V Regijskem centru za obveščanje v Kranju v dveh izmenah dela osem operaterjev. (Foto: Tina Dokl)

Število klicev na številko 112 narašča

V letu 2010 je bilo na Gorenjskem zabeleženo 1918 izrednih dogodkov, ob katerih so morale posredovati gasilske ali druge reševalne enote.

Regijski center za obveščanje Kranj pokriva območje Gorenjske regije 18 občin z 200 tisoč prebivalci. Na območju deluje 125 gasilskih enot, 8 postaj nujne medicinske pomoči, 10 društev gorske reševalne službe, dve reševalni postaji Podvodne reševalne službe Slovenije, reševalni center Jamarske reševalne službe Slovenije, enote vodnikov reševalnih psov iz obeh krovnih organizacij Zveze vodnikov reševalnih psov Slovenije in Kinološke zveza Slovenije ter pet Območnih združenj Rdečega križa.

Število klicev na enotno evropsko številko za klic v sili 112 vse od uvedbe leta 1997 stalno postopno narašča. Če smo še v letu 2007 na letni ravni beležili okoli 65 tisoč klicev, je ta številka v letu 2010 narasla že na skoraj 88 tisoč klicev v letu 2010. Za leto 2011 natančne statistične obdelave še ni, vendar bo po trenutnih kazalcih število klicev preseglo lansko številko. Vsak klic seveda še ne pomeni nujno intervencije oziroma izrednega dogodka, hkrati pa seveda za izvajanje obveščanja, aktiviranja oziroma odpravo posledic posameznega izrednega dogodka lahko beležimo od dveh, treh pa vse do več deset klicev na dan. V Regijskem centru za obveščanje v Kranju (ReCO), ki deluje v okviru izpostave Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR), trenutno deluje osem operaterjev, ki delajo v izmenah po 12 ur, vse dni v letu, želijo pa si, da bi imeli na voljo vsaj deset operaterjev, da bi v vsaki izmeni delala po dva.

 

Pristojnim osmim službam nujne medicinske pomoči na Gorenjskem so iz Regijskega centra za obveščanje (ReCO) posredovali 3970 klicev občanov, 927 klicev so obdelali za potrebe veterinarske službe in 522-krat obveščali veterinarsko higiensko službo ali Lovske družine za poginule, povožene živali. Med drugim so izvedli 2268 aktiviranj gasilskih enot, 184 aktiviranj enot gorske reševalne službe in 44 aktiviranj dežurne ekipe GRS na Brniku, 18 aktiviranj enote za varstvo pred NUS, 48 aktiviranj enot reševalnih psov in dve aktiviranji Podvodne reševalne službe.

 

 

Največ beležijo klicev za nujno medicinsko pomoč, ko zadošča posredovanje zdravstvenih organov. V teh primerih operater v ReCO od prijavitelja zajame le najbolj nujne informacije, da ugotovi, ali gre res za nujen primer, ter ga nato takoj preveže na eno od osmih postaj nujne medicinske pomoči na Gorenjskem, kjer opravijo podroben intervju in se odločijo o vrsti in načinu posredovanja.

 

V centru beležijo tudi precej klicev o motnjah pri preskrbi s pitno vodo, električno energijo in plinom in o motnjah v telefonskem omrežju. »Tovrstnih klicev beležimo kar veliko, čeprav so med ljudmi vse bolj prepoznavne tudi številke upravljavcev vodovodnih, električnih, plinskih, telekomunikacijskih in drugih omrežij. V tovrstnih primerih operater pri pristojnem upravljavcu preveri, če je o dogodku že obveščen in v kakšni fazi je reševanje oziroma odprava napake. V določenih primerih velikih napak, katerih odprava je dolgotrajna, je treba obveščati tudi župane oziroma poveljnike Civilne zaščite občin, da lahko načrtujejo oziroma organizirajo nujno oskrbo občanov in živine s pitno vodo, elektriko in podobno,« pravi vodja kranjske izpostave URSZR Jernej Hudohmet.

