Šport v elegantni trenirki
Test: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic
Pri francoskem Citroënu so vse od uvedbe nove prestižne modelne serije DS tiho upali in verjeli, da jim bo z drugačnimi avtomobili uspelo utrditi ugled znamke in tekmovati tudi v kategorijah, kjer se v zadnjih letih niso proslavili.
In čeprav model DS4 ni povsem tehnično samostojen avtomobil, je vendarle dovolj drugačen, da na cestah vzbuja pozornost, vsaj zato, ker jih ni in ne bo prav veliko. Citroënovi oblikovalci so si zamislili, da bo srednji predstavnik prestižne linije športni kupe s petimi vrati, čeprav s svojo visoko privzdignjeno karoserijo in velikimi kolesnimi izrezi povzroča nekaj dvomov. Spredaj je precej agresivnejši od svojega sorodnika, bočna silhueta je prepričljivo dinamična, zadek visoko privzdignjen. Tudi tisti, ki jim ni všeč, za njim vržejo pogled.
Pogled v notranjost razkriva, da spodobne zunanje mere še zdaleč ne pomenijo veliko prostornosti. Pravzaprav je DS4 precej utesnjen, zlasti tisti, ki jim je namenjeno sedenje zadaj, nimajo prav veliko centimetrov za kolena in glave. V prvi vrsti je seveda bolje, čeprav nekaj prostora omeji razbohotena sredinska konzola. Oblikovalski trud je viden v tem, da si notranji arhitekti niso preprosto sposojali elementov iz bolj cenenih sorodnikov, ampak je vse skupaj videti precej unikatno. Volanski obroč ima na sredici kopico stikal, ki se jih je treba navaditi, vendar je zasnova voznikovega delovnega mesta bližje redoljubni germanski kot vihravi frankofonski miselnosti. Za volanom se sedi nič kaj kupejevsko visoko, a vendar je zato DS4 namenjen tudi tistim, ki že imajo kakšno težavo s hrbtom. Ob kakovostnih materialih, med katerimi zagotovo izstopajo usnjene prevleke sedežev, si je mogoče DS4 zapomniti tudi po tem, da se stekla v zadnjih vratih ne odpirajo. Ali gre zgolj za posebnost ali so imeli snovalci v mislih kaj drugega, ni znano, je pa dejstvo, da takšna rešitev ni najbolj praktična. In kdor je mislil imeti DS4 za družinski avtomobil, se je najbrž zmotil; prtljažnik je namreč prostorninsko skromen in z visokim nakladalnim robom. Za dvig voznikovega adrenalina vsekakor poskrbi bencinski motor, ki deluje s pomočjo dodatnega prisilnega dihanja. Že zmogljivost, napisana na papirju, obeta živahnost na cesti, zagon stroja, ki se oglaša s polnokrvnim zvokom, pa jo samo še podkrepi. Vozniške užitke zagotavljata zvrhana mera navora, ki je na voljo že pri nizkih vrtljajih, in eksplozivnost pri prehitevanju, za nameček pa motor pri zmerni vožnji niti ni požrešen. Podvozje je na pričakovanem nivoju, torej nekoliko bolj čvrsto, kar je moteče le na cestah s številnimi kratkimi grbinami, pri povratnih informacijah s ceste pa bi si dinamični vozniki želeli kanček več natančnosti. In še pomembna opomba: DS4 je posebnež, ki pa niti nima tako zelo posebne cene.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,275 m, š. 1,810 m, v. 1,526 m, medosje 2,613 m
Prostornina prtljažnika: 359/1021
Teža (prazno v./ dovoljena): 1316/1820 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM pri 5800
Največji navor pri v/min: 275 pri 1700
Najvišja hitrost: 235 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,4/ 5,2/ 6,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)
Maloprodajna cena: 28.370 EUR
Uvoznik/zastopnik: Citroën Slovenija, Koper