Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Izleti GG / sreda, 8. september 2021 / 16:25

Otoki s kolesa

Po Šolti in Braču je naslednje jutro sledila selitev na Hvar. Z dolžino 68 kilometrov je najdaljši otok na Hrvaškem, sicer pa četrti največji. Pripluli smo v Jelso, ki je bila naše izhodišče.

Objavljeno na isti dan


Kronika / nedelja, 11. avgust 2024 / 19:47

Tuji voznici povzročili nesrečo s štirikolesnikom

Zasip, Kočna – Blejski policisti so v ponedeljek obravnavali prometno nesrečo s štirikolesnikom, v kateri je 53-letna tuja voznica, ki je vozila iz smeri Zasipa proti Piškovci, zapeljala s ceste in...

Kranjska Gora / nedelja, 11. avgust 2024 / 19:46

Zahvala nagrajencem za njihovo predanost

Na osrednji prireditvi na predvečer občinskega praznika Kranjske Gore so podelili priznanja letošnjim občinskim nagrajencem, častni občan je postal Gabrijel (Jelko) Gros.

Nasveti / nedelja, 11. avgust 2024 / 19:43

Tedenski horoskop

Oven (21. 3.–21. 4.) Kar kresale se bodo vaše sanje oziroma želje, ki se bodo pokazale v sanjah. Bodisi boste razmišljali o potovanjih ali pa si boste...

Zanimivosti / nedelja, 11. avgust 2024 / 19:37

Prijazno opozorilo

Resnično prijetno središče Kranjske Gore je te dni polno pešcev, kolesarjev ... Na Občini Kranjska Gora so že nekaj časa razmišljali, kako kolesarje prijazno opozoriti, da je varneje, da si središč...

GG Plus / nedelja, 11. avgust 2024 / 19:33

Druga violina (1)

Na družbenih omrežjih sem zasledila kratek film z naslovom 47. Film Klicka Healtha je navdihnila resnična zgodba o uslužbencu restavracije Café Joyeux z Downovim sindromom, ki je svojo prvo službo...