Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žirovnica / petek, 1. december 2017 / 16:43

Kako ozdraviti slovensko zdravstvo

Žirovnica – Občinski odbor SDS Žirovnica danes, v petek, ob 18. uri pripravlja okroglo mizo z naslovom Kako ozdraviti slovensko zdravstvo. Potekala bo v Čopovi rojstni hiši v Žirovnici, gostji pa b...

Objavljeno na isti dan


Bohinj / petek, 10. avgust 2007 / 07:00

Glasbena Kresna noč v Bohinju

Ribčev Laz - Tudi letošnja Kresna noč v Bohinju bo potekala dva dni. V soboto bo Pod Skalco ob 18. uri začela obiskovalce zabavati glasbena skupina Duble Truble.

Prosti čas / petek, 10. avgust 2007 / 07:00

Kamfest začenja skupina Patetico

Na Kamfestu se bo od 12. do 25. avgusta zvrstilo več kot petdeset različnih dogodkov.

Humor / petek, 10. avgust 2007 / 07:00

Smrdi, ne smrdi, smrdi, ne smrdi ...

Po začetnih problemih s smradom smo na domžalski tekmi izvedeli, da se o izvedencih za določitev meje Ivo in Janez še nista dogovorila, jasno pa je že, da bodo v SDS dobili nove drese.

Humor / petek, 10. avgust 2007 / 07:00

Četverec brez

Antonio Anderlič O nakupovalnih navadah na obrambnem ministrstvu: »To, da Erjavec nakupuje prisluškovalne naprave, sploh še ni vse. Po mojih zadnjih informacijah je kupi...

Gospodarstvo / petek, 10. avgust 2007 / 07:00

Brez nevarnosti za Slovenijo

Kranj - Iz republiške veterinarske uprave so sporočili, da pojav slinavke in parkljevke v Veliki Britaniji ne predstavlja neposrednega tveganja za zdravje živali v Sloveniji. Na...