S ceste Kranj-Ljubljana so se tovornjaki preselili na cesti Jeprca-Škofja Loka in Kranj-Škofja Loka. (Foto: Tina Dokl)

Namesto čez Jeprco skozi Škofjo Loko

Več bralcev nas je že opozorilo na problem povečanega tovornega prometa na regionalni cesti Jeprca-Škofja Loka in Škofja Loka-Kranj. Vprašujejo, zakaj so težki tovornjaki preusmerjeni na ti dve cesti, namesto da bi vozili po cesti Jeprca-Kranj.

Škofja Loka - Vprašanje smo naslovili na Občino Škofja Loka, kjer sicer niso pristojni za regionalne ceste, vendar se problema nedvomno zavedajo, pa tudi na upravljavca teh cest, Direkcijo RS za ceste.

»Pobudo za odstranitev prepovedi tovornega prometa na relaciji Kranj–Jeprca, kar bi močno zmanjšalo tranzitni (zlasti tovorni) promet skozi Škofjo Loko, ki sicer nastaja zaradi izogibanja plačilu cestnine na cestninski postaji na AC pri Torovem, je novi župan Občine Škofja Loka vodstvu DRSC podal že med njihovim obiskom februarja 2011. Kasneje smo telefonsko še nekajkrat urgirali za izpolnitev. Ob vsakem srečanju občinska uprava izpostavi težavo. Prejeli smo odgovor, da je potrebna medresorska uskladitev, ki ni preprosta,« odgovarjajo na Občini Škofja Loka. »Prejeli smo tudi pobudo za prepoved tovornega prometa po regionalni cesti skozi vasi na Sorškem polju (posredovale so nam jo tamkajšnje krajevne skupnosti), ki je zaradi stanja regionalne ceste in prometa na njej popolnoma razumljiva. Vendar pa bo prepoved dejansko mogoča šele po dograditvi nove povezovalne ceste, ki bo vodila iz Godešiča skozi Industrijsko cono Trata in se nadaljevala proti Meji. Njen potek bo odvisen od umestitve izbrane variante povezovalne ceste med Škofjo Loko in Kranjem, ki jo pripravljajo na DRSC.«

Direkcija RS za ceste pa nam je na vprašanje poslala obsežen odgovor z rezultati analiz iz leta 2006 in 2011. Razlog, da so na cestni povezavi Kranj–Ljubljana (čez Jeprco) omejili težki tovorni promet, tiči v dejstvu, da se s preusmeritvijo na vzporedne regionalne ceste tovornjaki izogibajo plačevanja cestnine na avtocesti. To povzroča škodo na cestah, ki niso grajene za tolikšne obremenitve, potekajo skozi strnjena naselja in imajo dostopno funkcijo, poleg tega tovornjaki okolje dodatno onesnažujejo z emisijami in hrupom ter poslabšujejo prometno varnost. V takšnem primeru se lahko ministrstvo za promet odloči po zakonu o cestah omejiti težki tovorni promet, so nam pojasnili na DRSC. »Analiza za cestno povezavo med Ljubljano in Kranjem je pokazala, da zaradi vožnje 299 tranzitnih težkih tovornih vozil po avtocesti vzporedni regionalni cesti iz omenjenih vplivov nastane letno družbena škoda prek 1,2 milijona evrov,« utemeljujejo omejitev tranzitnega prometa na cesti Kranj–Ljubljana čez Jeprco. Analiza leta 2011 pa je pokazala, da se je prek osemdeset težkih tovornih vozil »preselilo« na cestno povezavo Kranj–Škofja Loka-Ljubljana, ki ima še slabše tehnične lastnosti in je ob njej še več strnjenih naselij. »Zato so negativen vpliv na prometno varnost, vpliv na voziščno konstrukcijo ceste in obremenjevanje okolice z emisijami in hrupom še večji. Upravljavec državnih cest zato predlaga razširitev omejitve tranzitnega tovornega prometa tudi na ta dva odseka,« še dodajajo pri DRSC.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / petek, 15. julij 2011 / 07:00

Hotel Jelen, včeraj in nikoli več

V Galeriji Mestne hiše v Kranju je te dni na ogled dokumentarna razstava z naslovom Hotel Jelen, včeraj in nikoli več. Razstava predstavlja zgodbo o uničenem arheološkem najdišču pod nekdanjim hotelom...

Objavljeno na isti dan


Splošno / torek, 6. februar 2007 / 06:00

Vozovnice prek spleta

Pri Avtobusni postaji Ljubljana so se letos še posebej pripravili na povečanje števila potnikov na primestnih in mestnih avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa ob informativnih dnevih. Zato s...

Splošno / torek, 6. februar 2007 / 06:00

Novi programi na Gorenjskem

Na ravni srednjega poklicnega izobraževanja bodo v Srednji biotehniški šoli Kranj prihodnje šolsko leto izobraževali tudi peke in slaščičarje, česar doslej na Gorenjskem še ni bilo. V Srednji...

Splošno / torek, 6. februar 2007 / 06:00

Najbolj iskani poklici v Sloveniji

Po podatkih ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo med najbolj iskane poklice pri nas na ravni visoke izobrazbe sodijo: univerzitetni diplomirani inženir strojniš...

Splošno / torek, 6. februar 2007 / 06:00

Manj mest za izredni študij

Prihodnjim študentom bo letos na voljo 24.874 vpisnih mest na univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih.

Splošno / torek, 6. februar 2007 / 06:00

Največ mest v gimnazijskih programih

Osnovno šolo na Gorenjskem letos končuje 2066 učencev, gorenjske srednje šole pa razpisujejo 2598 vpisnih mest.