Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 24. november 2020 / 11:30

Stara tovorna pot

Zahvaljujoč koroni še vedno odkrivam gore, smeri, hribe, ki so v neposredni bližini doma in jih nisem še nikoli obiskala niti slišala zanje.

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / torek, 10. avgust 2010 / 07:00

Pred nakupom na splet

Kupci novih avtomobilov pred odločitvijo informacije vse bolj pogosto zbirajo s pomočjo spletnih konfiguratorjev.

Kronika / torek, 10. avgust 2010 / 07:00

Iz Bohinjskega jezera izkopali več kot sto bomb

Iz mulja na dnu Bohinjskega jezera so včeraj preventivno izkopali okoli 140 ročnih bomb in pnevmatskih min, ki izvirajo iz prve svetovne vojne. Jezero je povsem varno za kopalce, mirijo strokovnjaki z...

Kronika / torek, 10. avgust 2010 / 07:00

Kolesar umrl v bolnišnici

Ljubljana - Včeraj je v kliničnem centru v Ljubljani za posledicam prometne nesreče umrl 54-letni kolesar iz Ljubljane, ki se je 26. julija popoldne ponesrečil na regionalni cest...

Prosti čas / torek, 10. avgust 2010 / 07:00

Jazz Station navdušili Grožnjan

Skupina Jazz Station je pred nedavnim nastopila na tradicionalnem jazz festivalu Jazz is back! v Grožnjanu, ki ga že enajsto leto organizira legendarni vibrafonist Boško Petrović. Skupina...

Kamnik / torek, 10. avgust 2010 / 07:00

Kamnik postal festivalsko mesto

V času dvotedenskega festivala bo promet po ulicah mestnega središča potekal enosmerno. Mladi arhitekti poskrbeli za domiselno ulično opremo.