Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Bled / petek, 3. december 2021 / 10:48

Občina Bled, št. 12

Občina Bled, 3. december 2021, št. 12

Objavljeno na isti dan


Rekreacija / četrtek, 8. marec 2018 / 19:10

Po dvajsetih letih spet skakali

Prava zima je letos marsikoga razveselila. Tudi seniške mlade, ki so prvič po dvajsetih letih na Sorškovem selu med Zgornjo Senico in Gorenjo vasjo - Retečami spet skakali s smučmi.

Šport / četrtek, 8. marec 2018 / 19:08

Slivnik že v Pjongčangu

Jutri, v petek se bodo v Pjongčangu začele paraolimpijske igre, na katerih bo Slovenijo zastopal en športnik, in sicer sedemnajstletni Jernej Slivnik s Hrušice, ki bo tekmoval v paraalpskem smučanju.

Kranj / četrtek, 8. marec 2018 / 19:05

Četrtki v starem Kranju

Od konca januarja se središče starega Kranja vsak torek, ko je za to primerno vreme, spremeni v veliko igrišče, od tega tedna pa v središče mesta z zanimivo ponudbo vabijo tudi ob četrtkih.

Zanimivosti / četrtek, 8. marec 2018 / 16:51

Ocenjevali domače mesnine

»Zadovoljna sem bila z uporabljenimi recepturami in izbranimi surovinami,« je dejala ocenjevalka mesnin Irena Kos.

Kultura / četrtek, 8. marec 2018 / 16:50

Neskončne grafične mreže

Kranj – V Cafe galeriji Pungert v starem mestnem delu Kranja je do 20. marca na ogled likovna razstava Miha Perčiča. Magister likovnih umetnosti Miha Perčič, tudi s tokratno razstavo, imenovano Mre...