![](/images/20120627/306279990-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Inovativni izdelki temelj rasti
Iskra Mehanizmi iz Lipnice, ki zaposluje petsto sodelavcev, raste tudi v težkih gospodarskih razmerah - v prvih letošnjih mesecih je prodaja višja za desetino.
Lipnica - V Iskri Mehanizmih za prvo polovico leta trdijo, da poslujejo uspešno, saj je prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani višja za deset odstotkov, ob koncu leta pa naj bi celotna realizacija znašala 63 milijonov evrov (lani 57 milijonov evrov). »Ne želim biti preveč optimističen, ampak vsaj do sedaj gospodarske krize v Evropi ne občutimo. Razlogi tičijo v našem nišnem proizvodnem programu, ki se tudi dokaj hitro obnavlja z veliko novimi projekti, novimi proizvodi, ki so iskani tudi v času recesije,« pravi direktor Marjan Pogačnik.
Kljub dobrim napovedim direktor ne pozablja, kako je bilo ob prvem valu gospodarske krize: jeseni 2008 je podjetje v nekaj tednih ostalo s štiridesetimi odstotki manj naročil, zato je nekoliko bolj previden kot ob prejšnjih napovedih poslovanja. Po drugi strani so imeli takrat v razvoju veliko novih projektov, ki so že leto zatem, enako pa tudi sedaj, bili temelj rasti.
Porsche, Mercedes, Philips, Bosch-Siemens
Iskra Mehanizmi uvaja nove izdelke na trg kot razvojni dobavitelj, pa naj gre za adaptivni modul za krmiljenje prednjih luči za Porsche in Mercedes ali nove generacije depilatorjev za Philips ali še en nov razvojni izdelek za Bosch-Siemens. »V zadnjih štirih, petih letih smo se očitno tudi v avtomobilski industriji postavili na svoje mesto in smo razvojni dobavitelj predvsem za največje. To ni garancija le za naše preživetje, ampak za rast,« pove Pogačnik.
V Lipnici so uspešni zaradi strateške usmeritve v zahtevne mehatronske izdelke. To je najbolj vidno pri razvoju dveh izdelkov: radarskega tempomata in modula za krmiljenje prednjih luči, ki jih je avtomobilska industrija pred petimi leti začela vgrajevati zgolj v najbolj prestižne avtomobile. »Mi smo bili že zgodaj poleg s povsem našim izdelkom. Danes se obe aplikaciji vse bolj uveljavljata tudi v drugih avtomobilskih razredih, kar pomeni, da je povpraševanja po naših izdelkih, čeprav se morda proda v svetu manj vozil, vse več. V avtomobilskem razredu premium pa tako ali tako krize ne poznajo in si želijo še več podobnih rešitev,« pove Pogačnik.
Brez inovacij ni rasti
Do leta 2025 naj bi v Evropi za avtomobilsko industrijo ostala le še razvoj in proizvodnja aplikacij najvišje zahtevnosti, vso drugo proizvodnjo naj bi preselili v dele sveta s cenejšo delovno silo. Zato bo v prihodnje inovativnost v tej panogi še bolj prišla do izraza. »Nas velikokrat vprašajo, koliko patentov smo prijavili. To ni naš cilj, saj bi nas naš znani kupec, kateremu smo razvojni dobavitelj, kaj čudno gledal, če bi poskušali pred njim zaščititi znanje, ki smo ga vgradili v njegov izdelek. Bolj kot prestiž si s tem pridobivamo zaupanje in vstopnico za nove projekte,« razloži Marjan Pogačnik. Dodaja, da je podjetje odvisno od inovacij, zato so že pred leti uvedli politiko nagrajevanja izboljšav. Te tudi nagrajujejo, od najmanjših do največjih, od nagrade v višini pet evrov do velikih idej v razvoju. Samo lani so našteli okoli tisoč inovacij.
»Rastemo, zato trenutno ni potrebe po drastičnih varčevalnih ukrepih,« pove direktor in takoj doda, da kljub temu veliko pozornosti namenjajo krotenju stroškov in optimizaciji procesov, kar ima poleg nižanja stroškov za posledico tudi boljšo kvaliteto. Zaradi rasti v Iskri Mehanizmih tudi zaposlujejo, število je v petih mesecih višje za sedem odstotkov, v zadnjem letu je v razvoju kar za tretjino več sodelavcev (skupaj štirideset). Režija ostaja v enakem obsegu.
Z bankami našli skupen jezik
Letos bo podjetje vložilo kar pet milijonov evrov v raziskovalno-razvojno opremo in proizvodnjo. »Lani smo prenovili laboratorij, razvojni oddelek in nabavili novo opremo, pred nami so vlaganja v proizvodno opremo in razvoj, saj dvigujemo kapacitete za nove izdelke. Pritiski kupcev po dobavi naših izdelkov so izjemni in čeprav se pri tem soočamo s težavami, so to sladke težave,« pravi direktor Marjan Pogačnik. Podjetje redno odplačuje svoje obveznosti, ne le obresti, ampak tudi glavnice, tudi za nove investicije so z bankami dokaj hitro našli skupni jezik.