Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / torek, 4. december 2007 / 07:00

Gregorinova odlično v sezono

Kranj - Pretekli teden se je začela nova sezona svetovnega pokala v biatlonu. Prvo prizorišče je bil Kontiolahti na Finskem. Izmed Slovenk je najboljšo pripravljenost pokazala

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 16. marec 2007 / 06:00

Nova pravila za občine

Strahinj – Občine bodo tudi v prihodnje lahko z različnimi ukrepi spodbujale razvoj kmetijstva, vendar bodo že letos veljala za to nova pravila. Ker bi bila izbor dovoljenih subvencij in p...

Gospodarstvo / petek, 16. marec 2007 / 06:00

Poleg jablan še slive in češnje

Brane Anderle in njegov nečak Anže se bosta ob opuščanju reje govedi še bolj posvetila sadjarstvu.

Gospodarstvo / petek, 16. marec 2007 / 06:00

Težave pri izpolnjevanju

Ljubljana, Kranj - V Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije so načrtovali, da bodo v letošnji subvencijski kampanji dnevno izpolnili 1.450 zahtevkov, a so jih v prvih petih delovnih dneh zar...

Gospodarstvo / petek, 16. marec 2007 / 06:00

Poslancu predstavili lovsko problematiko

Preddvor - Predstavniki Lovskih društev Kokra in Preddvor, ki se že več let neuspešno prizadevata za pridobitev lovišča, so v ponedeljek ob navzočnosti preddvorskega in cerkljanske...

Gospodarstvo / petek, 16. marec 2007 / 06:00

Zupančičeva namesto Jagodica

Ljubljana - V Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije je 5. marca vodenje sektorja za kmetijsko svetovanje prevzela Martina Zupančič. Dosedanji vodja sektorja Anton Jagodic je posta...