Cestni vlak prihodnosti

Prispevek k varnosti vožnje in nižji porabi goriva

Projekt tako imenovanih cestnih vlakov SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) je pred kratkim s prvim praktičnim preizkusom vstopil v zaključno razvojno fazo. Cilj projekta je razvoj in preizkus tehnologije za avtomobile, ki bodo lahko samostojno vozili v kolonah na avtocestah. V skupini, ki so jo prvič praktično preizkusili na cestah, so bili tovornjak, ki je vozil na čelu kolone, in trije avtomobili, ki so vozili popolnoma samostojno, brez pomoči voznika in z razmikom šestih metrov. Do letošnje jeseni naj bi bil razvoj cestnega vlaka v celoti končan in do takrat bodo štiri vozila na varnem razmiku za vodečim vozilom lahko vozila s hitrostjo 90 kilometrov na uro, pravijo pri švedskem Volvu, ki je edini proizvajalec vozil v projektu SARTRE. Pri projektu sicer sodeluje sedem evropskih partnerjev, delno pa ga financira Evropska unija. Uvajanje tehnologije cestnih vlakov na evropske avtoceste vključuje tudi študijo o potrebnih spremembah infrastrukture. Zato v razvoju sodelujejo tudi tehnični strokovnjaki, politiki, zakonodajalci in raziskovalci prometne varnosti, ki razpravljajo o zakonodaji, stroških in mnenjih voznikov o cestnih vlakih. Seveda je potrebno uskladiti tudi številne državne zakone ter terminologijo. Glavna prednost cestnih vlakov je v tem, da imajo vsi vozniki v koloni, razen vodečega, čas za druge aktivnosti namesto upravljanja vozila. Vodeče vozilo upravlja izkušen voznik in je podrobno seznanjen s potjo potovanja. Vodeče vozilo je lahko na primer taksi, avtobus ali tovornjak. Vsako vozilo v konvoju z vgrajeno elektroniko meri razdaljo, hitrost ter smer gibanja ter vse to usklajuje z vodečim vozilom. Cestni vlaki bodo prispevali k večji varnosti prometa in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Predvideno je namreč, da bo poraba goriva v cestnih konvojih kar za petino nižja, kar gre predvsem na račun manjšega razmika med vozili in posledično nižjega zračnega upora.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Jesenice / ponedeljek, 12. februar 2018 / 12:15

Blejska Dobrava ostaja brez pošte

Blejska Dobrava bo 12. marca ostala brez pogodbene pošte. Proti zaprtju protestirata Krajevna skupnost Blejska Dobrava in Občina Jesenice. Na Pošti Slovenije pravijo, da je razlog skromen obseg opravl...

Objavljeno na isti dan


Kultura / torek, 14. november 2006 / 06:00

Sandijevi utrinki

V avli Zdravstvene postaje na Selu pri Žirovnici so v petek odprli razstavo Utrinki jeseniškega fotografa Sandija Novaka.

Domžale / torek, 14. november 2006 / 06:00

Zanesljiva zmaga Tonija Dragarja

Domžale - Domžalski volivci so v drugem krogu lokalnih volitev za svojega novega župana izbrali Tonija Dragarja. Dragar, ki je bil doslej poklicni podžupan doseda...

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Razigrano tekmovanje

Najbolj urejeni so na Ptuju, najlepši havajki pa sta letos Sabina Mali in Nina Stropnik. Ko je komisija slovenske superfinalistke izbora za Miss Hawaiien Tropic povprašala, kaj menijo o izboru, se je...

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Zima trka na vrata

15. november je datum, ko morajo motorna vozila imeti zimsko opremo, kazni do 100 tisočakov.

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Dvojna varčnost

Test: Dacia Logan 1.5 dCi Laureate