Zmernost je čednost

Test: Mercedes-Benz B180 CDI BlueEfficiency

Nespornost tehnološkega, tehničnega, varnostnega in še kakšnega drugega slovesa in prestiža znamke Mercedes-Benz predvsem v zadnjih letih nima skoraj nobene sence dvoma. Po drugi strani je bila trikraka zvezda iz Stuttgarta vrsto let ena najbolj konzervativnih, kar se je odražalo zlasti v oblikovnih smernicah njihovih avtomobilov.

Zdi se, da je z novim modelom razreda B zavel nov veter, ne samo zaradi svežega oblikovnega pristopa, ampak tudi, ker so se tržni strategi odločili, da bo ta avtomobil odslej bolj podoben konkurenčnim kompaktnim enoprostorcem, čeprav je od predhodnika opazno nižji. To hkrati pomeni, da so se znebili tudi dela prestižnega bremena in skušali spraviti na ceste nekoliko bolj »ljudsko« vozilo. Osnovna oblikovna ideja tudi pri novincu ostaja dokaj podobna predhodnikovi, vendar so se krojači avtomobilske pločevine potrudili in karoserijske poteze v precejšnji meri izpilili. Res je, da novi B marsikomu še vedno ne bo všeč, vendar se utegne opazno povečati delež tistih, ki bodo v njem našli svojo ljubezen na drugi pogled.

Kogar drugi najmanjši Mercedes-Benz ne prepriča z zunanjo podobo, težko ostane ravnodušen po vstopu v potniško kabino, ki je predvsem prostorsko dobro izkoriščena. Čeprav se za trenutek zdi, da je treba sesti dokaj nizko, so sedeži nameščeni dovolj visoko, da se občutek vožnje v enoprostorskem avtomobilu ne razblini v celoti. Družinsko naravnanost novi B izkazuje s prostornim in temeljito obdelanim prtljažnikom, ki s podiranjem sedežev naraste tudi do prostornine, primerne za tovorjenje kakšnega večjega kosa.

Urejenost voznikovega delovnega prostora je pri trikraki zvezdi skoraj sama po sebi umevna. Merilniki imajo dobro pregledno grafično podobo, stikala so logično razporejena, večina podatkov o delovanju avtomobila in njegovih sistemov pa se prikazuje na velikem in v slogu tabličnih računalnikov oblikovanem osrednjem zaslonu na vrhu sredinske konzole.

Na papirju prostorninsko in zmogljivostno skromni 1,8-litrski turbodizelski štirivaljnik ne obeta veliko, vendar svoje delo opravlja brez opaznejših težav. Sprva se zdi nekoliko robat, vendar teče precej kultivirano, opazen pa je tudi napredek pri natančnosti šeststopenjskega ročnega menjalnika, s čimer se predhodnik ni mogel ravno pohvaliti. Voznike, ki si želijo bolj dinamične vožnje, zna navdušiti prijetno neposreden volan, malo manj pa je do potniškega udobja prizanesljiv doplačilni športni paket, ki ob zanesljivi legi na cesti ponudi še preveč grobo odzivanje na cestne grbine.

Ob koncu je dobro premisliti tudi o ceni, ki so jo v Stuttgartu v želji po ustvarjanju množičnosti tudi razbremenili prestižnosti in jo približali zmernosti.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,359, š. 1,786, v. 1,557 m, medosje 2,699 m
Prostornina prtljažnika: 486/1545 l
Teža (prazno v./dovoljena): 1475/2030 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1796 ccm
Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM pri 3200
Največji navor pri v/min: 250 Nm pri 1400
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 10,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,6/4,1/4,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 121 (Euro V)
Maloprodajna cena: 23.280 EUR
Uvoznik/zastopnik: Autocommerce, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / četrtek, 3. december 2015 / 16:14

S svojimi otroki bi lahko prestavila Triglav

Nataša Černevšek, ki s petimi otroki živi v neznosnih bivalnih razmerah in od občine zaman pričakuje primerno stanovanje, je vzela stvari v svoje roke in se sama spopadla z vlago, plesnijo, luknjami ....

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / sreda, 18. december 2013 / 12:55

Bančna luknja

Stresni testi v osmih bankah so pokazali, da bi v primeru neugodnih ekonomskih razmer nastal v teh bankah za 4,8 milijarde evrov velik kapitalski primanjkljaj. Država bo za dokapitalizacijo NLB, NKBM...

Nasveti / sreda, 18. december 2013 / 12:40

Tanja odgovarja

Tanja, pred kratkim ste mi že spodbudno odgovorili. Stvari so se resno zapletle. Midva z možem sva že popolnoma obupala, zato vas prosim, da mi čim hitreje odgovorite. Vaše spodbudne besed...

Kultura / sreda, 18. december 2013 / 12:35

Kranjski likovniki z malim formatom

Kranj – V Galeriji Likovnega društva Kranj in v cafe galeriji Pungert je na ogled tradicionalna novoletna razstava likovnih ustvarjalcev, ki se združujejo v kranjskem društvu. Predstavljajo se kako...

Avtomobilizem / sreda, 18. december 2013 / 12:31

Chevrolet se umika iz Evrope

Ameriški avtomobilski koncern General Motors je prejšnji teden objavil nepričakovano, skoraj šokantno novico za vse voznike in ljubitelje Chevrolet vozil.

Kronika / sreda, 18. december 2013 / 12:30

Zbil pešca

Jesenice – V petek okoli 18. ure je na Jesenicah 24-letni domačin na prehodu za pešce trčil v 60-letnega pešca, ki je pravilno prečkal vozišče. Pešec se je pri tem hudo poškodoval. Voznik ni bil po...