![](/images/20120320/303209984-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Štiripasovnica bo, a kdaj
Prometa med Šenčurjem in Kranjem je vsako leto več, odprtje Baumaxa pa je cesto le še dodatno obremenilo. Rešitev je štiripasovnica, ki pa je še ni na obzorju.
Šenčur - Državna cesta med Šenčurjem in Kranjem je v zadnjih letih postala prometno zelo obremenjena, nedavno odprtje trgovskega centra Baumax v Šenčurju, njihovega največjega v Sloveniji, pa je še dodatno prispevalo h gostoti prometa. Vprašanje, kdaj bo na omenjeni relaciji, kjer vsakodnevno nastajajo zastoji v prometu, zgrajena štiripasovnica, je zato postalo še bolj aktualno, zaradi novega trgovskega centra pa mnoge zanima tudi, kako bo poskrbljeno za varnost pešcev in kolesarjev. Direktor Baumaxa za Slovenijo in Hrvaško Dušan Gostenčnik je že na odprtju dejal, da je to vprašanje za šenčurskega župana Mira Kozelja, ki nam je odgovoril: »Glede na tip trgovine prav veliko kupcev ne bo prišlo peš, še posebej ne iz Kranja, dvomim pa, da tudi iz Šenčurja. Realno je torej težko oceniti, ali na tej cesti sploh obstaja potreba za pločnik, pričakujemo pa, da bo ob rekonstrukciji ceste v štiripasovnico zgrajena tudi kolesarska steza. Ne nazadnje je ta načrtovana tudi v državni kolesarski mreži. Opozoriti pa je treba, da gre za državno, ne občinsko cesto.«
Po podatkih Direkcije RS za ceste (DRSC) se na odseku med krožiščema pri novem Baumaxu v Šenčurju in pri Mercatorjevem centru na Primskovem v Kranju na drugi strani vsak dan pelje več kot 25 tisoč vozil. To je približno 14.500 vozil dnevno več kot leta 1995, kar nakazuje izjemno povečanje prometa na tem cestnem odseku, kjer so kljub dvema krožiščema še vedno najbolj kritična prav križišča.
Na DRSC sta zato na tej cesti odprta dva investicijska projekta: razširitev ceste od Zgornjega Brnika do Kranja in rekonstrukcija krožnega križišča na izvozu iz avtoceste. Na odseku med Šenčurjem in Kranjem tako predvidevajo štiripasovnico, ureditev treh krožišč, razširitev podvoza avtoceste ter ureditev obojestranskih kolesarske steze in pločnika. In kdaj se bo to zgodilo? »Najprej je treba izdelati projektno dokumentacijo za gradbena dela, nato pridobiti potrebna zemljišča. Gre za izredno zahtevno investicijo, ki se bo v primeru, da bo v okviru rebalansa proračuna potrjena, izvajala v več etapah,« so odgovorili na DRSC. Projekt ne predvideva prehoda za pešce in kolesarje na območju trgovskega centra Baumax, saj se ta načrtuje v Obrtno poslovni coni Šenčur, ki je približno petsto metrov oddaljen od Baumaxa, so še pojasnili.
Ker začetek gradnje krožišča pri šenčurski obrtni coni prestavljajo že nekaj let, denar zanj pa ni zagotovljen niti v letošnjem državnem proračunu, bo najbrž Šenčur preletelo še mnogo letal, preden ga bo s Kranjem povezovala štiripasovnica s kolesarsko stezo.