Cilj: za četrtino več nočitev
V dveh letih naj bi Gorenjska beležila vsaj pol milijona več turističnih nočitev. Primanjkuje več manjših turističnih ponudnikov.
Kranj – Italija je četrta svetovna država na področju turizma, pa vendar se v pokrajini Ravenna ubadajo s podobnimi težavami kot Gorenjska, pravi njen predstavnik Alberto Rebucci: »Že desetletje turizem stagnira, le dve občini v regiji beležita devetdeset odstotkov vseh nočitev, zato potrebujemo nove turistične produkte, razširiti moramo sezono, uveljaviti manjše turistične destinacije v regiji.« Njegov recept je evropska turistična ponudba, ki bo znala konkurirati velikim.
Rebucci je Gorenjsko obiskal v sklopu čezmejnega sodelovanja Slovenija Italija oziroma projekta Motor (mobilni turistični inkubator), kjer je Regionalna razvojna agencija Gorenjske (BSC Kranj) vodilni partner in prek katerega bodo skušali premešati slovenske in italijanske izkušnje s področja turizma. »Ugotavljamo, da turistični ponudniki niso dovolj povezani niti nimajo znanja za inovativno ponudbo. To bomo uredili z vzpostavitvijo centra odličnosti in lokalnih turističnih inkubatorjev,« pravi vodja projekta Mateja Korošec.
»Že s projektom Sonaravni razvoj turizma smo se začeli povezovati, a se moramo še bolj. Danes štiri gorenjske občine ustvarijo prek devetdeset odstotkov nočitev. Zakaj bi moralo tako ostati?« se sprašuje Eva Štravs Podlogar kot upravljavka regionalne turistične organizacije. Meni, da nujno potrebujemo manjša turistična podjetja z nišnimi produkti, in dodaja: »Turizem je osnovna in najbolj perspektivna dejavnost na Gorenjskem in morda izziv za vsakogar, ki je izgubil službo.«
Med projektnimi partnerji je tudi Turizem Bohinj. Njen direktor Klemen Langus pravi, da bodo oblikovali lokalni inkubator: »Bohinj je prepoznaven, vendar ne smemo mirovati. Motivirati želimo domačine, da bi videli svojo priložnost v turizmu, hkrati pa upoštevali omejitve Triglavskega narodnega parka in Nature 2000.« Uredili bodo tematsko pot skozi korita Mostnice, eno najlepših naravnih danosti Bohinja, ki je premalo znana. V prihodnjih dveh letih naj bi število obiskovalcev vsaj podvojili. V sklopu projekta bodo na Jesenicah po vsem mestu postavili funkcionalne umetniške skulpture.
Konkretni cilji turistične Gorenjske v prihodnjih dveh letih (kar traja 1,2 milijona evrov vreden projekt) so povečanje števila nočitev z 1,6 na dva milijona (podaljšanje bivanja in sezone), poudarek na razvoju mestnega in kulturnega turizma, kulinariki in poslovnem turizmu. »Pozornost bomo namenili vsakomur, pa naj gre za turistično kmetijo v Žireh ali mladinski hotel v Kranju,« pravi Podlogarjeva, in ko jo spomnimo, da v Žireh ni registrirane turistične kmetije, odgovori: »Logično bi bilo, da bi jo imeli, saj Žirovci živijo v lepem okolju in lahko marsikaj ponudijo.« »Mi bi radi turista iz Bohinja poslali po vsej regiji, tudi v Žiri. Vsaj za en dan. Veliko imamo pokazati in vse je zelo blizu,« pa je dodal Langus. In tudi, da bi Bohinj že samo z (lastniško) ureditvijo hotelov na leto pridobil vsaj deset tisoč nočitev.