Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Izleti GG / ponedeljek, 25. november 2019 / 15:04

Veselo v Suhi krajini

Glasovi izletniki smo se podali v Suho krajino, kjer smo na gradu Žužemberk spoznavali, kako so tod ljudje živeli včasih in kako živijo danes. Izlet smo zaključili v bližnji gostilni Pri gradu, kjer j...

Objavljeno na isti dan


Kranjska Gora / torek, 21. september 2010 / 07:00

Plavčakova srečanja z občani

Kranjska Gora - Neodvisni kandidat za župana v občini Kranjska Gora Robert Plavčak vabi na srečanja v volivkami in volivci. V torek, 21. septembra, bo ob 17. uri v gasilsk...

Gospodarstvo / torek, 21. september 2010 / 07:00

Živine niso prignali, prireditev pa je bila

Brezje - Narasli potoki in hudourniki so agrarni skupnost Pungrat onemogočili, da bi v soboto prignala živino s planine domov na Brezje. Po živino se bodo odpravili danes, v tore...

Kranj / torek, 21. september 2010 / 07:00

Dogodki v Petričevi županski pisarni

Kranj - V torek, 21. septembra, ob 20. uri bo v županski pisarni Darjana Petriča okrogla miza Ali kranjski šport potrebuje športno zvezo. V sredo, 22. septembra,...

Preddvor / torek, 21. september 2010 / 07:00

Predstavlja se Ivan Grginič

Preddvor - Danes, 21. septenbra, ob 19. uri ima programsko konvencijo tudi SD Preddvor. V konferenčni dvorani Hotela Bor bo svoj volilni program predstavil kandidat za župana te stranke v...

Naklo / torek, 21. september 2010 / 07:00

Odsek avtoceste obnavljajo

Naklo - Vzdrževalci Družbe za avtoceste RS so prejšnji teden postavili zaporo na delu odseka gorenjske avtoceste med razcepom Podtabor in priključkom Kranj zahod. Zaradi obnove 3...