Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sobota, 19. november 2016 / 12:07

Zaupanje

Zaupanje je zlata vredno, kar kdaj ugotovimo prepozno. Pridobiti nazaj ga je veliko težje, včasih se zdi, da nemogoče. Zaupanje nas spremlja na vseh področjih življenja; zaupanje, ki se us...

Objavljeno na isti dan


Železniki / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Leto investicij in sanacij

V proračunu občine Železniki za leto 2009 bo šlo kar 81 odstotkov denarja za investicije, znaten delež na račun popoplavne sanacije.

Železniki / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Brez ukrepov zoper župana Prevca

Železniki - Tudi občinski svetniki v Železnikih so se na zadnji seji seznanili z dopisom komisije za preprečevanje korupcije, v katerem jih predsednik komisije Drago Kos s...

Zanimivosti / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Srečanje starejših krajanov

Med več kot petsto prebivalci Loma pod Storžičem jih je šestdeset starejših od sedemdeset let. Zanje so pripravili že sedmo srečanje.

Kronika / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Družinsko nasilje je resen problem

Ljubljana - Nasilje v družini je v Sloveniji resen problem, je v sredo dejal državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve Goran Klemenčič. Čeprav ima po njegovem na tem pod...

Kronika / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Kriminal

Zidali bodo Vir pri Domžalah - Neznanci storilci so v prazničnih dneh vlomili v priročno skladišče na Viru pri Domžalah, iz katerega so odnesli več gr...