 

Občasno prihaja tudi do zlorab številke 112. Pri tovrstnih zadevah v centru ločujejo klice občanov, ki niso zlonamerni in so predvsem posledica nepoznavanja; v določenih primerih občani kličejo 112 in pričakujejo storitve, ki niso v pristojnosti ReCO, na primer težave z mobilnimi aparati, polnjenja mobi računov, informacije o hotelskih ali drugih nastanitvenih kapacitetah in podobno. »Takim občanom pojasnimo, da je številka 112 namenjena nujnim klicem v sili in jih napotimo, da svoj problem rešijo pri pristojnih organih. V drugo skupino pa sodijo pravi zlonamerni klici, ko občani prijavijo dogodek, ki se sploh ni zgodil, ali kaj podobnega. Seveda taka prijava pomeni zlorabo klica v sili in jo predamo v ustrezno obravnavo organom pregona. Slednjih klicev na srečo ne beležimo prav veliko, nekje med 5 in 10 na letni ravni. Za obe skupini klicev pa naj poudarim, da lahko resno motijo delo dežurnih operaterjev v ReCO, saj z njimi po nepotrebnem izgubljajo čas, tudi med potekom resnih intervencij,« dodaja Hudohmet. V primeru, če v večstanovanjskih zgradbah ne dela dvigalo, če se zatakne ključavnica ali če pride do drugih dejanj ali dogodkov, s katerimi se povzroča škoda na objektu, številka 112 praviloma ni pravi naslov. Večstanovanjske zgradbe imajo svoje upravljavce, ki so zadolženi za odpravo tovrstnih težav. V resnično nujnih primerih, ko je neposredno ogroženo življenje ali zdravje ljudi ali se res povzroča škoda na objektu, je seveda prava pot tudi klic v sili na 112.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 6. december 2012 / 07:00

Telekom z 41,9 milijona evrov čistega dobička

Ljubljana - Skupina Telekom Slovenije je v prvih devetih mesecih leta ustvarila za 560 milijonov evrov prihodkov, kar je za štiri odstotke manj kot v enakem obdobju lani. Kljub t...

Objavljeno na isti dan


Medvode / nedelja, 16. avgust 2015 / 10:46

Zbiljsko jezero znova kosijo

Visoke temperature ob Zbiljsko jezero privabljajo številne obiskovalce, so pa tudi razlog za razrast alg, ki jih po dveh letih znova kosijo. S sezono so zadovoljni tudi v bližnjem Kampu Smlednik.

Gorenja vas-Poljane / nedelja, 16. avgust 2015 / 10:45

Sporni ekološki otok ukinili

Po vedno novih prekrških in razburjenju domačinov na Visokem v Poljanski dolini, kjer so domačini in obiskovalci na ekološkem otoku puščali vse vrste smeti, so se pri Loški komunali odločili, da zbira...

Gorje / nedelja, 16. avgust 2015 / 10:44

Velik obisk soteske Vintgar

Soteska Vintgar, ena največjih in najbolj poznanih naravnih znamenitosti Zgornje Gorenjske, vsako leto privabi mnogo turistov. Hladno ozračje in senca soteske sta v letošnji vročini še toliko bolj mam...

Šport / nedelja, 16. avgust 2015 / 10:39

Po napredek čez lužo

Ena naših najboljših mladih tenisačic Lara Vovk iz Bitenj čez nekaj dni odhaja na treninge in študij v ameriško zvezno državo Georgia, kjer si želi napredovati in postopoma nastopati na vse pomembnejš...

Kronika / nedelja, 16. avgust 2015 / 10:38

Pred turo napolnite baterijo

Večina se na planinske ture odpravlja z mobilnim telefonom, ob tem pa pozablja, da se baterija v gorah hitreje izprazni.