![](/images/20120531/305319990-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Čustveno inteligentnejši otroci dosegajo boljše rezultate
Čustva odpirajo um je projekt, zasnovan z namenom razvijanja čustvene inteligence pri otrocih. Vanj sta vključena tudi gorenjska vrtca Duplje in nakelski Rožle.
Projekt poteka prek Zavoda Republike Slovenije za šolstvo in ga izvajajo drugo leto zapored. Ker se že majhni otroci srečujejo z različnimi čustvi, je treba že zgodaj razvijati njihovo čustveno inteligenco. Študije kažejo, da imajo čustveno manj inteligentni otroci veliko večje težave pri koncentraciji, sledenju navodilom ter pri sodelovanju z drugimi kot čustveno inteligentnejši, ki imajo boljše odnose s sovrstniki in dosegajo boljše rezultate.
V vrtcu Duplje in Rožle v Naklem so začeli izvajati projekt že lani, na njem pa delajo tudi letos. »Vsakodnevno se srečujemo z različnimi čustvi, kot so strah, jeza, žalost, veselje. S projektom skušamo ustvariti ugodno klimo, kjer se otroci počutijo sprejeti, spodbujamo jih pri razvijanju čustveno-socialne zrelosti, seveda pa je pomembno tudi dobro počutje tako otrok kot tudi nas, vzgojiteljic. Odrasli smo vedno zgled otrokom,« je povedala vodja projekta Damjana Debenec in pojasnila, da za razvijanje, izražanje, zavedanje, odzivanje čustev uporabljajo različne dejavnosti: »Lani smo izvajali socialne igre, igre vlog, gibalno-sprostitvene tehnike, bibarije, tehnike sproščanja idr. Vse so se izkazale za zelo dobre, zato jih izvajamo tudi letos.«
Njihova prednostna dejavnost za to šolsko leto pa so pravljice. »S pomočjo pravljic otroci dobijo občutek varnosti, spoznavajo različna čustva in začnejo razumevati sebe. Otroci se poistovetijo s čustvi likov iz pravljic, ob tem občutijo veselje, žalost, strah, razočaranje ter se sprijaznijo s svojimi čustvi. Prek pravljic spoznavajo različne načine reševanja, s katerimi se srečujejo v življenju,« je dodala Debenčeva, ki se skupaj s svojim kolektivom zaveda, da otroci svoja čustva intenzivno doživljajo in tudi izražajo jih zelo različno, zato se trudijo, da jih spoznajo ter se zavedajo, da so dovoljena tudi negativna čustva, niso pa dovoljena dejanja, ki prizadenejo drugega. Pri trmi, jezi, žalosti spodbujajo otroke, da izrazijo svoje občutke, izkušnje idr., ob tem pa pokažejo medsebojno sprejemanje in upoštevanje različnosti.
Debenčeva pravi, da bodo še naprej dajali poudarek obvladovanju konfliktov na primeren način ter učenju tehnik sproščanja že pri predšolskih otrocih, sama pa se strinja, da pri izvajanju projekta veliko pridobijo tudi odrasli, tako v osebnem kot tudi v profesionalnem razvoju.