Klemen Boštjančič (Foto: Gorazd Kavčič)

Negotovost Adrie se nadaljuje

Kljub skupščinski potrditvi dokapitalizacije in konverzije terjatev v lastniške deleže usoda Adrie Airways ni znana. Znan je le rok, ko lahko letala obmirujejo na tleh.

Zg. Brnik – »Ne tič ne miš na slovenskem nebu,« bi bil lahko kratek odgovor sodelujočih po sredini prelomni skupščini Adrie Airways, kjer so lastniki odločali o zadnji možnosti za preživetje tega letalskega prevoznika, ki se sooča z več kot sto milijonov evrov visoko izgubo (samo lani 64 milijonov evrov). Lastniki so potrdili letno poročilo za leto 2010, razrešnica nadzornemu svetu in upravi ni bila podeljena, sklep o dokapitalizaciji pa je bil potrjen v predlagani obliki, je po skupščini poročal Klemen Boštjančič, glavni izvršni direktor Adrie.

To bi moralo biti dovolj za ugotovitev, da bo podjetje preživelo. Če … »Dejstvo je, da dogovor z bankami še ni popolnoma sklenjen, so pa stališča zbližana. Ko jih bomo poenotili, bomo sklicali novo skupščino,« je nadaljeval Boštjančič. Dogovor z bankami, presenetljivo na skupščini ni bilo predstavnika največje NLB (ti naj bi pretvorili za dobrih 27 milijonov evrov terjatev), naj bi bil sklenjen v kratkem, saj je rok za potrditev dokapitalizacije in konverzije terjatev upnikov v lastniške deleže 30. september.

Povedano drugače: v sredo so lastniki sklenili, da bodo banke konvertirale svoje terjatve v lastniški delež v višini 38 milijonov evrov, vendar naj bi ta isti dogovor že kmalu spremenili in sklicali novo skupščino. »Volja za dogovor med bankami je, mislim, da ga lahko prihodnji teden dosežemo,« pojasnjuje Matej Golob Matzele iz Posebne družbe za prestrukturiranje, ki je večinski lastnik Adrie, in še, da gre dogovor v smer drugačnega odstotka konverzije (sedaj potrjeno 50 odstotkov banke, druga polovica država), kolikšen bo po novem, pa ne želi razkriti (govori se o 25 odstotkih banke, preostalo država). »To verjetno pomeni, da bo Vlada o tem morala še enkrat odločati,« pravi Matzele. Vložek države pa je pod vprašajem, saj mora biti prej sprejet rebalans državnega proračuna.

Le do konca septembra pa bodo (tuji) upniki čakali na poplačilo terjatev, sicer gre Adria Airways v stečaj. »Mi smo že ugotovili plačilno nesposobnost in vodimo postopke po insolvenčnem zakonu,« pravi Boštjančič. Če želijo uprava in lastniki doseči nov dogovor, morajo sklicati skupščino vsaj sredi septembra, zaradi zakonskih rokov, ki jih morajo pri tem upoštevati (vsaj 15 dni pred skupščino), pa bi se morala z bankami dogovoriti že danes in danes sklicati tudi novo skupščino. Je to mogoče? Če dogovora v teh dneh ne bo, bodo letala slovenskega nacionalnega prevoznika čez en mesec prizemljena, takrat bo razglašen postopek prisilne poravnave ali stečaj.

»Danes denar za plače imamo, po razglasitvi enega od prej omenjenih postopkov pa bi Adria zelo težko letela, saj v takšnem položaju lahko izgubimo operativno licenco,« pa je pojasnil izvršni direktor Robert Vuga. »Adrio v zadnjih tednih zgolj mrcvarimo, prav dolgo pa tako ne bo šlo,« ga je dopolnil glavni izvršni direktor Boštjančič. Tudi ob pozitivnem izidu in napetem terminskem planu finančnega prestrukturiranja do konca septembra bo imela Adria Airways ob koncu leta deset milijonov evrov izgube, lastniki pa na mizi morda novo zahtevo za dokapitalizacijo.

Finančnemu prestrukturiranju bo sledilo (oziroma se že izvaja) poslovno prestrukturiranje (s tem se strinjajo tako lastniki kot banke): ustavitev letov na linijah, ki so izrazito negativne, zmanjšanje velikosti letalske flote, iz tega sledi zmanjšanje števila zaposlenih … Klemen Boštjančič napoveduje, da bi Adria ob vseh izvedenih ukrepih v letu 2013 poslovala pozitivno.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Domžale / sreda, 6. februar 2019 / 11:09

Letos bodo veliko gradili

Letošnje leto bo v Domžalah v znamenju gradbišč, saj občina načrtuje nekaj večjih projektov, zaradi katerih bo središče mesta dobilo lepšo podobo, bolj zadovoljni pa bodo tudi pešci in kolesarji.

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / ponedeljek, 8. avgust 2011 / 07:00

Nov parkirni režim pred zdravstvenim domom

Škofja Loka - Na parkirišču pri zdravstvenem domu v Škofji Loki od 1. avgusta velja nov parkirni režim. Prvi dve uri parkiranja sta brezplačni, za vsake nadaljnje pol ure pa je t...

GG Plus / ponedeljek, 8. avgust 2011 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Tržna roka

Se še spominjate, ko smo pred desetletji hodili avgusta, v času kranjskega sejma na plese in koncerte, ki so bili v Savski loki? Iz vse Slovenije so si ljudje hodili na Gorenjski sejem ogl...

Nasveti / ponedeljek, 8. avgust 2011 / 07:00

Botanični vrt

Črna prst (1844 m) - Prva v nizu gora, ki obkrožajo Bohinj in kjer že zadiši po visokogorju, kljub temu da njeni vršni travniki vsako zgodnje poletje bujno zacvetijo. Ni čudno, da jo imenujejo botanič...

Gospodarstvo / ponedeljek, 8. avgust 2011 / 07:00

Gorenjsko tekmovanje oračev

Lahovče - Društvo kmetijskih inženirjev in tehnikov Gorenjske in Kmetijsko gozdarski zavod Kranj organizirata Gorenjsko tekmovanje v oranju, ki v soboto, 13. avgusta. Tekmovanje...

Jezersko / ponedeljek, 8. avgust 2011 / 07:00

Dražje traktorske storitve

Jezersko - Občina Jezersko ima v lasti traktor, namenjen zlasti zimskemu pluženju, lahko pa bi ga dajali tudi v najem. Cene traktorskih storitev so spreminjali vsako leto, sedaj...