Gorskohitrostna dirka Ilirska Bistrica 2011
Kranj - Minuli konec tedna je bila med Ilirsko Bistrico in Šembijami organizirana že 17. Velika mednarodna gorskohitrostna dirka Petrol Ilirska Bistrica, ki je tudi letos privabila najboljše dirkače in dirkačice evropskega prvenstva. Na dirko se je prijavilo 141 voznikov, ciljno črto pa je uspešno prevozilo 115 vozil. V soboto sta bila na sporedu dva uradna treninga, prvi ob 11. uri, ki se je zavlekel zaradi številnih nesreč, in drugi, ki se je z enourno zamudo začel ob 16. uri. V nedeljo sta potekali dve uradni tekmovalni vožnji ob 10. in 14. uri.
Zmagovalec gorskohitrostne dirke Petrol Ilirska Bistrica 2011 je postal Simone Faggioli, ki je bil najhitrejši v obeh tekmovalnih vožnjah, postavil pa je tudi nov rekord tekmovalne proge proti Šembijam, ki zdaj znaša 2:00,20 (dve minuti in dve desetinki). Poleg Faggiolija je bil junak dirke tudi Aleš Prek z Mitsubishijem, ki je postal evropski gorskohitrostni prvak, kategorije 1. V diviziji 3 pa je zmagal Milan Bubnič z Lancio delto. Omeniti pa je potrebno tudi zelo dobra Slovenca s formulama 3000, Vladimirja Stankoviča in Marjana Smrdelja. Stankovič je osvojil končno deseto mesto, za Faggiolijem pa je zaostal 20,44 sekunde.
Posebnost gorskohitrostnih dirk je prav njihova kratka dolžina. Dirkač mora voziti na vso moč od prvega do zadnjega metra proge. Odločajo tudi centimetri. Popoln napad, osredotočenost in iskanje kar najbolj idealne linije od starta do cilja so nerazdružljivo povezani s tveganjem. Avtomobilizem je iskanje meja mogočega v sožitju človeka in stroja.
Gorska dirka v Ilirski Bistrici je dolga pet kilometrov in deset metrov, rekord steze, ki ga je letos postavil 33-letni Italijan, Simone Faggioli seže malo čez dve minuti, povprečna hitrost najhitrejših pa se giblje kar čez sto petdeset kilometrov na uro. Povprečni nagib je malo čez 5 odstotkov, dirka pa ima štirinajst zavojev.
Gorske dirke skrivajo svoje pasti. Dirkači se še kako dobro zavedajo nevarnosti tega športa, zato skupaj z organizatorji dirk poskušajo kar najbolje skrbeti za varnost. Toda nesreča nikoli ne počiva. V soboto med uradnim treningom se je zgodilo kar nekaj nesreč, Martin Jerman s Češkega je s svojim Mitsubishijem v ovinku priletel čez ograjo in po kakih petih metrih pristal v jarku za cesto. Ograjo je odbil v varnostnika, ki si je natrgal vezi na nogah, sam pa si je zlomil ključnico in dobil pretres možganov. Malo zatem se je zaletel in prevrnil še Volkswagen polo, ki ga Mitja Melinik ni mogel obdržati na progi, kasneje pa je pogorel še Renault 5 GTR (petka).
Lani se je tik pred dirko v Ilirski Bistrici smrtno ponesrečil francoski šampion Lionel Regal, ki je tri leta zaporedoma v Ilirski Bistrici zmagoval, letos je usoda ustavila kariero Nemca Georga Plase, ki je tudi velik znanec omejene dirke.
Na gorskohitrostni dirki je bilo šest zelo delavnih sodnikov in dve prijazni sodnici iz Avto-moto društva Škofja Loka. Sodelovalo je tudi veliko Gorenjcev, izstopala sta predvsem Slavko Zorman iz Cerkelj na Gorenjskem s svojim Porschejem 911 in Andrej Skrbinšek iz Radovljice s svojim Peugeotom 207 Elan.