Nič več posebnega ličenja
Test: Nissan Micra 1.2 Acenta City CVT
Nissanov najmanjši model Micra je v prejšnji generacijski izvedbi s svojim nagajivim videzom navduševal predvsem ženski del vozniške populacije. Z novim modelom so ambicije širše, toda na avtomobilskem nebu je tudi vse več temnih oblakov.
Ob poplavi novih malčkov namreč nova Micra precej sramežljivo ostane v senci agresivnejših tekmecev. Z oblikovnega vidika je namreč novinka v primerjavi s predhodnico kar znaten korak nazaj, saj si stilisti niso upali še enkrat zliti v pločevino drznosti, mladostniške navihanosti in avtomobila približati bolj butičnim izdelkom v tem velikostnem razredu. Ne, namesto tega je Micra oblikovno zadržana, pretirano konfekcijska in podobna nekoč tipično dolgočasno oblikovanim daljnovzhodnim avtomobilom. Vzrok, da so se pri Nissanu odločili za tako radikalno spremembo, najbrž tiči v tem, da so hoteli ustreči kupcem v vseh predelih sveta, pri tem pa pozabili, da so evropski zrelejši in zahtevnejši.
Ob zunanji oblikovni zadržanosti je notranjost stilsko bolj domišljena, izstopajo predvsem samosvoje oblikovana stikala na sredinski konzoli, merilniki so pregledni in volanski obroč se lepo poda rokam. Solidni urejenosti bi ob pretirani plastičnosti armaturne plošče in drugih oblog prijalo še nekaj detajlov, ki bi notranjosti vdihnilo kaj več življenja in veselja. V tem velikostnem razredu nikakor ne gre pričakovati prostorskih presežkov, zato se spredaj sedi povprečno, na zadnji klopi pa že rahlo utesnjeno. In tako je tudi z 265-litrskim prtljažnikom, ki se s podiranjem zadnje klopi krepko poveča in takšen sprejme dober kubični meter tovora.
Pogled pod motorni pokrov ni potreben, saj je že ob zagonu jasno, da kolesa poganja trivaljni motor. S tem pogonskim strojem je bil sicer storjen korak naprej v prizadevanjih za varovanje okolja, korak nazaj pa so vozne lastnosti oziroma bolje rečeno nevtralizirano je veselje do vožnje. To še posebej velja, če edini Micrin 1,2-litrski trivaljni motor spremlja samodejen brezstopenjski menjalnik, ki v dobršni meri zaduši motorno iskrivost. In tako kot večina podobnih prenašalcev moči s prestavljanjem zamuja ravno takrat, ko bi si voznik zaželel hitrejšega odziva in grobo prestavi v trenutku, ko bi si potniki želeli več uglajenosti.
Micra se odlično znajde v mestnih središčih, saj ne potrebuje velikega parkirnega prostora, manj suverena pa je pri dinamični vožnji skozi ovinke, kjer jo izdaja nekoliko slabša uravnoteženost podvozja. Ampak, saj gre vendarle za pretežno mestni avtomobil, ki tovrstnih preizkusov niti ne potrebuje.
Je pa v tem velikostnem razredu veliko avtomobilov, ki Nissanovemu malčku tudi zaradi cene brez večjih težav kradejo tržno pogačo.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,780, š. 1,675, v. 1,525 m, medosje 2,450 m
Prostornina prtljažnika: 265/1132
Teža (prazno v./dovoljena): 910/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1198 ccm
Največja moč pri v/min: 59 kW/80 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 110 pri 4000
Najvišja hitrost: 161 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 14,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,3/6,1/7,8 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 125 (Euro V)
Maloprodajna cena: 12.490 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana