Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 12. december 2018 / 11:06

Prešerno in dobrodelno

Kranj – V Gimnaziji Franceta Prešerna bodo danes ob 17. uri pripravili prireditev Prešerno in dobrodelno, na kateri se predstavijo talenti z njihove šole, nastopil pa bo tudi njihov lanski maturant...

Objavljeno na isti dan


Šport / petek, 22. marec 2019 / 23:02

Eisenbichlerju prva planiška tekma, trije Slovenci v top 10

Nemški smučarski skakalec Markus Eisenbichler je zmagovalec tekme za svetovni pokal v poletih v Planici. Trije Slovenci so končali v prvi deseterici. Timi Zajc je bil četrti, Domen Prevc peti, Peter P...

GG Plus / petek, 22. marec 2019 / 19:12

Končno sam svoj gospod

»Se spominjam nekega prepira, ko sta se z mamo ruknila in potem tudi stepla. Mama je kar naenkrat potegnila nož in ga usmerila proti njemu. Takrat pa me je očim zgrabil okoli vratu, mi odpel hlače,...

Gospodarstvo / petek, 22. marec 2019 / 19:08

Družbo Mersteel SSC naj bi kupil celjski Inpos

Naklo – Na sredini dražbi za nakup nakelske družbe Mersteel SSC je kot dražitelj sodeloval le celjski Inpos, ki je za podjetje ponudil pet milijonov evrov, kolikor je znašala tudi izklicna cena, je...

Šport / petek, 22. marec 2019 / 19:07

Jure Aleš svetovni podprvak v klasiku

Kranj – Z vrhuncem sezone, svetovnim prvenstvom, se v Rjukanu na Norveškem nadaljuje sezona v telemark smučanju. Jure Aleš je medaljo osvojil že na prvi tekmi. V klasiku je postal svetovni podprvak...

Kranj / petek, 22. marec 2019 / 19:07

Začela se je gradnja v Britofu

Ta teden so se začela gradbena dela iz projekta Gorki 2, ki bodo najprej potekala v naselju Britof.