Rešitev Adrie v rokah zaposlenih
Vlada in banke so potrdile finančno prestrukturiranje Adrie Airways, v teh dneh pa morajo novo kolektivno pogodbo sprejeti še zaposleni.
Zg. Brnik – Časa za rešitev Adrie Airways je še zelo malo. Predvsem tuji upniki konec meseca pričakujejo prva poplačila večmilijonskih dolgov, brez dogovora vodstva s sindikati oziroma zaposlenimi pa bo slovenski nacionalni letalski prevoznik ostal na tleh. Skupščina delničarjev je v sredo soglasno sprejela sklep o dokapitalizaciji s stvarnimi vložki bank v višini skoraj dvajset milijonov evrov in denarnim vložkom države v višini skoraj petdeset milijonov evrov. Dokapitalizacija bo uspešna le ob sklenitvi nove kolektivne pogodbe s hišnimi sindikati.
»Pogajanja so intenzivna in konstruktivna, vendar je časa za dogovor zelo malo. Ne verjamem, da bomo Adrio na koncu pokopali zaposleni sami,« o pogajanjih pravi izvršni direktor Robert Vuga. Zaposleni naj bi se o novi kolektivni pogodbi odločali referendumsko, vendar časa za to ni. Usklajevanja morajo biti končana zelo hitro, morda danes ali v začetku prihodnjega tedna. Znano je, da želi vodstvo ukiniti nerentabilne linije, zmanjšati število zaposlenih za približno petino in za enak odstotek zmanjšati plače. Poudarjajo, da ne gre za nižanje osnovnih plač, ampak dodatkov, hkrati naj bi zaposleni, ki bodo ostali v družbi, lahko prejemali enake ali podobne dohodke, vendar bodo morali za to delati bistveno več.
Prihodnji petek mora biti dokapitalizacija pod streho in denar na računu družbe, saj mora Adria poravnati dobrih dvajset milijonov evrov obveznosti do dobaviteljev (predvsem tujih), iz naslova dokapitalizacije pa bodo takoj poplačali še polovico dolga do Abanke. Ta je edina privolila v prvotni načrt finančnega prestrukturiranja, torej polovično konverzijo terjatev v kapital, medtem ko so NLB in Unicredit pristale na 25-odstotno konverzijo, Hypo banka 15-odstotno, Gorenjska banka se za to možnost ni odločila. Za te banke je sklenjen moratorij na odplačevanje glavnice za dobo enega leta, le pri Gorenjski banki za dve leti. Dolgove naj bi Adria nato poplačala v devetih letih.
Po dokapitalizaciji bo država 70-odstotni lastnik družbe, 28 odstotkov gre bankam, drugo bodo obdržali mali delničarji. Skupščina je sprejela tudi sklep o reviziji 17 poslov, ki bo potrdila ali ovrgla morebitna negospodarna dejanja prejšnje uprave, ki so pripeljala do 14 oziroma 63 milijonov evrov visoke izgube v letih 2009 in 2010.