Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 4. december 2007 / 07:00

Za zdravo in varno spolnost mladih

Prvi december je svetovni dan boja proti aidsu. Društvo študentov medicine Slovenije je v sodelovanju s Študentsko organizacijo Univerze v Ljubljani, Zvezo študentskih klubov Slovenije ter Društvom za...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / petek, 3. maj 2019 / 18:14

Žurman novi poveljnik sil

Minister Karl Erjavec je za novega poveljnika sil Slovenske vojske imenoval brigadirja Milana Žurmana, nekdanjega poveljnika Logistične brigade v Kranju.

Zanimivosti / petek, 3. maj 2019 / 18:10

V čast delavcem zagoreli kresovi

Večer pred praznikom dela so tradicionalno zagoreli kresovi. Kresovanje na slovenskih tleh predstavlja kulturno dediščino, ki sega v čase poganov, danes pa ima predvsem družaben značaj. Ka...

Kamnik / petek, 3. maj 2019 / 18:07

Tradicije ni lahko ohranjati

Ob prazniku dela je bilo na proslavi v Kamniški Bistrici slišati pozive k ohranjanju delavskih pravic ter tudi tradicije zbiranja in druženja delavcev.

GG Plus / petek, 3. maj 2019 / 18:02

Vsak človek je lahko v življenju uspešen

Uspeh je v življenju mogoče doseči, če imaš jasen cilj, namen in strast. O tem je prepričana Iza Login, znana in uspešna Slovenka, ki je z možem Samom pred leti ustanovila podjetje za zabavne mobilne...

Kronika / petek, 3. maj 2019 / 14:56

V enem mesecu skoraj trideset povoženih divjadi

Kranj – Gorenjski policisti so aprila obravnavali kar 28 primerov povoženja divjadi. Največ se jih je zgodilo na območju občin Tržič, Radovljica, Kranj, Šenčur, Cerklje, Škofja Loka ter Gorenja vas...