Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žirovnica / sreda, 20. januar 2010 / 07:00

Nov upravljavec v Vrbi

Prešernovo in Finžgarjevo hišo bo prihodnja štiri leta upravljal Zavod za turizem in kulturo Žirovnica. Z dosedanjim upravljavcem Gorenjskim muzejem nameravajo sodelovati tudi v prihodnje.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / nedelja, 7. oktober 2018 / 19:14

Tudi od presežka (sadja) lahko boli glava

Kako zelo je kmetijska pridelava v »tovarni na prostem« odvisna od narave ter njenih pojavov in zakonitosti, so v zadnjih dveh letih najbolj občutili sadjarji – tako ljubiteljski kot tisti...

Kronika / nedelja, 7. oktober 2018 / 17:30

Obvodni kredit ni povečal izpostavljenosti banke

Več pravnih in ekonomskih mnenj, s katerimi se je seznanilo ljubljansko sodišče, ugotavlja, da obvodno kreditiranje Merfina preko idrijske družbe H & R v letu 2008 ni povečalo izpostavljenosti Gorenjs...

Slovenija / nedelja, 7. oktober 2018 / 17:29

Vinski praznik v Žitari vasi

Podjuna na vzhodnem delu Koroške ima pogoje za vinogradništvo. In tudi tradicijo. Še posebej v okolici Žitare vasi / Sittersdorfa, nad katero se vzpenja k soncu obrnjen hrib z imenom Vinogradi ali...

Zanimivosti / nedelja, 7. oktober 2018 / 17:27

Gostili mlade iz štirih držav

Mladi iz Kranja so v okviru projekta Erasmus+ gostili mlade iz Latvije, Poljske, Španije in Italije.

Zanimivosti / nedelja, 7. oktober 2018 / 17:25

Nova letina Bohinca v kleti na Bitnjah

Bitnje – Na Bitnjah v Bohinju so se v torek pod budnim očesom idejnega vodje Krsta Tripiča in bohinjske vinske kraljice Maje Sušnik zbrali ljubiteljski vinogradniki, ki so v mošt predelali letošnjo...