Centimetri za udobje
Test: Seat Alhambra 2.0 TDI CR DSG Style
Velikoprostorski avtomobili so rešili marsikatero družinsko in poslovno transportno težavo in marsikdo je že pozabil, kako so se družine vozile na počitnice z majhnimi avtomobili, na katerih so bili težnostno preobremenjeni prtljažniki in po možnosti zadaj pripet še priklopnik.
S prihodom vse večjih avtomobilov je vse postalo precej bolj enostavno in pred leti so namesto običajnih svoj trenutek slave doživeli tudi veliki limuzinski kombiji. Svoje čase so bili avantgarda velikoprostorskih avtomobilov, ki so se potem začeli seliti v nižje razrede, vendar največji niso izumrli.
Po dolgih pričakovanjih so pri španskem Seatu pred poldrugim letom krstili novo Alhambro, izvedbo skupnega enoprostorca koncerna Volkswagen.
Seat Alhambra z dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom in samodejnim menjalnikom se izkazuje predvsem s prostornostjo, ki je v tem velikostnem razredu pričakovana in običajna. Po merah je avtomobil od prejšnje generacije krepko zrasel, s 4,85 metra dolžine kar krepko prekaša večino razrednih tekmecev. Vrata za dostop v zadnji del kabine so zdaj drsna, z doplačilom lahko tudi na električni pogon. Nedvomno je na ozkih parkirnih prostorih to bolj praktična rešitev, res pa je tudi, da bi bil električno podprt sistem, ki smo ga imeli v preizkusnem avtomobilu, lahko nekoliko bolj uglajen in zanesljiv. Prostornost potniške kabine je v tem enoprostorcu nadpovprečna, a s pripombo, da to velja, dokler je namenjena petim potnikom. Z dodatnima sedežema v tretji vrsti, ki se v obeh primerih lepo pogrezneta v dno karoserije, je namreč prtljažni prostor zmanjšan na minimum, ki znaša 267 litrov. Pri drugih postavitvah sedežev, je v španskem enoprostorcu mogoče prepeljati največ za 2297 litrov prtljage ali tovora. Sedežni red je zamišljen po uveljavljeni postavitvi 2+3+2. Sicer pa se v Alhambrini notranjosti ne pogreša ničesar, kar je ustaljeno v tem avtomobilskem razredu. Tu so torej zložljivi mizici na hrbtiščih sprednjih sedežev, številni odlagalni prostori in podobno. Armaturna plošča je zasnovana v slogu germanskega redoljubja, kar vozniku olajšuje delo z avtomobilom, ki sicer na trenutke deluje nekoliko preveč okorno.
Kadar veliko Alhambro žene 2,0-litrski turbodizelski motor z nižjo močjo, je razumljivo, da ima ta pogonski stroj kar precej zahtevno delo, ki pa ga zelo dobro uravnava samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Motorni hrup je dobro zadušen in tudi celotna notranja akustika je na visoki ravni. Podvozje je uglajeno, uglašeno na udobna potovanja in zato potniki ne zaznavajo vsake cestne grbine. Zato pa se vozniku porajajo občutki, da vozi večji avtomobil, kot je Alhambra v resnici.
Na koncu je treba še priznati, da je Seatov štirikolesnik, ki je sicer skoraj v celoti Volkswagnov, tudi za odtenek cenejši od bratranca iz nemškega Wolfsburga.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,854, š. 1,904, v. 1,720 m, medosje 2,919 m
Prostornina prtljažnika: 267/658/1167/2297 l
Teža (prazno v./ dovoljena):1776/2540 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750
Najvišja hitrost: 191 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 5,0/ 5,7 l/100 km
Emisije CO2: 149 g/km
Maloprodajna cena: 29.813 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana