Nastopaštvo in potem dolgo nič

Test: Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Tekna

Čudne so včasih zamisli avtomobilskih strategov in še bolj čudne so videti takrat, ko kakšen nenavaden avtomobil ne najde toliko kupcev, kot bi si želeli tisti, ki so odgovorni za rentabilno poslovanje avtomobilske tovarne. Pri japonskem Nissanu pa so bili ob rojstvu modela Juke očitno prepričani, da lahko vžgejo tudi bolj drzne ideje. No, če gre soditi po začetni evforiji, potem se morda niso zmotili ali pa so že vnaprej predvideli, da bo to predvsem avtomobil za posebneže.

Juke namreč kljub svoji terenski podobi ni nikakršen terenski avtomobil: ni prostorsko razkošen, še manj uporaben za udobno premagovanje poti iz točke A v točko B niti ne tako običajen, da bi se dalo vanj zaljubiti na prvi pogled. A glej ga zlomka, na cesti vedno vzbuja veliko pozornosti in vse ali pa skoraj vse oči se ozirajo za njim. Kajpak zato, ker je s svojim kuščarskim nosom, predrzno oblikovanimi boki in topim zadkom tako postavljaški, da je vse drugo daleč za tem.

Pravzaprav s svojo nagajivo podobo bolj spominja na kakšen avtomobilček iz fantazijskega sveta kot na resno prevozno sredstvo, vsekakor pa obljublja veliko zabave. In zabavljaštvo se z zunanjih površin seli tudi v notranjost, kjer voznika pričaka dinamično oblikovana armaturna plošča in nič manj razgibana konzola, katere plastika je po možnosti v povsem drugačni barvi kot karoserijska. Volan s tremi kraki ponazarja športnost, visoko nameščena prestavna ročica pa je bolj usmerjena v klasiko. Sprednja sedeža sta športna in dobro oprijemljiva, prostor okoli njiju solidno odmerjen, na zadnjo klop pa se komaj še stlačita dva odrasla potnika. In prtljažnik je tako skromen, da gre vanj le malo več kot kakšen kovček in kreditna kartica, bi lahko rekli v šali.

Vse skupaj se nadaljuje tudi pri motorju in podvozju. Bencinski štirivaljnik, podprt s turbinskim polnilnikom, je uživaški stroj in vsakemu vozniku, ki ima v krvi vsaj malo bencina, zaigra srce. Juke je s tem motorjem res poskočen, a kaj, ko mu dobršen del energije pobere samodejen brezstopenjski menjalnik. In zato je v kabini več trušča, kot ga je treba, in poraba bencina je pri priganjanju ne samo neekonomična, ampak skoraj nesramno visoka, tudi več kot 13 litrov na sto prevoženih kilometrov. Šeststopenjski ročni menjalnik je vsekakor boljša izbira, seveda pa je nekaterim voznikom ljubša avtomatika, čeprav se izkaže za precej neučinkovito. Avtomobil se rad podi skozi ovinke, štirikolesni pogon preprečuje nepričakovane zdrse, voznik lahko izbira med tremi načini vožnje, a vsi trije so komaj zaznavno različni.

Juke je torej nenavaden, zabaven in predvsem postavljaški avtomobil, ki s svojo podobo podira generacijske meje, in nič ni čudnega, če za volanom sedi tudi kakšen sivolas prileten možakar ali pa svetlolaska, ki je ravnokar opravila maturitetni preizkus.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,135, š. 1,765, v. 1,570 m, medosje 2,530 m

Prostornina prtljažnika: 251/550

Teža (prazno v./ dovoljena): 1425/1860 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski

Gibna prostornina: 1618 ccm

Največja moč pri v/min: 140 kW/190 KM pri 5600

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,2/6,0/7,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 175 (Euro V)

Maloprodajna cena: 24.440 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / torek, 24. julij 2018 / 15:56

Vadba za zdravo hrbtenico

Z bolečinami v hrbtenici se srečuje vse več ljudi. Najpogostejša je bolečina v križu, s katero se po statistiki vsi srečamo vsaj enkrat v življenju. Za akutno bolečino je kriva prevelika mehanska o...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / ponedeljek, 9. februar 2015 / 15:32

S posodobitvijo boljši zrak

Glavni direktor Tomaž Lanišek in Matjaž Ljubec, direktor tovarne Knauf Insulation v Škofji Loki, sta krajane Trate seznanila z najnovejšo investicijo, ki bo izboljšala tehnologijo in zaradi novega ene...

Škofja Loka / ponedeljek, 9. februar 2015 / 15:28

Financirajo velike naložbe

Občinski svet v Škofji Loki je sprejel letošnji proračun. Zaradi velikih infrastrukturnih naložb iščejo rezerve v oddaji plinovodnega omrežja.

Tržič / ponedeljek, 9. februar 2015 / 15:26

Že tradicionalno Junaki Kriške gore

Kriška gora – Zaključek lanskoletne akcije Junaki Kriške gore je bil v soboto, na zadnji januarski dan. V letu 2014 se je v knjigo junakov vpisovalo 248 pohodnikov, od tega 94 žensk. Normo, to je 5...

GG Plus / ponedeljek, 9. februar 2015 / 15:24

Bori se za pravice športnikov

Kranjčan Rožle Prezelj, ki je ob uspešni atletski karieri končal tudi študij prava, je lani postal prvi varuh športnikovih pravic v Sloveniji in že takoj ugotovil, da se je treba zavzeti za vsakega šp...

Slovenija / ponedeljek, 9. februar 2015 / 15:22

Tudi sosed marsikaj zna

Koroški kmetje, še posebej slovenski, dobro poznajo Olgo Voglauer, kmetico iz vasi Bilnjovs/Fellersdorf v dvojezični občini Bilčovs/Ludmannsdorf. Vselej nasmejana dama povsod, kamor pride, seje dob...