Nova ponudba po novem letu
S 1. septembrom je največji distributer električne energije na Gorenjskem postal Elektro Gorenjske prodaja. Do konca leta ne bo sprememb pri cenah, zatem prihaja nova paketna ponudba s fiksnimi cenami za daljša obdobja.
Kranj – Novo podjetje je nastalo z izčlenitvijo iz matičnega podjetja Elektro Gorenjska (EG), kar je predsednik uprave Bojan Luskovec označil za prelomni trenutek v zgodovini družbe. »Smo najmanjši distributer električne energije v Sloveniji, vendar smo v preteklem letu dosegli relativno najboljši poslovni rezultat. Del dobička so delničarji namenili dividendam, skoraj tri četrtine pa bomo namenili investicijam v omrežje. Naš tržni delež ostaja pri desetih odstotkih, prepričan sem, da ga bomo z novostmi povečali,« je povedal Luskovec.
Hčerinski družbi Gorenjske elektrarne, ki se ukvarja s proizvodnjo zelene energije iz 14 hidro- in osmih sončnih elektrarn (v izvajanju pa je največji projekt soproizvodnje električne energije in toplote v kotlovnici na Planini v Kranju), se je letos priključila še Elektro Gorenjske prodaja. Dejavnost nakupa in prodaje električne energije morajo elektrodistributerji po direktivi Evropske unije izčleniti iz poslovanja sistemskega operaterja, ki ima značilnosti naravnega monopola. To so v EG opravili prvi v Sloveniji in s 1. septembrom začeli operativno tudi delovati na področju nakupa in prodaje. »Kratkoročno posledic za odjemalce ni, nekoliko spremenjen bo le nov račun. Do konca leta ostajajo enake cene, isti produkti, …, odjemalcem ni treba storiti nič,« je ob predstavitvi povedal direktor EG prodaja Iztok Sotošek.
Kmalu pa bo znana nova ponudba EG prodaje, ki bo v veljavi po novem letu. »Novi produkti bodo šli v smer zagotavljanja fiksne cene za dobavo električne energije za daljše obdobje. Končni odjemalec se bo sam odločil za tveganja na trgih, s tem pa ohranil fiksno ceno za leto, dve ali tri ali ostal pri obstoječi ponudbi,« je pojasnil Sotošek. Družba nakupa in prodaje električne energije ima v prihodnje veliko načrtov, s katerimi želijo izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja večja konkurenčnost trga, ki se je pokazala šele letos z alternativnima ponudnikoma.
Smeri razvoja EG prodaje še niso natančno določene. Za zdaj ta družba prodaja elektriko na Gorenjskem, kjer bi radi ostali glavni ponudnik z novimi produkti, aktivneje nastopali na trgu električne energije in osvajali tudi druge slovenske regije. »Za te korake potrebujemo dodatno znanje in vlaganja v infrastrukturo,« pojasnjuje Iztok Sotošek. EG prodaji bo danes od skupno skoraj dvesto milijonov evrov prometa EG ostalo šestdeset milijonov evrov, kapital nove družbe EG prodaja ne znaša niti deset odstotkov matične družbe EG, vendar Sotošek ob manjših maržah napoveduje povečanje prometa.