Šport v elegantni trenirki

Test: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic

Pri francoskem Citroënu so vse od uvedbe nove prestižne modelne serije DS tiho upali in verjeli, da jim bo z drugačnimi avtomobili uspelo utrditi ugled znamke in tekmovati tudi v kategorijah, kjer se v zadnjih letih niso proslavili.

 

In čeprav model DS4 ni povsem tehnično samostojen avtomobil, je vendarle dovolj drugačen, da na cestah vzbuja pozornost, vsaj zato, ker jih ni in ne bo prav veliko. Citroënovi oblikovalci so si zamislili, da bo srednji predstavnik prestižne linije športni kupe s petimi vrati, čeprav s svojo visoko privzdignjeno karoserijo in velikimi kolesnimi izrezi povzroča nekaj dvomov. Spredaj je precej agresivnejši od svojega sorodnika, bočna silhueta je prepričljivo dinamična, zadek visoko privzdignjen. Tudi tisti, ki jim ni všeč, za njim vržejo pogled.

 

Pogled v notranjost razkriva, da spodobne zunanje mere še zdaleč ne pomenijo veliko prostornosti. Pravzaprav je DS4 precej utesnjen, zlasti tisti, ki jim je namenjeno sedenje zadaj, nimajo prav veliko centimetrov za kolena in glave. V prvi vrsti je seveda bolje, čeprav nekaj prostora omeji razbohotena sredinska konzola. Oblikovalski trud je viden v tem, da si notranji arhitekti niso preprosto sposojali elementov iz bolj cenenih sorodnikov, ampak je vse skupaj videti precej unikatno. Volanski obroč ima na sredici kopico stikal, ki se jih je treba navaditi, vendar je zasnova voznikovega delovnega mesta bližje redoljubni germanski kot vihravi frankofonski miselnosti. Za volanom se sedi nič kaj kupejevsko visoko, a vendar je zato DS4 namenjen tudi tistim, ki že imajo kakšno težavo s hrbtom. Ob kakovostnih materialih, med katerimi zagotovo izstopajo usnjene prevleke sedežev, si je mogoče DS4 zapomniti tudi po tem, da se stekla v zadnjih vratih ne odpirajo. Ali gre zgolj za posebnost ali so imeli snovalci v mislih kaj drugega, ni znano, je pa dejstvo, da takšna rešitev ni najbolj praktična. In kdor je mislil imeti DS4 za družinski avtomobil, se je najbrž zmotil; prtljažnik je namreč prostorninsko skromen in z visokim nakladalnim robom. Za dvig voznikovega adrenalina vsekakor poskrbi bencinski motor, ki deluje s pomočjo dodatnega prisilnega dihanja. Že zmogljivost, napisana na papirju, obeta živahnost na cesti, zagon stroja, ki se oglaša s polnokrvnim zvokom, pa jo samo še podkrepi. Vozniške užitke zagotavljata zvrhana mera navora, ki je na voljo že pri nizkih vrtljajih, in eksplozivnost pri prehitevanju, za nameček pa motor pri zmerni vožnji niti ni požrešen. Podvozje je na pričakovanem nivoju, torej nekoliko bolj čvrsto, kar je moteče le na cestah s številnimi kratkimi grbinami, pri povratnih informacijah s ceste pa bi si dinamični vozniki želeli kanček več natančnosti. In še pomembna opomba: DS4 je posebnež, ki pa niti nima tako zelo posebne cene.

 

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,275 m, š. 1,810 m, v. 1,526 m, medosje 2,613 m

Prostornina prtljažnika: 359/1021

Teža (prazno v./ dovoljena): 1316/1820 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM pri 5800

Največji navor pri v/min: 275 pri 1700

Najvišja hitrost: 235 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,4/ 5,2/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)

Maloprodajna cena: 28.370 EUR

Uvoznik/zastopnik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Komenda / torek, 24. april 2018 / 14:42

Nakopičeni odpadki vendarle iz Suhadol

Po več mesecih težav zaradi kopičenja lahke frakcije v zbirnem centru v Suhadolah bo Publikus problem v kratkem vendarle rešil.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / nedelja, 3. februar 2019 / 19:44

Tišlerjeva nagrada Janku Zerzerju

Pretekli petek so v Mohorjevi hiši v Celovcu podelili 40. Tišlerjevo nagrado, eno od najvišjih priznanj zaslužnim koroškim Slovencem. Nagrado je prejel dvorni svetnik dr. Janko Zerzer, rojen 7. nov...

Gorenjska / nedelja, 3. februar 2019 / 19:35

Ko imena zamenjajo številke

V ponedeljek je bil evropski dan varstva osebnih podatkov. Temu je namenjena tudi lani uveljavljena splošna uredba EU o varstvu podatkov oz. GDPR, k v marsičem še povečuje varnost naše zas...

Gospodarstvo / nedelja, 3. februar 2019 / 19:34

Usposabljanje o travniškem sadovnjaku

Kranj – V okviru projekta Od pridelka do izdelka bo v sredo, 6. februarja, potekalo brezplačno usposabljanje za vse, ki si želijo seznaniti se z načrtovanjem in sajenjem travniškega sadovnjaka. Naj...

Rekreacija / nedelja, 3. februar 2019 / 19:33

Smučanje ostaja naš priljubljeni šport

Slovenci, še posebno pa Gorenjci, imamo radi zimo in zimske športe, zato za radosti na snegu večina izkoristimo vsak prosti dan.

GG Plus / nedelja, 3. februar 2019 / 19:28

Blaž Terpinc – oče najbogatejšega Slovenca

Na Bledu se je 28. januarja 1759 rodil trgovec Blaž Terpinc. Bil je oče enega od najbogatejših Slovencev tedanjega časa Fidelija Terpinca. Rodil se je kot peti otrok v družini osmih bratov in seste...