Načrt za poplavno varnejše Železnike
V četrtek javna obravnava državnega prostorskega načrta za poplavno varnost Železnikov.
Železniki – »Zadovoljni smo, da so v osnutku državnega prostorskega načrta upoštevane vse rešitve, ki smo jih predlagali v Železnikih skupaj s prebivalci ob Sori,« je o razgrnjenem državnem prostorskem načrtu za Železnike dejal podžupan Janez Ferlan, ki opravlja tudi funkcijo župana. Državni prostorski načrt obravnava dvoje: obvoznico mimo Železnikov in ureditev vodne infrastrukture za zagotovitev poplavne varnosti. Slednje je za Železnikarje še posebno pomembno, odkar so leta 2007 doživeli katastrofalno poplavo. Kaj bodo pridobili s posegi, ki jih predvideva načrt?
»Jez pri Alplesu se bo znižal, strugo reke Sore bomo poglobili za meter, kanalizacijo pa vgradili v nabrežje levega brega Sore. Dermotov jez, o katerem ves čas poteka najbolj vroča razprava, naj bi podrli in tristo metrov višje postavili novega. S podaljšanjem Mlinščice za tristo metrov ustrežemo tako varstvenikom narave kot tudi omogočimo firmi Niko, da začne obnovo hidroelektrarne in zanjo obdrži koncesijo. Ključen bo zadrževalnik voda pod Sušo. Visok bo dvajset metrov, prek njega bo speljana cesta. Ljudi, ki se bojijo, da bo voda za njim stalno stala in ogrožala tamkajšnja kmetijska zemljišča, naj pomirim, da ne bo tako. V osnutku državnega prostorskega načrta so narejeni tudi izračuni, ki kažejo, da bo zadrževalnik svojo funkcijo opravljal le ob najhujših neurjih, kakršno je bilo denimo leta 2007, predvidoma na vsakih petdeset let. Takrat se bo voda razlila po kmetijskih zemljiščih za zadrževalnikom, vendar je predvideno, da bodo zemljišča v teh primerih deležna sanacije, lastniki pa ustreznih odškodnin,« pojasni Ferlan.
Javna razgrnitev bo trajala do 9. februarja, do tedaj lahko ljudje vlagajo pripombe. Že v četrtek, 19. februarja, pa bo ob 17. uri v dvorani na Češnjici javna obravnava. Ministrstvi za okolje in za promet naj bi se v prihodnjih dveh mesecih opredelili do pripomb, in če ne bo večjih zapletov, bi bil državni prostorski načrt lahko sprejet do junija, meni Ferlan. V tem primeru bi država dobila tudi evropska sredstva, kar bi olajšalo vlaganja v poplavno varnost Železnikov. Projekt bo potekal fazno, še dodaja podžupan Ferlan, začel pa se bo na Dermotovem jezu.