Spletno nakupovanje postaja vse bolj zanesljivo
Le malo spletnih ponudnikov prodaja izdelke in storitve preko meje.
Ljubljana – Mreža Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), katere del je tudi Evropski potrošniški center Slovenija, je preverila, kako zanesljivo je spletno nakupovanje v Evropski uniji. Na podlagi 305 nakupov, opravljenih v 28 evropskih državah po metodi skritega nakupovanja, ugotavlja, da tovrsten način kupovanja postaja vedno bolj zanesljiv, vendar pa le malo ponudnikov prodaja čez mejo. Kar 94 odstotkov naročenih izdelkov je bilo naročnikom tudi dobavljenih, kar je bistven napredek v primerjavi z letom 2003, ko sta bili dobavljeni le dve tretjini naročenih izdelkov. Le en odstotek dobavljenih izdelkov je imel napako (knjige so imele poškodovane platnice, izdelek je bil drugačne barve od naročenega …). Kar 90 odstotkov potrošnikov je dobilo povrnjen denar za izdelke, ki so jih v zakonskem roku vrnili, vendar pa je kar 57 odstotkov potrošnikov imelo težave, ko so od trgovcev zahtevali povračilo stroškov za dobavo izdelka. Potrošniki v 18 odstotkih spletnih nakupov niso bili seznanjeni s pravico do odstopa od spletnega nakupa, v 63 odstotkih nakupov pa spletne strani niso vsebovale informacij o pravicah potrošnikov v primeru napak na izdelku. Tri petine spletnih strani, ki so bile izbrane za skriti nakup, ni omogočalo čezmejnega spletnega nakupa.
Mreža Evropskih potrošniških centrov svetuje potrošnikom, da naj se spletnih nakupov (tudi čezmejnih) ne bojijo, vendar pa naj pred nakupom preverijo spletnega prodajalca in pravice, ki jih imajo v Evropski uniji. Potrošnike, ki nakupujejo pri spletnih ponudnikih iz drugih držav članic Evropske unije, Islandije in Norveške, opozarja, da se ob morebitnih težavah s ponudniki blaga in storitev obrnejo po pomoč na potrošniški center v Sloveniji ali v državi, kjer so naleteli na težavo. Seznam vseh centrov je objavljen na spletni strani www.epc.si. Tovrstna pomoč je za potrošnike brezplačna.