, in precej visok zadek. V celem je avtomobil videti večji, kot je v resnici, medtem ko je prostornost potniške kabine in prtljažnika nad razrednim povprečjem.
V notranjosti voznika pričaka zelo podobno delovno okolje kot v večini novejših Mazdinih avtomobilov. To pomeni, da privajanje na vožnjo ni dolgotrajno, da so merilniki dobro pregledni in da je večina stikal v okviru logične razporeditve. V skladu z modnimi smernicami je na vrhu sredinske konzole velik informacijski zaslon, ki skrbi za vse podatke o delovanju avtomobila in komunikacijskih sistemov, pri boljših nivojih opreme tudi za navigacijski sistem. Prostorsko je notranjost dobro izkoriščena, nad odmerjenim prostorom se ne morejo pritoževati niti voznik in spredaj sedeči sopotnik niti potniki, ki jim je odrejeno sedenje na zadnji klopi, ki se vendarle zdi nekoliko ozka. Prtljažnik ima visok nakladalni rob, kar za športne terence sicer ni nič nenavadnega, vendar to pomeni več truda pri natovarjanju.
Inovativnost celotnega avtomobila ponazarja tudi popolnoma nova generacija pogonskih strojev, pri čemer je verjetno, da si bo velika večina zaželela dizelske motorje. Z novimi tehnološkimi prijemi podprt 2,0-litrski bencinski štirivaljnik je namenjen manj zahtevnim voznikom, ki ne pričakujejo adrenalinske vožnje, ampak bolj umirjenost. Motor, katerega navor se na kolesa prenaša z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, sicer deluje dokaj tiho in kultivirano, je tudi povprečno »prehransko« zmeren, vendar mu pri naglih pospeševanjih nekoliko zmanjkuje sape. Obnašanje podvozja in avtomatiziranega štirikolesnega pogona je pričakovano, brez izrazitih odklonov navzdol, temu primerna pa je tudi raven udobja.
Mazda CX-5 ima torej kar nekaj lastnosti, s katerimi bo lahko mešala štrene agresivnim tekmecem.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,555, š. 1,840, v. 1,710 m, medosje 2,700 m
Prostornina prtljažnika: 503/1620
Teža (prazno v./dovoljena): 1530/2030 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 208 pri 4000
Najvišja hitrost: 187 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 9,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,8/8,1/6,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 155 (Euro V)
Maloprodajna cena: 28.890 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana