Udobje v dostavnem razredu
Test: Volkswagen Multivan 2.0 TDI Bluemotion Startline
Multivan je pri Volkswagnu že dolgo vrsto let sinonim za potniško kombinirano vozilo z veliko opreme za udobno vožnjo. Imenitnejša izvedba bolj skromnega Transporterja se je v druščini podobnih dostavnih vozil že dolgo tega zasidrala med najbolj priljubljenimi in pravzaprav lahko igra vlogo Volkswagnove velikoprostorske limuzine. Ker vsi kupci ne želijo skoraj pregrešno dragega vozila, so pri Volkswagnu manj zahtevnim namenili Multivana z nekoliko osiromašeno opremo, ki se imenuje startline. Varčevanje pri opremi se na primer vidi po klimatski napravi, ki ni samodejna, ampak nastavljiva ročno, čeprav ima ločeno nastavljanje za zadnji del kabine, medtem ko voznik pogreša predvsem potovalni računalnik, ki bi moral biti pri tovrstnih vozilih del serijske opreme. Potniki v zadnjem delu kabine pravzaprav niti ne čutijo, da gre za bolj podhranjeno različico, saj lahko nemoteno uživajo v prilagodljivosti sedežev. Sedeža v drugi vrsti se namreč lahko pomikata vzdolžno in zavrtita za 180 stopinj, tako da se potniki lahko med seboj pogovarjajo, ali si krajšajo čas z družabnimi igrami. Glede na to, da se v zadnjem delu vozi le pet potnikov, je prostora dovolj, seveda pa se v drugi vrsti sedi nekoliko bolje kot na sedežni klopi v tretji. Z njenim zlaganjem si je mogoče občutno povečati prtljažni prostor, poleg tega pa se lahko spremeni v zasilno ležišče. Multivan je torej udobno vozilo, vendar ima v različici z novim 2,0-litrskim štirivaljnim turbodizelskim motorjem s 84 kilovati morda za kanček premalo energije. Navorna krivulja je sicer dovolj strma in pri pospeševanju niti ni večjih težav, medtem ko se vozniku dozdeva, da začne motorju zmanjkovati energije pri hitrejši vožnji na avtocestah, še bolj očitno pa med vzponi, ko je prestavljanje v nižjo prestavo skoraj nuja. Motor teče kultivirano, pri izdatnejšem priganjanju pa tudi hrupen in požrešen, kar je seveda davek za težo in manj ugodno aerodinamiko. In v prid lahkotnosti vožnje bi moral biti menjalnik šeststopenjski, a je ta žal namenjen samo močnejšim motorjem. Vsekakor pa je pri Multivanu treba pohvaliti urejenost voznikovega delovnega prostora, po kateri se lahko še vedno zgledujejo skoraj vsi bližnji tekmeci. Sedenje za volanom je namreč zelo blizu občutkom v enoprostorskih avtomobilih, in z nekaj dodatkov bi pravzaprav ne pogrešali ničesar.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 84 kW/114 KM
Najvišja hitrost: 164 km/h
Poraba goriva po EU norm.: /6,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 34.056 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana