Eurocom oživlja Center Ibi
Kranjsko podjetje Eurocom kljub gospodarski krizi na vseh njihovih ključnih trgih povečuje obseg prodaje. Tudi zato lahko vlagajo v pred tremi leti kupljeni Ibi, ki postaja vzorčen primer obnove nekdanjega industrijskega objekta.
Kranj - Podjetje Eurocom je jeseni 2009 kupilo poslopje nekdanjega tekstilnega velikana Ibi Kranj na Primskovem v Kranju. Koliko je znašala kupnina, direktor Drago Martinjak ni želel razkriti ne takrat ne danes, so pa v obnovo vložili že 3,2 milijona evrov, do konca leta naj bi še pol milijona evrov. »Objekti so bili izredno slabo vzdrževani, več pomožnih objektov postavljenih celo brez gradbenega dovoljenja. Slednje smo porušili, med drugim tudi čistilno napravo, in začeli urejati objekt od severa proti jugu. Kmalu bo Center Ibi urejen v ponos Primskovega in Kranja,« pove Martinjak.
Več kot 12 tisoč izdelkov
V podjetju Eurocom je v Kranju danes sedemdeset zaposlenih, v celotni skupini, ki deluje na območju nekdanje Jugoslavije, prodajajo pa tudi v Avstrijo, na Češko, Bolgarijo in drugam, pa je kar dvesto sodelavcev. Le odstotek prometa odpade na Gorenjsko, na Slovenijo dobra četrtina prometa (13 do 14 milijonov evrov), skupno pa so lani ustvarili 40 milijonov evrov. »Eurocom ni logist niti distributer ali navaden trgovec, naše delo je lastnim izdelkom dodati čim večjo dodano vrednost in ga narediti boljšega, kot ga ima konkurenca,« pove direktor Martinjak.
Vsak trenutek imajo na voljo okoli 12 tisoč izdelkov, vsako leto jih zamenjajo okoli štiri tisoč. Sami kreirajo lastne blagovne znamke ali so zastopnik znanih svetovnih znamk na področju šolskih in pisarniških potrebščin ter promocijskega programa. Podjetje Eurocom je vse od leta 1989 naprej raslo med petimi in 15 odstotki, vedno po naravni, organski poti, brez pripojitev in prevzemov. In zato brez velikih kreditnih obremenitev. Kljub temu jim je v zadnjih letih pomagala tudi konkurenca - lani so povečali promet za tri odstotke - saj je je od nastopa gospodarske krize enostavno manj.
»Letos bomo zadovoljni, če bomo uspeli doseči enako prodajo kot lani,« pove direktor in razloži, da bi tudi z manjšim prometom ustvarjali dobiček, a bi se morali prilagoditi: »Prvo četrtletje je bilo slabše, saj podjetja v času krize veliko racionalneje naročajo pisarniški material, medtem ko so bili naslednji trije meseci, vezani predvsem na prodajo za šolo, že boljši. Letošnji načrt sicer predvideva rast za štiri odstotke, a realen pogled na situacijo na vseh naših trgih kaže na velike težave, tudi države so finančno v slabi kondiciji, stroški se omejujejo.«
Dodaja, da sta razloga za uspešnost, čeprav v različnih vrednostnih razredih, le blagovna znamka in kvaliteta. In nenehen razvoj. »Če bi delali kot pred desetletjem, bi danes težko živeli,« pove Martinjak. Pa čeprav se sprememb navzven skoraj ne vidi. V tem času so ustvarili več lastnih močnih blagovnih znamk, za katere mnogi kupci niti ne vedo, da so njihove, hkrati pa so zastopnik svetovno znanih blagovnih znamk ali pa razpolagajo z avtorskimi pravicami za nekatere Disneyjeve junake ali Barcelonine šampione.
Selitev v prihodnjih dveh letih
Podjetje, ki od leta 1999 deluje na Savski cesti v Kranju (ob sotočju Save in Kokre), je Ibi kupilo zaradi reševanja lastnih težav s prostorom. Na voljo so imeli štiri tisoč kvadratnih metrov površin, potrebovali bi jih vsaj še enkrat toliko. Danes že uporabljajo skladiščne prostore na Primskovem, a le del od skupno 25 tisoč kvadratnih metrov. »Po zaključku obnove bomo pridobili še pisarniške prostore in se prihodnje leto, še verjetneje pa v letu 2014, dokončno preselili. Že sedaj imamo novo streho, na njej fotovoltaično elektrarno, takrat pa bo Center Ibi kot nov,« pove direktor.
Po prvotnih načrtih naj bi se podjetje selilo že lani, delno so jo tudi izvedli, a le skladiščenje, saj so prej morali zaradi pomanjkanja prostora gostovati na različnih lokacijah v Kranju ter imeli na dvorišču podjetja postavljen tudi šotor. Investicija v obnovo je bistveno višja, kot so načrtovali, tudi časi so za gospodarstvo zelo vihravi, zato v Eurocomu ne želijo brezglavo hiteti. Martinjak pravi, da so zadnja tri leta delali po načrtih, a ni nujno, da bo tudi letos tako: »Zaradi prehitrih korakov ne bi radi padli v likvidnostne težave.«
Selitev bi lahko pospešila le hitra prodaja sedanje poslovne stavbe, a kupca trenutno niti ne iščejo, saj vedo, da pravih ponudnikov danes niti ni. Martinjak ima z nakupom starih objektov propadlih podjetij že izkušnje. Aktualno poslovno stavbo je pred dvajsetimi leti uporabljalo podjetje Ikos, stavbo Ibija so kupili, ko je bilo to podjetje v likvidacijskem postopku.
Center Ibi živi
V Centru Ibi je danes zapolnjenega že 80 odstotkov prostora, prostih je le še okoli tri tisoč od skupno 25 tisoč kvadratnih metrov. Razen Eurocoma v njem deluje štirideset najemnikov iz najrazličnejših dejavnosti in vsaj 15 let, tako direktor, bo ostalo tako, kot je - brez novogradenj stanovanj. Nekdanja sramota Primskovega postaja center novih priložnosti, kjer delujejo zavod za zaposlovanje invalidov pa zavarovalniška dejavnost, razne storitvene dejavnosti, računalništvo, energetika, tekstilna, glasbena, tiskarska dejavnost …
Za razliko od drugih velikih stavb ali območij nekdanjih velikanov kranjskega gospodarstva (na primer Tekstilindus) Center Ibi živi. Drago Martinjak pravi, da je recept za oživitev načrtno vlaganje: »Naredili bomo vse, da bo Center Ibi dolgoročno rentabilen. Že pred nakupom smo imeli približno vizijo, saj smo potrebovali nove prostore in hkrati vedeli, da je nekdanja tovarna prevelika le za nas. Že ob nakupu smo vedeli, da prostori niso idealni niti za okolico, a jih je mogoče urediti.«