Število klicev na številko 112 narašča
V letu 2010 je bilo na Gorenjskem zabeleženo 1918 izrednih dogodkov, ob katerih so morale posredovati gasilske ali druge reševalne enote.
Število klicev na enotno evropsko številko za klic v sili 112 vse od uvedbe leta 1997 stalno postopno narašča. Če smo še v letu 2007 na letni ravni beležili okoli 65 tisoč klicev, je ta številka v letu 2010 narasla že na skoraj 88 tisoč klicev v letu 2010. Za leto 2011 natančne statistične obdelave še ni, vendar bo po trenutnih kazalcih število klicev preseglo lansko številko. Vsak klic seveda še ne pomeni nujno intervencije oziroma izrednega dogodka, hkrati pa seveda za izvajanje obveščanja, aktiviranja oziroma odpravo posledic posameznega izrednega dogodka lahko beležimo od dveh, treh pa vse do več deset klicev na dan. V Regijskem centru za obveščanje v Kranju (ReCO), ki deluje v okviru izpostave Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR), trenutno deluje osem operaterjev, ki delajo v izmenah po 12 ur, vse dni v letu, želijo pa si, da bi imeli na voljo vsaj deset operaterjev, da bi v vsaki izmeni delala po dva.
Pristojnim osmim službam nujne medicinske pomoči na Gorenjskem so iz Regijskega centra za obveščanje (ReCO) posredovali 3970 klicev občanov, 927 klicev so obdelali za potrebe veterinarske službe in 522-krat obveščali veterinarsko higiensko službo ali Lovske družine za poginule, povožene živali. Med drugim so izvedli 2268 aktiviranj gasilskih enot, 184 aktiviranj enot gorske reševalne službe in 44 aktiviranj dežurne ekipe GRS na Brniku, 18 aktiviranj enote za varstvo pred NUS, 48 aktiviranj enot reševalnih psov in dve aktiviranji Podvodne reševalne službe.
Največ beležijo klicev za nujno medicinsko pomoč, ko zadošča posredovanje zdravstvenih organov. V teh primerih operater v ReCO od prijavitelja zajame le najbolj nujne informacije, da ugotovi, ali gre res za nujen primer, ter ga nato takoj preveže na eno od osmih postaj nujne medicinske pomoči na Gorenjskem, kjer opravijo podroben intervju in se odločijo o vrsti in načinu posredovanja.
V centru beležijo tudi precej klicev o motnjah pri preskrbi s pitno vodo, električno energijo in plinom in o motnjah v telefonskem omrežju. »Tovrstnih klicev beležimo kar veliko, čeprav so med ljudmi vse bolj prepoznavne tudi številke upravljavcev vodovodnih, električnih, plinskih, telekomunikacijskih in drugih omrežij. V tovrstnih primerih operater pri pristojnem upravljavcu preveri, če je o dogodku že obveščen in v kakšni fazi je reševanje oziroma odprava napake. V določenih primerih velikih napak, katerih odprava je dolgotrajna, je treba obveščati tudi župane oziroma poveljnike Civilne zaščite občin, da lahko načrtujejo oziroma organizirajo nujno oskrbo občanov in živine s pitno vodo, elektriko in podobno,« pravi vodja kranjske izpostave URSZR Jernej Hudohmet.
Občasno prihaja tudi do zlorab številke 112. Pri tovrstnih zadevah v centru ločujejo klice občanov, ki niso zlonamerni in so predvsem posledica nepoznavanja; v določenih primerih občani kličejo 112 in pričakujejo storitve, ki niso v pristojnosti ReCO, na primer težave z mobilnimi aparati, polnjenja mobi računov, informacije o hotelskih ali drugih nastanitvenih kapacitetah in podobno. »Takim občanom pojasnimo, da je številka 112 namenjena nujnim klicem v sili in jih napotimo, da svoj problem rešijo pri pristojnih organih. V drugo skupino pa sodijo pravi zlonamerni klici, ko občani prijavijo dogodek, ki se sploh ni zgodil, ali kaj podobnega. Seveda taka prijava pomeni zlorabo klica v sili in jo predamo v ustrezno obravnavo organom pregona. Slednjih klicev na srečo ne beležimo prav veliko, nekje med 5 in 10 na letni ravni. Za obe skupini klicev pa naj poudarim, da lahko resno motijo delo dežurnih operaterjev v ReCO, saj z njimi po nepotrebnem izgubljajo čas, tudi med potekom resnih intervencij,« dodaja Hudohmet. V primeru, če v večstanovanjskih zgradbah ne dela dvigalo, če se zatakne ključavnica ali če pride do drugih dejanj ali dogodkov, s katerimi se povzroča škoda na objektu, številka 112 praviloma ni pravi naslov. Večstanovanjske zgradbe imajo svoje upravljavce, ki so zadolženi za odpravo tovrstnih težav. V resnično nujnih primerih, ko je neposredno ogroženo življenje ali zdravje ljudi ali se res povzroča škoda na objektu, je seveda prava pot tudi klic v sili na 112.