Glasba po evropskem okusu
Test: Nissan Murano 2,5 dCi Premium
Prestižni športni terenci so v tisti skupini avtomobilov, ki se jim bo pri prodajnih številkah precej poznala gospodarska kriza, dodatno breme so tudi visoka poraba goriva in s tem povezana neprijaznost do okolja. A kljub temu se še najdejo kupci, ki bi na domačem dvorišču imeli na primer Nissanovega Murana s turbodizelskim motorjem. Na ta pogonski stroj so morali evropski privrženci najbolj ameriško obarvanega Nissanovega terenca čakati kar precej dolgo, če ne predolgo.
Muranova oblikovno rahlo osvežena zunanjost je nastopaška in na cesti vzbuja veliko pozornosti, predvsem s klinasto prirezanim sprednjim delom in mišičastimi bočnimi linijami. V potniški kabini zapriseženost prestižu dokazujejo v usnje odeti sedeži v peščenem barvnem odtenku in skoraj si ni mogoče predstavljati, da bi sedli za volan z blatnimi škornji na nogah. Murano pač hoče biti predvsem postavljaški avtomobil za urbano okolje in udoben potovalnik za daljše vožnje. Ob vsem udobju, ki si ga je mogoče omisliti, vozniku olajšujeta delo navigacijski in parkirni sistem, vsem potnikom pa elektrificirani mehanizem za odpiranje prtljažnih vrat, električno pomični sedeži, odličen radijski sistem in tako naprej. Del armaturne plošče bolj spominja na motorne jahte kot na avtomobile in stikala zahtevajo kar nekaj minut privajanja.
Pravzaprav ni natančno jasno, zakaj se pri Nissanu niso že prej odločili, da bi pod motorni pokrov vgradili že znani 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, saj se s tem pogonskim strojem Murano dobro znajde v vseh okoliščinah. Še vedno velja, da mu je pod kolesi precej ljubši gladek asfalt kot luknjasti makadam, kombinacija motorja s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom je naravnana na daljše potovalne vožnje, vzmetenje in blaženje pa na visoko raven udobja. Za terenske prepreke in vejevje, ki bi opraskalo lak, je tega avtomobila zagotovo škoda, na asfaltnih cestah pa je moteč preveč posreden volan in skoraj pretirano nagibanje v ovinkih.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2488 ccm
Največja moč pri v/min: 140 kW/190 KM
Najvišja hitrost: 196 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 10,1/ 6,8/ 8,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 50.990 EUR
Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana