Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / četrtek, 19. oktober 2017 / 18:24

Šola nekoč in danes

V sklopu prireditev ob Tednu otroka so preteklo sredo v Domu upokojencev (DU) Kranj pripravili srečanje osnovnošolcev s starostniki, na katerem so razmišljali o šolanju v preteklosti in danes.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / petek, 13. marec 2009 / 07:00

Romanje v Celovec in v Ljubljano

Škofja Loka - Prosvetno društvo Sotočje je romarje popeljalo že na četrto pasijonsko romanje. Tokrat so šli v Celovec, kjer bodo vabilo župana na Škofjeloški pasijon izročili tam...

Gospodarstvo / petek, 13. marec 2009 / 07:00

Gorenjski trg dela je že v krizi

V šestih mesecih se je število brezposelnih na Gorenjskem povečalo za polovico. Kar 15 družb že prejema subvencije ob skrajšanem delovnem tedniku.

Prosti čas / petek, 13. marec 2009 / 07:00

Janez preveč `flegma´ za Špelo

V petek, 13. marca, bo v grosupeljskem Kongu finale ljubezenskega radijskega šova Osvoji srce Špele Grošelj, v katerem bo pevka skupine Atomik Harmonik med tremi snubci izbrala zmagovalca, ki bo...

Humor / petek, 13. marec 2009 / 07:00

Če je vola, ni težko skoč´t

Japonski smučarski skakalec Takanobu Okabe je pri 38 letih zmagal na tekmi svetovnega pokala v Kuopiu. S posebno rentgensko metodo smo odkrili, da je skakal z berglami.

Kamnik / petek, 13. marec 2009 / 07:00

Otroci in pomlad v Šoli idej

Kamnik - V Šoli idej na kamniški Šutni v teh dneh razstavlja Mira Rifel, učiteljica iz Osnovne šole Stranje in ljubiteljska fotografinja. »Fotografije so nastale...