Gerhard Dörfler in Patrick Vlačič sta prepričana, da morata Slovenija in Avstrija čim hitreje zgraditi drugo cev predora Karavanke. (Foto: Gorazd Kavčič)

Predor vsaj čez osem let

Patrick Vlačič in Gerhard Dörfler sta podpisala pismo o nameri za gradnjo druge cevi karavanškega predora.

Brdo pri Kranju – Kdaj, če sploh, se bo gradnja druge cevi začela, podpisnika pisma o nameri, slovenski prometni minister Patrick Vlačič in koroški deželni glavar Gerhard Dörfler nista znala odgovoriti, poznata pa skrajni rok, kdaj mora biti nov predor odprt: april 2019. Pismo o nameri je zgolj politično sporočilo dveh partnerjev o razlogih za podano rešitev, slovensko in koroško mnenje pa naj bi prepričalo tako avstrijsko zvezno vlado kot Bruselj.

»Po številnih skupnih projektih na kulturnem, gospodarskem, šolskem in drugih področjih, tudi rešitvi krajevnih napisov, je prišla na vrsto tudi infrastruktura, ki je zelo pomembna za obe državi. Pogovarjati smo se začeli ob poletnih zastojih v Karavankah,« pravi Dörfler, Vlačič pa dodaja: »Ugotovili smo, da imamo enak pogled na reševanje varnostnih, vzdrževalnih in prometnih težav predora. Projekt bo finančno zelo zahteven, a gre za boljšo rešitev kot gradnja ubežnega rova.« Že ob nedolžni nesreči bi lahko prišlo do popolnega kolapsa na tem, danes še edinem ozkem grlu desetega prometnega koridorja.

Minister Vlačič na vprašanje, ali ne bi bilo bolje s pismom počakati na novo vlado, odgovarja, da je nastalo na podlagi njegovega dogovora s koroškim deželnim glavarjem, o njegovi teži pri naslednjih vladah pa: »Na slovenski strani smo si enotni, da želimo imeti popolno avtocestno infrastrukturo, če bo imela druga politika drugačno idejo o reševanju te težave, pa ima za to legitimno pravico.« Soglasje za gradnjo druge predorske cevi morata sedaj dati še Dunaj, pravi Dörfler: »Financiranje ne bo le v domeni Slovenije in Avstrije, prepričati moramo tudi Evropsko unijo, saj gre za pomemben čezmejni projekt.«

Morda bi ga lahko gradili tudi z zasebnim kapitalom, ne nazadnje je karavanški predor edini plačljiv v Sloveniji, koliko bi prispevali vpleteni partnerji, pa še ni znano. Investicija naj bi bila vredna tristo milijonov evrov, gradnja ubežnega rova trikrat manj, vendar podpisnika menita, da je bolje vložiti več za boljšo rešitev, kot sto milijonov evrov vreči v slab projekt. Prvo cev predora so pred dobrimi dvajsetimi leti gradili tako Slovenci kot Avstrijci, kdo bi ga lahko gradil sedaj, ko v Sloveniji skoraj ni več večjega gradbenega podjetja? Minister Patrick Vlačič se je ob tem vprašanju zgolj nasmehnil: »O tem bo odločil javni razpis.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / / 07:00

Albinu Noču svečana listina Planinske zveze

Dolgoletni član Planinskega društva Jesenice Albin Noč s Prihodov v Planini pod Golico je letos dopolnil 80 let.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / torek, 11. marec 2008 / 07:00

Iskra prvi prek letalnice

V sredo ob 11. uri naj bi v Planici preizkusili letalnico, odgovorno nalogo pa so zaupali Triglavovemu skakalcu Branku Iskri.

Avtomobilizem / torek, 11. marec 2008 / 07:00

Prostorsko postavljaštvo

Test: Kia Cee`d Sporty Wagon 1.6 CRDi

Mularija / torek, 11. marec 2008 / 07:00

Titanik na Kokri

Učenci z Olševka bodo nocoj po Kokri spustili okoli 40 izvirnih gregorčkov.

Mularija / torek, 11. marec 2008 / 07:00

Otroška peresa

Šolski muzej Bili smo v šolskem muzeju. Gledali smo, kako je bilo včasih v šoli. Imeli smo tudi eno učno uro. Preoblekli smo se v obleke, kakršne so imeli včasih. Ko s...

Zanimivosti / torek, 11. marec 2008 / 07:00

Zahvale gasilcem za pomoč

V petek so se zbrali na občnem zboru Gasilske zveze Škofja Loka delegati iz 30 društev v občinah Škofja Loka, Gorenja vas-Poljane, Žiri in Železniki.