Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 28. junij 2021 / 14:44

Za boljše bivanje ob brniškem letališču

V iskanju rešitve glede hrupa, ki moti prebivalce, trenutno na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje izvajajo Raziskavo počutja v lokalnem okolju v občinah ob letališču.

Objavljeno na isti dan


Naklo / petek, 8. avgust 2008 / 07:00

Gradijo zbirni center

Naklo - Občina Naklo bo zaradi ukinitve zbirnega centra za ločene odpadke ob nekdanji železniški postaji v Naklem zgradila sodobnejši center ob cesti na Okroglo. Podjetje Elektro...

GG Plus / petek, 8. avgust 2008 / 07:00

Država treh narodov

Bosna in Hercegovina je država raznolikosti - zanimiva s turističnega, a še vedno pereča s političnega stališča.

Šport / petek, 8. avgust 2008 / 07:00

Nogometni ples še v drugi in tretji ligi

Nogometaše v 1. ligi ta konec tedna čaka že 4. krog, na zelenicah pa se jim bodo pridružili tudi drugo- in tretjeligaši.

Kranj / petek, 8. avgust 2008 / 07:00

Erjavec ne kandidira na Gorenjskem

Predsednik stranke DeSUS in sedanji obrambni minister Karl Erjavec bo kandidiral tudi na letošnjih lokalnih volitvah, vendar ne na Gorenjskem. Zakaj?

Gospodarstvo / petek, 8. avgust 2008 / 07:00

Predor so spet zaprli

Šentviški predor je do nadaljnjega spet zaprt. Družba za avtoceste je SCT-ju naložila odstranitev vsega protipožarnega ometa v stari galeriji.