Šport v elegantni trenirki

Test: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic

Pri francoskem Citroënu so vse od uvedbe nove prestižne modelne serije DS tiho upali in verjeli, da jim bo z drugačnimi avtomobili uspelo utrditi ugled znamke in tekmovati tudi v kategorijah, kjer se v zadnjih letih niso proslavili.

 

In čeprav model DS4 ni povsem tehnično samostojen avtomobil, je vendarle dovolj drugačen, da na cestah vzbuja pozornost, vsaj zato, ker jih ni in ne bo prav veliko. Citroënovi oblikovalci so si zamislili, da bo srednji predstavnik prestižne linije športni kupe s petimi vrati, čeprav s svojo visoko privzdignjeno karoserijo in velikimi kolesnimi izrezi povzroča nekaj dvomov. Spredaj je precej agresivnejši od svojega sorodnika, bočna silhueta je prepričljivo dinamična, zadek visoko privzdignjen. Tudi tisti, ki jim ni všeč, za njim vržejo pogled.

 

Pogled v notranjost razkriva, da spodobne zunanje mere še zdaleč ne pomenijo veliko prostornosti. Pravzaprav je DS4 precej utesnjen, zlasti tisti, ki jim je namenjeno sedenje zadaj, nimajo prav veliko centimetrov za kolena in glave. V prvi vrsti je seveda bolje, čeprav nekaj prostora omeji razbohotena sredinska konzola. Oblikovalski trud je viden v tem, da si notranji arhitekti niso preprosto sposojali elementov iz bolj cenenih sorodnikov, ampak je vse skupaj videti precej unikatno. Volanski obroč ima na sredici kopico stikal, ki se jih je treba navaditi, vendar je zasnova voznikovega delovnega mesta bližje redoljubni germanski kot vihravi frankofonski miselnosti. Za volanom se sedi nič kaj kupejevsko visoko, a vendar je zato DS4 namenjen tudi tistim, ki že imajo kakšno težavo s hrbtom. Ob kakovostnih materialih, med katerimi zagotovo izstopajo usnjene prevleke sedežev, si je mogoče DS4 zapomniti tudi po tem, da se stekla v zadnjih vratih ne odpirajo. Ali gre zgolj za posebnost ali so imeli snovalci v mislih kaj drugega, ni znano, je pa dejstvo, da takšna rešitev ni najbolj praktična. In kdor je mislil imeti DS4 za družinski avtomobil, se je najbrž zmotil; prtljažnik je namreč prostorninsko skromen in z visokim nakladalnim robom. Za dvig voznikovega adrenalina vsekakor poskrbi bencinski motor, ki deluje s pomočjo dodatnega prisilnega dihanja. Že zmogljivost, napisana na papirju, obeta živahnost na cesti, zagon stroja, ki se oglaša s polnokrvnim zvokom, pa jo samo še podkrepi. Vozniške užitke zagotavljata zvrhana mera navora, ki je na voljo že pri nizkih vrtljajih, in eksplozivnost pri prehitevanju, za nameček pa motor pri zmerni vožnji niti ni požrešen. Podvozje je na pričakovanem nivoju, torej nekoliko bolj čvrsto, kar je moteče le na cestah s številnimi kratkimi grbinami, pri povratnih informacijah s ceste pa bi si dinamični vozniki želeli kanček več natančnosti. In še pomembna opomba: DS4 je posebnež, ki pa niti nima tako zelo posebne cene.

 

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,275 m, š. 1,810 m, v. 1,526 m, medosje 2,613 m

Prostornina prtljažnika: 359/1021

Teža (prazno v./ dovoljena): 1316/1820 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM pri 5800

Največji navor pri v/min: 275 pri 1700

Najvišja hitrost: 235 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,4/ 5,2/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)

Maloprodajna cena: 28.370 EUR

Uvoznik/zastopnik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / torek, 13. februar 2007 / 06:00

Občinam denar za odpravo posledic neurja

Ljubljana - Vlada je pred nedavnim sprejela poročilo o realizaciji prvega dela programa za odpravo posledic škode zaradi poplav in drugih posledic neurij s točo na območ...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 10. maj 2021 / 14:31

Vabilo narave

Vremenske razmere so za zdaj sicer še bolj aprilske, pa vendar mnogi naravni turistični biseri, tudi jezero Jasna, že privabljajo tako domače kot tuje obiskovalce: sprehodi ob sotočju Velike in Mal...

Mengeš / ponedeljek, 10. maj 2021 / 14:28

Dela na Pristavi

Mengeš – Minuli mesec so v Mengšu začeli z investicijsko-vzdrževalnimi deli na Pristavi. V sklopu del obnavljajo 185 metrov vodovoda in 17 hišnih priključkov, hkrati pa točkovno sanirajo tudi kanal...

Kultura / ponedeljek, 10. maj 2021 / 14:28

Pravljica v rimah

Darja Čadež je mlada škofjeloška ilustratorka, avtorica otroške pravljice Miška Rubi in zlati list in tudi naj osebnost letošnjega januarja v Škofji Loki. Pisanje se ji je zdelo zanimiva izkušnja, pre...

Gorenjska / ponedeljek, 10. maj 2021 / 11:58

Cepijo se lahko tudi odrasli, mlajši od petdeset let

Ljubljana – Od danes se proti covidu-19 lahko cepijo tudi odrasli, mlajši od petdeset let. Še naprej pa imajo prednost starejši »zamudniki«, ki se bodo za cepljenje še prijavili. Od prejšnjega četr...

Zanimivosti / ponedeljek, 10. maj 2021 / 11:18

Boj za pravice še vedno aktualen

Prvomajski plakat oz. njegov popravek opozarja na to, da izborjene delavske pravice niso nekaj večnega, pač pa je – sploh v obdobju skrb vzbujajoče brezposelnosti, vse daljših delovnikov, prekarneg...