Na Petrolovem bencinskem servisu v Šenčurju opravlja počitniško delo tudi Katja Likozar. (Foto: Tina Dokl)

Vse manj študentskega dela

Študentov in dijakov, ki predvsem poleti iščejo delo, je veliko, ponudba dela pa iz leta v leto manjša. Na e-Študentskem servisu pričakujejo, da bo letos glede na lani manjša do polovice.

Kranj - Kot je pojasnila Katarina Bremec Slanič iz kadrovske službe e-Študentskega servisa, je že od začetka recesije ponudba del bistveno manjša, prosta dela, ki so za študente še posebej zanimiva, pa se oddajo že v nekaj urah. Varčevalni zakoni so letos prinesli še omejitev zaposlovanja študentov v javni upravi, zvišala pa se je tudi koncesijska dajatev od študentskega dela. Ker se je s tem delo za delodajalce podražilo za približno 10 odstotkov, je ponudba del občutno upadla. Podražitev dela naj se ne bi poznala na plačah študentov, ta znaša v povprečju 4,3 evra na uro. »Večina delodajalcev je ravnala odgovorno in stroškov zvišanja koncesijske dajatve ni prevalila na študente,« je povedala Bremec Slaničeva in dodala, da se bodo študentskim servisom s 1. januarjem 2013 priznani stroški znižali za 18 odstotkov.

E-študentski servis ima na Gorenjskem poslovalnice v Kranju, Škofji Loki, Radovljici in na Jesenicah. Na Gorenjskem je poleti v primerjavi z drugimi regijami nekoliko več ponudb za delo v planinskih domovih. Največ ponudb za delo je sicer v strežbi ter na področjih prodaje, dela s strankami in trženja. Delodajalci so pri zaposlovanju študentov med drugim dolžni izvajati ukrepe, povezane z varnostjo in zdravjem pri delu. Za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni plačujejo pavšalni prispevek, ki trenutno znaša 4,53 evra na mesec.

Veliko dijakov in študentov se poleti odloča za delo na bencinskih servisih, kjer pomagajo pri brisanju stekel in podobnih drobnih opravilih za stranke. Na Petrolu so povedali, da je povpraševanje mladih za delo vsako leto izredno veliko. Na enem od bencinskih servisov v Radovljici že drugo poletje zapored dela dijakinja Tamara Kreft. Povedala je, da je urna postavka za brisanje stekel na nekaterih bencinskih servisih en evro na uro, na drugih pa nič. Kreftova je plačana le od napitnin, vendar od tega dobro zasluži: »V poletni sezoni lahko v šestih urah dela z napitninami zaslužim tudi 45 evrov ali več. Povprečno dobim na uro okoli šest evrov.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 4. julij 2008 / 07:00

Mladi v nogometnem kampu

Nadarjeni mladi gorenjski nogometaši so prve počitniške dni preživeli v kampu za nadarjene Futura na Bohinjski Beli, ki ga je organiziral kranjski Triglav.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / četrtek, 16. avgust 2012 / 07:00

Strojev objekt na prepovedani zemlji

Podjetnik Franci Stroj vztraja, da je na skalnatem območju pod Dobrčo najprimernejša lokacija za testiranje novih tehnologij, v zavodu za gozdove pa ugotavljajo, da njegov (vnovič) nelegalen objekt st...

Zanimivosti / četrtek, 16. avgust 2012 / 07:00

Na Višarje iz treh dežel

Trbiž - Leta 1981 so organizirali prvo Romanje treh dežel na Višarje. Njegovi pobudniki so bili takratni škofje iz Celovca, Vidma in Ljubljane Egon Kapellari, Alfred Batisti in Alojzij Šuš...

Zanimivosti / četrtek, 16. avgust 2012 / 07:00

Nekoč in danes v Tuhinjski dolini

Snovik - Člani Turističnega društva Tuhinjska dolina pripravljajo ta konec tedna že sedmo etnološko prireditev Nekoč in danes v Tuhinjski dolini, ki bo letos posvečena košnji in spravilu s...

Avtomobilizem / četrtek, 16. avgust 2012 / 07:00

Prodajna suša se nadaljuje

Slovenski avtomobilski trg je tudi v minulem mesecu beležil negativni prodajni trend. Po statističnih podatkih, ki jih za avtomobilske uvoznike pripravlja Jato Dynamics, je bilo julija prvič regi...

Avtomobilizem / četrtek, 16. avgust 2012 / 07:00

Stara ljubezen ne zarjavi

Test: Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design