Avtomobili za krizne čase
Kakšni so in koliko stanejo najcenejši avtomobili na slovenskem trgu?
Splošna gospodarska in finančna kriza nakup dobrine, kakršna je avtomobil, potiska v bolj prijazne čase. Med tistimi, ki jim sredstva na bančnem računu še omogočajo nakup novega avtomobila, se najdejo tudi takšni, ki se ozirajo po najcenejših štirikolesnikih, ki so mnogokrat slabše založeni z opremo za varnost in udobje. Ponudbo najcenejših avtomobilov na slovenskem trgu, cene, motorje, opremo in jamstva, smo preverili pri petih modelih različnih znamk, ki so po uradno veljavnih cenikih pri njihovih uvoznikih. Ugotovili smo, da se cene gibljejo od slabih sedem tisočakov do skoraj osmih, pretežno pa gre za manjše avtomobile s šibkejšimi motorji in opremo, ki zadovolji le zelo nerazvajene.
Dacia Sandero, 6.900 evrov - Petvratna kombilimuzina romunske Dacie, ki spada pod ostrešje francoskega Renaulta, je najcenejši avtomobil na slovenskem trgu. Z osnovnim nivojem opreme kupec dobi 1,2-litrski bencinski motor s 55 kilovati (75 KM), od varnostne opreme pa le protiblokirni zavorni sistem in voznikovo varnostno vrečo. Vse drugo, tudi električni pomik stekel je na voljo zgolj za doplačilo.
Tata Indica, 6.990 evrov - Mali indijski avtomobil, ki ima na grbi že kar nekaj let, je na naših cestah zelo redek gost, morda tudi zato, ker se okoli njega ne dviguje prah. Za ceno najcenejše različice je petvratna kombilimuzina opremljena z voznikovo varnostno vrečo, klimatsko napravo in 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnim motorjem, ki razvije 62 kilovatov (85 kW), uvoznik ponuja tudi triletno jamstvo.
Renault Clio Storia, 7.450 evrov - Renaultov že skoraj legendarni Clio prejšnje generacije, ki nastaja v novomeškem Revozu, jeseni odhaja v zasluženi pokoj. V poslovilni seriji bye, bye ima 1,2-litrski štirivaljni bencinski motor s 55 kilovati (75 KM). Žal je oprema precej osiromašena, saj si razen dveh varnostnih vreč in protiblokirnega zavornega sistema v tem avtomobilu ni mogoče obetati kakšnih drugih dodatkov.
Citroen C1, 7.590 evrov - Najmanjši Citroënov model ni najcenejši, je pa najmanjši med najcenejšimi. Pred kratkim so ga lepotno nekoliko osvežili, bistvo pa ostaja enako, torej majhen, mestno okreten štirikolesnik z 1,0-litrskim trivaljnim motorjem, ki razvije 50 kilovatov (68 KM). V osnovi ima C1 tri vrata, med varnostno opremo pa poleg protiblokirnega zavornega sistema in dveh varnostnih vreč še elektronski sistem stabilnosti.
Hyundai i10, 7.990 evrov - Tudi Hyundaijev predstavnik v vrstah najcenejših avtomobilov ni več rosno mlad, vseeno pa zna biti s svojo povišano karoserijo in petimi vrati zanimiva izbira tudi za manjše družine. Poganja ga 1,1-litrski bencinski štirivaljni motor, ki razvije 51 kilovatov (69 KM). Za varnost skrbijo dve varnostni vreči in protiblokirni zavorni sistem, za udobje pa klimatska naprava, ki je v tem cenovnem razredu redkost.