Novi pogledi in sveže ideje
Test: Ford Focus Wagon 1,6 TDCi Titanium
Vsaka nova generacija prinese s seboj drugačen pogled na svet, nove zamisli in sveže ideje. To velja tudi pri avtomobilih, ki morajo z vsakim novim modelom nadgraditi lastnosti predhodnika. Pri Fordu so z novim Focusom naredili kar odločen korak v smer obračuna s preteklostjo in hkrati napovedali vojno tekmecem v spodnjem srednjem razredu.
Nova generacija Focusa, ki se od predhodnika popolnoma razlikuje od koles do strehe, prinaša s seboj sveže oblikovalske zamisli in izdatno porcijo svežih in aktualnih tehnoloških sistemov. V kombijevski karoserijski izvedbi novinec po prtljažnih merah in po oblikovni zasnovi zadka nekoliko spominja na večjega brata Mondea, pravzaprav tiste, ki niso dobri poznavalci, lahko celo nekoliko zavede.
Sprednji del je enako agresiven kot pri običajni petvratni kombilimuzini, medtem ko je oblikovalcem uspelo elegantno spojiti bočne linije in zadek, ki, kot rečeno, z razpotegnjenimi lučmi nekoliko spominja na večjega sorodnika. Ob primerjavi prostornine prtljažnika je dilema o smiselnosti nakupa večjega modela še bolj izrazita, saj gre v Focusov prtljažnik toliko, kot v številne tekmece za pol številke večjega razreda, kar velja tudi pri zloženi zadnji klopi. Pohvale vredna je tudi obdelava prtljažnega prostora, sicer pa so kakovostni materiali tudi v potniški kabini, kjer Focus zapušča vtis dobro izdelanega avtomobila.
Seveda je potniška kabina bolj utesnjena kot pri večjem Mondeu in tudi izza volana bi bilo lepše imeti širši pogled, kot ga omogoča položno vetrobransko steklo, ki ustvarja podoben vtis kot v letalskem kokpitu. Po oblikovni plati armaturni plošči ni mogoče očitati dolgočasnosti in neizvirnosti, res pa je, da bi bilo lahko kakšno stikalo bolje dostopno. Tehnoloških poslastic je lahko v tem avtomobilu kar veliko, odvisno seveda, do kod segajo želje in predvsem denarne zmožnosti. Na primer, dobro opremljen Focus zna z vibriranjem volana opozarjati na nenamerno spreminjanje voznega pasu, lahko tudi sam izravna smer, opozori voznika na vozilo v mrtvem kotu, določi, da je voznik preutrujen in mu predlaga predah in tako naprej.
Med dizelskimi pogonskimi stroji si je mogoče zaželeti 1,6-litrski štirivaljnik, ki korektno opravlja svoje delo, ne ustvarja pa čudežev. To pomeni, da ga je v povsem nizkih vrtljajih treba malce prositi, ko pa pride v svoje najboljše število vrtljajev, se razživi in deluje dokaj energično in je tudi zmeren pri porabi goriva. Tako kot že predhodnik tudi v novi generaciji ostaja prijeten za vožnjo in zna spraviti v dobro voljo tudi bolj aktivne voznike, kar dokazuje s suvereno lego na cesti in z zanesljivimi zavorami.
Z novim Focusom je torej treba računati resno, kar velja tudi ali predvsem za tekmece.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,556, š. 1,823, v. 1,525 m, medosje 2,613 m
Prostornina prtljažnika: 490/1516
Teža (prazno v./ dovoljena): 1542/1900 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1560 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM pri 3600
Največji navor pri v/min: 270 pri 1750-2500
Najvišja hitrost: 193 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 3,1/ 4,2 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 109 (Euro V)
Maloprodajna cena: 21.360 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana