Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 7. avgust 2011 / 07:00

Vaš razgled

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / nedelja, 24. junij 2012 / 07:00

Kreativni, zabavni in mokri

Najbolj ustvarjalni letalci pod Alpami so se z doma narejenimi letali na človeški pogon pomerili na drugem slovenskem Red Bull Flugtagu, na katerem jih je z bregov Ljubljanice spodbujalo okoli štiride...

Prosti čas / nedelja, 24. junij 2012 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Zanima me, kaj pomenijo iste nočne more, ki se mi stalno ponavljajo in me zelo bremenijo: ena izmed njih je ta, da stojiš na mizi in se braniš pred velikanskim krokodilom, druga pa, da sanja...

Humor / nedelja, 24. junij 2012 / 07:00

Saj komaj vidiš do tal

Ograja na mostu, sledi 180 metrov v globino, spodaj pa rečni prod. Bi kdo skočil mogoče? Aja, na voljo je tudi elastika.

Gospodarstvo / nedelja, 24. junij 2012 / 07:00

Ustanovili združenje podizvajalcev

Ljubljana - Podizvajalci se v zadnjih letih srečujejo z vrsto težav, ki se nanašajo zlasti na neplačane obveznosti države na področju javnega naročanja. Poleg neplačevanja podizvaj...

Zanimivosti / nedelja, 24. junij 2012 / 07:00

Urbanistična delavnica za oživitev Šutne

Kamnik - Mladi arhitekti iz Skupine Štajn so skupaj s predstavniki občine Kamnik organizirali že nekaj urbanističnih delavnic v sklopu priprave Strategije za razvoj in oživitev m...