Nov pristop
Mazda vstopa med kompaktne terence z novo CX-5
Pri japonski Mazdi so si vzeli kar precej časa za premislek o vstopu v vrste srednje velikih športnih terencev. Prihod novega modela CX-5 je zato tudi priložnost za nov začetek v razredu, kjer se gnete vse več tekmecev. Mazdina novinka z zunanjostjo ustreza vsem modnim zapovedim in hkrati uteleša vse hišne značilnosti. Avtomobil je ukrojen športno, z nekaterimi elementi celo rahlo agresivno, po tehnologiji pa je znanilec drugačnih časov. To velja tako za lahko zgradbo karoserije kot tudi za podvozje in pogonske sklope.
Sprva pri japonski lastovki za pogon ponujajo nov, tehnološko dovršen, ekonomičen in okoljsko prijazen 2,0-litrski bencinski motor, ki brez pomoči turbinskega polnilnika razvije 120 kilovatov (163 KM). Kmalu bo na voljo evropskemu in slovenskemu okusu bližji 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki si ga bo mogoče omisliti v šibkejši s 110 kilovati (150 KM) ali močnejši izvedbi s 129 kilovati (175 KM). Pri vseh motorjih se bo moč lahko prenašala le na sprednja ali vsa štiri kolesa; razumljivo je, da v tem razredu nadzoru nad pogonom služi elektronika.
Mazda CX-5 s seboj prinaša še nekaj drugih sladkorčkov, na primer elektronski sistem za preprečevanje trkov, ki pri hitrosti do 15 kilometrov povsem ustavi avtomobil, pri hitrosti do 30 kilometrov pa se hitrost občutno zniža.
Cena Mazde CX-5 z osnovno opremo in dvokolesnim pogonom je nastavljena na 22.590 evrov, trenutno najdražja izvedba je naprodaj za 32.690 evrov, dva tisočaka več bo treba odšteti za dizelska motorja.