Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / četrtek, 2. julij 2020 / 23:54

Slovenci nismo tako razdvojeni

V zadnji, praznični izdaji Gorenjskega glasa ob dnevu državnosti, največjem državnem prazniku ob rojstvu naše domovine, me je zmotil naslov Razdvojeni proslavljali dan državnosti. Za tako velik drž...

Objavljeno na isti dan


Šport / ponedeljek, 28. november 2016 / 16:50

Škofic prvi Slovenec s skupno zmago

V Kranju se je končala sezona svetovnega pokala v športnem plezanju, ki je bila izjemna za Gorenjca Domna Škofica in Korošico Janjo Garnbret. Sta najuspešnejši par sezone. Oba sta postala skupna zmago...

Nasveti / ponedeljek, 28. november 2016 / 13:10

Tedenski horoskop

Oven (21. 3.–21. 4.)

GG Plus / ponedeljek, 28. november 2016 / 13:05

Rodbinska kronika Dragotina Hribarja in Evgenije Šumi

»Iz pripovedi Vilme Mlakar, ki je bila najprej sobarica in potem gospodinja na gradu Strmol od leta 1939 do 1946, in iz ohranjene tožbe, ki jo je sprožil Rado Hribar, se nam razodene zamolčana zgod...

Zanimivosti / ponedeljek, 28. november 2016 / 13:01

Prazno krožišče

Tudi na Gorenjskem imamo že veliko krožnih križišč, na otočkih sredi njih pa pravcate skulpture, nekakšne spomenike domačim občinam. Eden redkih, ki ostaja prazen, je otok v montažnem krožišču v St...

Zanimivosti / ponedeljek, 28. november 2016 / 12:59

Veseli december

Eni se ga že močno veselijo, spet drugim se zdi odločno prekmalu, a dejstvo je, da je veseli december tik pred vrati, s tem pa tudi praznične okrasitve. Trgovci so že pohiteli, z lučkami, smrekami...