Zmernost je čednost

Test: Mercedes-Benz B180 CDI BlueEfficiency

Nespornost tehnološkega, tehničnega, varnostnega in še kakšnega drugega slovesa in prestiža znamke Mercedes-Benz predvsem v zadnjih letih nima skoraj nobene sence dvoma. Po drugi strani je bila trikraka zvezda iz Stuttgarta vrsto let ena najbolj konzervativnih, kar se je odražalo zlasti v oblikovnih smernicah njihovih avtomobilov.

Zdi se, da je z novim modelom razreda B zavel nov veter, ne samo zaradi svežega oblikovnega pristopa, ampak tudi, ker so se tržni strategi odločili, da bo ta avtomobil odslej bolj podoben konkurenčnim kompaktnim enoprostorcem, čeprav je od predhodnika opazno nižji. To hkrati pomeni, da so se znebili tudi dela prestižnega bremena in skušali spraviti na ceste nekoliko bolj »ljudsko« vozilo. Osnovna oblikovna ideja tudi pri novincu ostaja dokaj podobna predhodnikovi, vendar so se krojači avtomobilske pločevine potrudili in karoserijske poteze v precejšnji meri izpilili. Res je, da novi B marsikomu še vedno ne bo všeč, vendar se utegne opazno povečati delež tistih, ki bodo v njem našli svojo ljubezen na drugi pogled.

Kogar drugi najmanjši Mercedes-Benz ne prepriča z zunanjo podobo, težko ostane ravnodušen po vstopu v potniško kabino, ki je predvsem prostorsko dobro izkoriščena. Čeprav se za trenutek zdi, da je treba sesti dokaj nizko, so sedeži nameščeni dovolj visoko, da se občutek vožnje v enoprostorskem avtomobilu ne razblini v celoti. Družinsko naravnanost novi B izkazuje s prostornim in temeljito obdelanim prtljažnikom, ki s podiranjem sedežev naraste tudi do prostornine, primerne za tovorjenje kakšnega večjega kosa.

Urejenost voznikovega delovnega prostora je pri trikraki zvezdi skoraj sama po sebi umevna. Merilniki imajo dobro pregledno grafično podobo, stikala so logično razporejena, večina podatkov o delovanju avtomobila in njegovih sistemov pa se prikazuje na velikem in v slogu tabličnih računalnikov oblikovanem osrednjem zaslonu na vrhu sredinske konzole.

Na papirju prostorninsko in zmogljivostno skromni 1,8-litrski turbodizelski štirivaljnik ne obeta veliko, vendar svoje delo opravlja brez opaznejših težav. Sprva se zdi nekoliko robat, vendar teče precej kultivirano, opazen pa je tudi napredek pri natančnosti šeststopenjskega ročnega menjalnika, s čimer se predhodnik ni mogel ravno pohvaliti. Voznike, ki si želijo bolj dinamične vožnje, zna navdušiti prijetno neposreden volan, malo manj pa je do potniškega udobja prizanesljiv doplačilni športni paket, ki ob zanesljivi legi na cesti ponudi še preveč grobo odzivanje na cestne grbine.

Ob koncu je dobro premisliti tudi o ceni, ki so jo v Stuttgartu v želji po ustvarjanju množičnosti tudi razbremenili prestižnosti in jo približali zmernosti.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,359, š. 1,786, v. 1,557 m, medosje 2,699 m
Prostornina prtljažnika: 486/1545 l
Teža (prazno v./dovoljena): 1475/2030 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1796 ccm
Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM pri 3200
Največji navor pri v/min: 250 Nm pri 1400
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 10,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,6/4,1/4,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 121 (Euro V)
Maloprodajna cena: 23.280 EUR
Uvoznik/zastopnik: Autocommerce, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska gora / torek, 2. julij 2024 / 06:00

Zgornjesav'c, št. 7

Zgornjesav'c, 2. julij 2024, št. 7

Objavljeno na isti dan


Radovljica / četrtek, 20. september 2007 / 07:00

Gosposka ulica ni več gosposka

Ulica, ki ji Kroparji pravijo "gosposka", ni niti malo gosposka. Torkovo neurje jo je razdejalo, prav tako tudi del državne ceste proti Dražgošam in številne druge objekte. Staro vaško jedro bo potreb...

Gorenjska / četrtek, 20. september 2007 / 07:00

Bohinj odrezan od sveta

V sredo so Bohinj obiskali kar trije ministri, čeprav to ni bilo v načrtu.

Škofja Loka / četrtek, 20. september 2007 / 07:00

Dijaki dva dni brez pouka

V Šolskem centru Poden je v sredo in četrtek zaradi torkovega neurja odpadel pouk.

Škofja Loka / četrtek, 20. september 2007 / 07:00

Selška Sora pustošila tudi v Loki

Tudi v Škofji Loki so v torkovem neurju zaskrbljeno strmeli v strugo Sore, ki je popoldne začela naraščati, kmalu pa je prestopila bregove.

Kamnik / četrtek, 20. september 2007 / 07:00

Poplavljena Tuhinjska dolina

Najhuje je poplavila Pšata, veliko škodo pa je močno deževje povzročilo tudi na Kamniškem.