Abraham ga ohranja v spominu
Letos je petdeset let od začetka proizvodnje praznoval tudi Citroen Ami 6.
Pred natanko 50 leti je francoski Citroën postavil na ceste avtomobil, ki je bil namenjen zlasti ženskam. Ami je bil namenjen tudi za zapolnitev vrzeli med ljudskim avtomobilom 2 CV oziroma spačkom, ki je prišel v prodajo leta 1948 in višje razrednim modelom DS, ki je bil predstavljen na pariškem salonu leta 1955. Ami 6 je tako kot drugi legendarni Citroënovi modeli prišel z risalne deske takratnega hišnega oblikovalca Flaminia Bertoneja.
Največjo posebnost te triprostorske limuzine predstavlja njen neponovljivi stil z navznoter nagnjenim zadnjim steklom. Ciljna skupina, ki ji je bil namenjen Ami 6, so bile moderne ženske, na katere so se v katalogu posebej obračali z naslovom: "Za vas Gospa". Ami 6 je dosegel velik prodajni uspeh, s kombijevsko različico, ki je prišla v prodajo septembra 1964 in vse do njegove nadomestitve z vozilom Ami 8, je bilo prodanih več kot milijon primerkov. Ami 6 je bil leta 1966 najbolje prodajano vozilo na francoskem trgu. Poleg osnovne mehanike je bil od spačka prevzet tudi znameniti dvovaljni zračno hlajeni motor, čigar gibna prostornina je povečana na 602 kubična cemtimetra, z največjo zmogljivostjo 22 konjskih moči. Motor so še večkrat “navili” in na koncu kariere je v Amiju 6 razvil 35 konjskih moči. Opremljen je bil s štiristopenjskim menjalnikom, poraba goriva je znašala 6 litrov na 100 kilometrov, avtomobil pa je dosegel najvišjo hitrost 105 kilometrov na uro. Pri vozilu z drznim in zelo prepoznavnim stilom, je ves tedanji tisk hvalil lego na cesti, udobje in bogato opremljeno notranjost ter bivalno udobje. Del tega jubileja Amija 6 je tudi slovenskega. Namreč, ob koncu petdesetih let prejšnjega stoletja je koprska tovarna Tomos združila svoje poslovne interese s Citroënovimi, na montažnih linijah pa se je poleg spačka in posaemičnih modelov DS znašel tudi Ami 6.