Doda(t)na moč

Test: Renault Scenic Dynamique 1.6 dCi 130 Energy

Renaultov kompaktni enoprostorec si je v podobi zadnje generacije dovolj dobro utrdil položaj v zahtevnem in vse bolje zasedenem razredu. Prav zato sta bili manjša lepotna operacija in tehnična okrepitev logični potezi za kljubovanje agresivnim tekmecem. Prenovljeni Scenic je namreč z manjšimi zunanjimi spremembami videti bolj samozavestno, privrženost sodobnosti pa so mu podkrepili z dnevnimi lučmi, s svetlečimi diodami.

A bistvo kompaktnih enoprostorskih avtomobilov je še vedno v njihovi prostornosti in uporabnosti. Scenicovo družinsko naravnanost potrjuje prostoren prtljažni prostor, ki lahko sprejme znatno količino tovora, z odstranjevanjem druge vrste posamičnih sedežev pa se še krepko poveča. Pri sedežih ostaja pripomba, da se ti še vedno ne zložijo v dno kot pri večini novejših tekmecev, ampak jih je treba odstraniti, prav lahki pa niso.

Napredek, ali bolje rečeno osvežitveni poseg, je viden tudi izza volana. Grafika osrednjega digitalnega merilnika, na katerem se tako rekoč prikazuje vse, kar rabi voznik, je znova izboljšana in najbrž bo nasprotnikov digitalizacije vse manj. Naravnost odličen je radijski sistem, za doplačilo pa se je mogoče odločiti še za vgrajeno navigacijo s kartografijo številnih držav.

Prava in verjetno najpomembnejša Scenicova novost je skrita pod motornim pokrovom. Tam je dobil mesto novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je v slogu »zelene« miselnosti manjši in lažji, a hkrati enako zmogljiv. Nobenega dvoma ni, da se z avtomobilom dobro ujemata, kar velja tudi za dokaj natančen šeststopenjski ročni menjalnik. Motor je nezahteven in lahkoten, v vsem delovnem območju postreže z zadostno zalogo navora in tudi pri pospeševanju mu ni mogoče očitati lenobnosti. Scenicova kolesa se kljub višjemu težišču dobro spojijo z vozno podlago in zavore korektno opravljajo svoje delo, zato se vozniku na trenutke zahoče tudi bolj dinamične vožnje.

Osvežitveni poseg je bil torej korak v pravo smer, zlasti, ker se avtomobil bliža zrelemu delu življenjskega cikla.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 96 kW/130 KM

Najvišja hitrost: 195 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 4,4/ 4,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 23.280 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Železniki / sobota, 27. julij 2013 / 12:53

Iz vinograda na čipke

Železniki so bili minuli konec tedna v znamenju čipk. Tradicionalni Čipkarski dnevi so tudi letos pritegnili številne obiskovalce. Navdušeni so bili tudi naši sogovorniki, nekateri od njih klekljajo t...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 16. avgust 2010 / 07:00

Morskega psa nismo srečali

Vso soboto sem se veselila kopanja - če le voda nekje med Izolo in Portorožem ne bo preveč umazana, pa naj bi mi na koncu to preprečil morski pes. Tako so mi razložili novinarski kolegi, vendar nisem...

Prosti čas / ponedeljek, 16. avgust 2010 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Bila sem zunaj pred domačo hišo, ponoči in se zagledala v nebo polno zvezd. Zagledala sem pet medvedkov, ki so se držali za roke, bili so sestavljeni iz zvezd. Prišla sta še moj brat in oče,...

GG Plus / ponedeljek, 16. avgust 2010 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 16. avgust 2010 / 07:00

Šepetalnica za veter (8)

Kdo bi vedel, kolikokrat je Vasilija in Fedorja uspavalo ali prebujalo ropotanje koles, sopenje lokomotive, ki je divjala po natančno začrtanih poteh, čeprav sta redkokdaj vedela, kam...

GG Plus / ponedeljek, 16. avgust 2010 / 07:00

Kronika tedna

S sekiro nad ženo in hčerko Na sodišču v Murski Soboti je na zatožno klop sedel 66-letni Štefan Žalik iz Velike Polane, ki ga tožilstvo obtožuje poskusa umora 64-letne...