Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 13. december 2023 / 13:23

Souporaba koles tudi pozimi

Kranj – Kranjski sistem souporabe koles KRsKOLESOM bo tudi letošnjo zimo deloval neprekinjeno, a so na voljo samo navadna kolesa. V sistemu je sicer 144 navadnih koles in 77 električnih na 30 lokac...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 27. januar 2022 / 16:12

Verjetno se bo odločila za študij psihologije

Na vsak način je želela na srednjo gostinsko šolo, razlaga Urša Kuhar, na koncu pa se je vpisala na Višjo šolo za gospodarske poklice v sosednji Avstriji, v Šentpetru pri Celovcu.

Žirovnica / četrtek, 27. januar 2022 / 16:08

Osmi februar malo drugače

Zaradi epidemije bo tudi letošnje praznovanje osmega februarja v Žirovnici nekoliko drugačno. Četudi ne bo organiziranega pohoda in osrednje prireditve pri Prešernovi rojstni hiši, so za obiskovalce p...

Tržič / četrtek, 27. januar 2022 / 16:06

Vrtec bo dražji

Tržiški občinski svetniki so na zadnji seji sprejeli nove cene v Vrtcu Tržič, ki bodo začele veljati s prvim februarjem.

Kultura / četrtek, 27. januar 2022 / 16:06

Glasba v kolažu

Reciklirano je naslov razstave kolažev, s katerimi se v Galeriji Pogled v Kamniku predstavlja Petja Kolenko.

Kronika / četrtek, 27. januar 2022 / 15:28

Višje sodišče o zadevi Koprivnikar

Ljubljansko višje sodišče je obravnavalo pritožbe obrambe nekdanjih policijskih sindikalistov, obsojenih v zadevi Koprivnikar. Pritožniki v ospredje postavljajo predvsem pomanjkanje znakov očitanih ka...