Nastopaštvo in potem dolgo nič

Test: Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Tekna

Čudne so včasih zamisli avtomobilskih strategov in še bolj čudne so videti takrat, ko kakšen nenavaden avtomobil ne najde toliko kupcev, kot bi si želeli tisti, ki so odgovorni za rentabilno poslovanje avtomobilske tovarne. Pri japonskem Nissanu pa so bili ob rojstvu modela Juke očitno prepričani, da lahko vžgejo tudi bolj drzne ideje. No, če gre soditi po začetni evforiji, potem se morda niso zmotili ali pa so že vnaprej predvideli, da bo to predvsem avtomobil za posebneže.

Juke namreč kljub svoji terenski podobi ni nikakršen terenski avtomobil: ni prostorsko razkošen, še manj uporaben za udobno premagovanje poti iz točke A v točko B niti ne tako običajen, da bi se dalo vanj zaljubiti na prvi pogled. A glej ga zlomka, na cesti vedno vzbuja veliko pozornosti in vse ali pa skoraj vse oči se ozirajo za njim. Kajpak zato, ker je s svojim kuščarskim nosom, predrzno oblikovanimi boki in topim zadkom tako postavljaški, da je vse drugo daleč za tem.

Pravzaprav s svojo nagajivo podobo bolj spominja na kakšen avtomobilček iz fantazijskega sveta kot na resno prevozno sredstvo, vsekakor pa obljublja veliko zabave. In zabavljaštvo se z zunanjih površin seli tudi v notranjost, kjer voznika pričaka dinamično oblikovana armaturna plošča in nič manj razgibana konzola, katere plastika je po možnosti v povsem drugačni barvi kot karoserijska. Volan s tremi kraki ponazarja športnost, visoko nameščena prestavna ročica pa je bolj usmerjena v klasiko. Sprednja sedeža sta športna in dobro oprijemljiva, prostor okoli njiju solidno odmerjen, na zadnjo klop pa se komaj še stlačita dva odrasla potnika. In prtljažnik je tako skromen, da gre vanj le malo več kot kakšen kovček in kreditna kartica, bi lahko rekli v šali.

Vse skupaj se nadaljuje tudi pri motorju in podvozju. Bencinski štirivaljnik, podprt s turbinskim polnilnikom, je uživaški stroj in vsakemu vozniku, ki ima v krvi vsaj malo bencina, zaigra srce. Juke je s tem motorjem res poskočen, a kaj, ko mu dobršen del energije pobere samodejen brezstopenjski menjalnik. In zato je v kabini več trušča, kot ga je treba, in poraba bencina je pri priganjanju ne samo neekonomična, ampak skoraj nesramno visoka, tudi več kot 13 litrov na sto prevoženih kilometrov. Šeststopenjski ročni menjalnik je vsekakor boljša izbira, seveda pa je nekaterim voznikom ljubša avtomatika, čeprav se izkaže za precej neučinkovito. Avtomobil se rad podi skozi ovinke, štirikolesni pogon preprečuje nepričakovane zdrse, voznik lahko izbira med tremi načini vožnje, a vsi trije so komaj zaznavno različni.

Juke je torej nenavaden, zabaven in predvsem postavljaški avtomobil, ki s svojo podobo podira generacijske meje, in nič ni čudnega, če za volanom sedi tudi kakšen sivolas prileten možakar ali pa svetlolaska, ki je ravnokar opravila maturitetni preizkus.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,135, š. 1,765, v. 1,570 m, medosje 2,530 m

Prostornina prtljažnika: 251/550

Teža (prazno v./ dovoljena): 1425/1860 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski

Gibna prostornina: 1618 ccm

Največja moč pri v/min: 140 kW/190 KM pri 5600

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,2/6,0/7,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 175 (Euro V)

Maloprodajna cena: 24.440 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / četrtek, 6. november 2014 / 13:32

Premiera filma o Hermanu Gvardjančiču

Kranj – Galerija Prešernovih nagrajencev za likovno umetnost Kranj, ki deluje pod okriljem Zavoda za turizem Kranj, vabi na projekcijo najnovejšega filma TV Slovenija o akademskem slikarju, nagraje...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 9. junij 2022 / 18:33

Živeti kar se le da aktivno in neodvisno

V zavodu Žan več kot sto zaposlenih zagotavlja osebno asistenco petdesetim uporabnikom, večinoma z območja Zgornje Gorenjske. Med njimi je tudi Lana Markelj, mlada športnica iz Tržiča, ki se je po lan...

Rekreacija / četrtek, 9. junij 2022 / 18:30

Štefanov Krog resnice

Ko je Štefan Ošlaj spoznal svoje bodoče sosede v Zgornji Besnici, mu je bilo kmalu jasno, da bo kolesarstvo njegov novi hobi. En sosed je namreč Tadej Valjavec, takrat najboljši slovenski kolesar,...

Zanimivosti / četrtek, 9. junij 2022 / 18:07

Mladi arheologi iščejo staro vas

Mladi arheologi so raziskovali območje na Slovenskem Javorniku, kjer je nekoč stala Mulejeva hiša, ki je nosila prvotno hišno številko Javornik 7.

Kranj / četrtek, 9. junij 2022 / 18:04

V ospredju strategije tudi mladi

V Kranju imajo po novem tudi strategijo razvoja socialnega varstva do leta 2028, ki v ospredje postavlja tudi mlade in njihove družine, osebe z različnimi zasvojenostmi in težavami v duševnem zdravju ...

Radovljica / četrtek, 9. junij 2022 / 18:03

V Kropi Knjižnica pod krošnjami

Kropa – V petek so pred Mežnarijo pri Kapelci nad Kropo spet odprli Knjižnico pod krošnjami, kjer bo vse poletje mogoče prebrati knjige ter listati po časopisih in revijah ... Knjižnica bo ta...