Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sobota, 8. december 2007 / 07:00

Stane Kalan

Listina o priznanju Mestne občine Kranj za leto 2007

Objavljeno na isti dan


Humor / petek, 28. avgust 2015 / 07:00

Od zadaj

Menda se je predsednik Borut Pahor na upravni enoti že pozanimal, kako bi ime spremenil v Boris Pahor. Sto dve leti se vsekakor ne sliši slabo.

Kranj / petek, 28. avgust 2015 / 07:00

Zabavno učenje angleščine

Mavčiče – V osnovni šoli Orehek so letos drugič zapored pripravili angleški tabor English Camp, ki tokrat poteka na podružnični šoli v Mavčičah. Organizirajo ga v sodelovanju z angleško jezikovno š...

Kranjska Gora / petek, 28. avgust 2015 / 07:00

Začenjajo se Aljaževi dnevi

Mojstrana, Dovje – Prireditev v Mojstrani in na Dovjem tokrat pripravljajo že 23. leto zapored, začeli pa se bodo drevi ob 20. uri s predavanjem Jožeta Miheliča v dvorani kulturnega doma na Dovjem....

Kamnik / petek, 28. avgust 2015 / 07:00

Kolesarski izlet od Snovika do Motnika

Snovik – Občina Kamnik skupaj s Športnim društvom Motnik vabi ljubitelje kolesarjenja na že 9. kolesarski izlet od Snovika do Motnika, dolg dvaindvajset kilometrov, ki bo v nedeljo, 30. av...

Radovljica / petek, 28. avgust 2015 / 07:00

Večno mladi na Stol z metlo

Radovljica – Večno mladi fanti ostajajo mladostni. Jutri, v soboto, 29. avgusta, se bodo tradicionalno že enainštiridesetič po vrsti v okviru Pohoda večno mladih fantov podali na Stol. Kot običajno...