Pionir izgublja stik s časom

Test: Renault Grand Espace dCi 175 BVA Initiale

Če bo Renaultov največji enoprostorski avtomobil zdržal še slaba tri leta, bo slavil nič manj kot tri desetletja od takrat, ko je na evropskih cestah oral ledino tako imenovanim limuzinskim kombijem. Renault Espace je že zdavnaj odslužil vse, kar mu je bilo naloženo, in še veliko več; dolga leta ni imel pravih tekmecev in je kraljeval na prestolu velikoprostorskih vozil za poslovno in družinsko uporabo. Zadnjič so ga prenovili že globoko v prejšnjem stoletju in leta se mu seveda poznajo, čas neizogibne upokojitve se bliža in pri Renaultu na vidiku še ni pravega naslednika.

Kljub temu je Espace ohranil mladosten videz zunanjosti, ki jo zaznamujejo zašiljen nos, velike steklene površine, široka bočna vrata in kompakten zadek. V podaljšani različici meri 4,86 metra, žal pa v notranjosti ponuja manj od mlajših tekmecev. To se vidi predvsem pri zasnovi sedežev, ki se pri novejših limuzinskih kombijih pogreznejo v dno, v Renaultovem predstavniku pa jih je treba v prid povečanja prtljažne zmogljivosti odstranjevati. Odlagalnih predalov in polic ne manjka, manjka pa kakšen dodaten vzdolžni centimeter za potnika, ki v šestsedežni izvedbi sedita v tretji vrsti. Za voznika se ni v zadnjih letih spremenilo nič, armaturna plošča je še vedno digitalizirana, večina podatkov se bere na sredini pod vetrobranskim steklom, posamezne oblikovne podrobnosti pa opozarjajo, da je ta avtomobil res že nekoliko iz mode.

Kombinacija 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika na papirju obeta veliko, v praksi pa se izkaže, da se menjalniška avtomatika odziva nekoliko preveč grobo, pogonski stroj pa je nekoliko preglasen. Vozniki, vajeni dinamične vožnje, pri tem limuzinskem kombiju pogrešajo natančnejši volan, lažjo vodljivost in manj nagibanja skozi ovinke.

A kljub temu je z Espaceom mogoče potovati udobno in daleč, saj zato so ga pri Renaultu tudi naredili. In težko bo še enkrat ponoviti uspeh, zaradi katerega ta avtomobil lahko v svojo zgodovino vpišejo z zlatimi črkami.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/6,1/7,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 39.990 EUR

Zastopnik/uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorje / četrtek, 7. december 2023 / 17:35

Sprejeli drugi rebalans proračuna

Zg. Gorje – Gorjanski svetniki so na tretji izredni seji po skrajšanem postopku sprejeli drugi rebalans letošnjega proračuna, ki mu je botrovala škoda zaradi avgustovske poplave. Z rebalansom je Ob...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 18. september 2007 / 07:00

Aljoši Šenku že drugič red dot

Naklo - Kot so sporočili iz Merkurja, je priznani slovenski oblikovalec Aljoša Šenk, ki med drugim skrbi tudi za oblikovni razvoj lastnih blagovnih znamk v družbi Merkur,...

Gospodarstvo / torek, 18. september 2007 / 07:00

UPS praznoval stoletnico delovanja

Ljubljana - V četrtek je bila na ljubljanskem gradu proslava stote obletnice največjega mednarodnega hitrega kurirja – družbe UPS, ki je s partnersko povezavo z Interevropo leta...

Gospodarstvo / torek, 18. september 2007 / 07:00

Kritični do spremembe zakona

V Bohinju je bila v soboto osrednja gorenjska proslava ob stoletnici slovenskega lovstva. Gorenjski lovci so kritični do predlaganih sprememb zakona o divjadi in lovstvu.

Gospodarstvo / torek, 18. september 2007 / 07:00

Turističnim kmetijam podelili znake

Kranj - Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije je v petek na obrtnem sejmu v Celju podelila 26 turističnim kmetijam 38 znakov za specializirano ponudbo. Znaki povedo gostom, kate...

Nasveti / torek, 18. september 2007 / 07:00

"Štrafan" jager

Kamniti lovec oz. Cima del Cacciatore (2071 metrov) - Višarje so bile nekdaj najbolj znana slovenska romarska pot. Do njih danes pelje moderna kabinska žičnica, kar močno skrajša vzpon na bližnji dvat...