![](/images/20120720/307209987-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Hoteli so dobro zasedeni
Savini hoteli na Bledu so v teh dneh polno zasedeni, podobno bo tudi do konca avgusta. Tudi v Kranjski Gori je veliko obiskovalcev, ki uživajo v aktivnih počitnicah.
Bled, Kranjska Gora - V Kranjski Gori v teh dneh gostijo celo Evropsko prvenstvo v košarki za mlajše člane do 20 let, kar pripomore k živahnosti v občini in dobri zasedenosti hotelov. »V naših hotelih gostimo osem reprezentanc držav udeleženk. Začetek sezone je bil sicer pod pričakovanji zaradi junijskega slabega vremena, vendar smo kljub temu bili tudi junija relativno dobro zasedeni,« pravi Miran Čurin, direktor Hit Alpinee.
»V prvi polovici julija smo zabeležili šest odstotkov več nočitev kot v enakem obdobju lani in ta trend želimo ohraniti tudi v prihodnjem mesecu. Zaenkrat nam je naklonjeno lepo vreme, kar vpliva na dobro zasedenost kampa, ki letos znova beleži dober rezultat, saj so do konca junija zabeležili kar 18 odstotkov več nočitev kot v enakem obdobju lani,« pravi Fedja Pobegajlo, izvršni direktor Sava Hoteli Bled (Sava Turizem).
Tudi v turizma vpliv recesije
V prvih šestih mesecih leta so na destinaciji Sava Hoteli Bled poslovali v skladu s poslovnim načrtom. Zabeležili so sedemodstotno rast števila nočitev v primerjavi z lanskim prvim polletjem. Največja rast gre na račun Campinga Bled (18 odstotkov) in družinskega Hotela Savica (25 odstotkov). Zaradi gospodarske krize v Sloveniji in na najpomembnejših trgih Hita Alpinee ter tudi vremena v času zimske sezone in v prvi polovici leta nasploh so prihodki te družbe nižji od pričakovanih. Temu primerni so tudi rezultati, ki kljub naporom in boljšim razmeram za poslovanje kot lani zaostajajo za približno desetino.
»Zagotovo se tudi v turizmu poznajo posledice gospodarske krize. V hotelirstvu se posledice na prihodkovni strani kažejo skozi zmanjšano povpraševanje, zniževanje cen, zmanjšano porabo po gostu, skrajševanjem bivanja po gostu in podobno, na stroškovni strani pa skozi dvig deleža stroškov na enoto, saj ima večina pomembnih stroškov v naši dejavnosti status relativno fiksnih stroškov,« pojasnjuje direktor Čurin. V družbi Sava Hoteli Bled se soočajo predvsem z upadom povpraševanja s strani italijanskih in slovenskih gostov, vendar slednji na Bledu predstavljajo zelo majhen delež v celotni strukturi nočitev.
Privlačna poletna ponudba
»Italijanski gosti so med najpomembnejšimi, na upad njihovega povpraševanja pa se odzivamo z aktivnejšim trženjem na nekaterih novih trgih vzhodne Evrope (Češka, Slovaška, Madžarska, Ukrajina, Rusija), na katerih beležimo lepo rast, in oblikovanjem cenovno privlačnih paketov, kot je naša poletna akcija Nasmehni se, v okviru katere gostom ob bivanju najmanj štirih dni ponujamo eno dodatno nočitev brezplačno,« pojasni Pobegajlo.
Na Bledu hkrati pospešeno razvijajo kongresni turizem, za katerega pričakujejo, da bo v prihodnje bistveno ublažil sezonska nihanja in omogočil, da hotelov izven sezone ne bodo več zapirali. Rast števila nočitev v Sloveniji je letos višja za skoraj pet odstotkov. A Miran Čurin pravi, da gre le za eno plat medalje: »Če znotraj področja turizma podrobneje pogledamo dejavnost hotelirstva, opazimo, da od leta 2009 dalje trend uspešnosti poslovanja te dejavnosti strmo pada. V Hit Alpineii smo v tem obdobju izboljšali poslovne rezultate, vendar zaradi zaostrovanja razmer na trgu ne v takšni meri, kot smo pričakovali.«
V Kranjski Gori so sicer, poleg aktualnega prvenstva v košarki do pred nekaj dnevi gostili tudi polno zaseden (v dveh terminih) košarkarski tabor Marka Miliča, uspešno goste privabljajo tudi s ponudbo ob tretji obletnici odprtja hotela Špik in paketa Poletna osvežitev, dober obisk je na Petkovih piknikih v šotoru Arena. Individualne goste v poletnem času na Bledu najbolj privlači ponudba aktivnih počitnic in wellnessa, družine pa ponudba družinskega Hotela Savica z inovativnim programom animacije za otroke in starše.
Poleti Savine hotele obiščejo številni stalni gostje, med katerimi so tudi takšni, ki jih obiskujejo že več kot trideset let. Ti so praviloma na Bledu od enega do dveh tednov, medtem ko se večina drugih gostov odloča za krajša bivanja, ki jih zapolnijo z ogledi znamenitosti, aktivnostmi v naravi in izleti v okolico, predvsem na območje Triglavskega narodnega parka, v manjše kraje na Gorenjskem in Ljubljano. Več kot 94 odstotkov nočitev na Bledu gre na račun gostov iz tujine.
Prodaja hotelov?
V Savi so pred časom napovedali prodajo dveh manjših hotelov - Trst in Jadran, vendar o tem Pobegajlo ne želi ugibati, saj strategijo družbe Sava Turizem predvideva nadaljnji dolgoročni razvoj vseh objektov na destinaciji Sava Hoteli Bled: »Morebitno dezinvestiranje je stvar lastnika Save, zato tovrstnih namer ne moremo komentirati.« Pri Hitu Alpinei do prodaje nepremičnin v zadnjem letu (čeprav so napovedovali drugače) ni prišlo, tudi večjih investicij v hotele ni bilo.
Zato pa je investirala Sava na Bledu. Usmerili so se v izboljšanje energetske učinkovitosti objektov ter dvig kakovosti bivanja. Prenovili so streho Hotela Park, v Campingu Bled pa v sanitarnem objektu v sklopu Ekološke vasice gozdnih vil uredili deset individualnih kopalnic, ki jih gostje lahko najamejo za čas svojega bivanja v kampu. Vrednost obeh naložb znaša 313 tisoč evrov.
Bled in Kranjska Gora v številkah
|
Sava Hoteli Bled |
Hit Alpinea | |||
povprečna julijska zasedenost (v %) |
87,5 |
75 | |||
domači |
tuji |
domači |
tuji | ||
razmerje gostov (v %) |
5,7 |
94,3 |
20 |
80 | |
število hotelov |
6 in kamp |
5 in apartmajska hiša | |||
število postelj |
1240 |
1297 |
Vir: Sava Hoteli Bled in Hit Alpinea