Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / torek, 18. december 2007 / 07:00

V vrtcu Ježek ustvarjali s cvetličarko

V sklopu decembrskih aktivnosti so pred kratkim v vrtcu Ježek na Trsteniku gostili cvetličarko, s katero so ustvarjali čudovite praznične aranžmaje. Otroci so od doma prinesli kavne krožnike, ki...

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 25. maj 2007 / 07:00

Kranjski vrtci so najdražji

Zaradi visoke nagrade ravnateljici Kranjskih vrtcev za delovno uspešnost smo naredili primerjavo cen vrtcev v Kranju, na Jesenicah in v Radovljici.

Kranj / petek, 25. maj 2007 / 07:00

Še večja knjižnica

Svetniki so soglašali s povečanjem površine za novo Osrednjo knjižnico Kranj v prostorih Globusa. Odprtje naj bi bilo konec leta 2008.

Splošno / petek, 25. maj 2007 / 07:00

Izjemna udeležba kolesarjev na maratonu Mirka Krakerja

V nedeljo, 20. maja, je potekal že 4. kolesarski maraton Kranj–Jezersko v organizaciji Kolesarskega kluba Sava in Zavoda za turizem Kranj. Lepo vreme je prav gotovo pripomoglo k izjemni udeležbi ko...

Splošno / petek, 25. maj 2007 / 07:00

Študentov je vse manj

Letošnji odziv za vpis na fakultete je bil zanimiv. Podatki so pomembni tako za tiste, ki boste letos postali študentje, kot tudi za tiste, ki se vam to obeta v prihodnjih letih.

Splošno / petek, 25. maj 2007 / 07:00

Slava narodu in Ozari

Akademska folklorna skupina Ozara s Primskovega se je ob 55-letnem jubileju vrnila v čas čitalnic in pripravila Veliko besedo, s plesom, petjem, recitacijo, vznesenimi besedami ...