Ob Picassu še impresionisti
V sredo so v Galeriji Deva Puri na Pristavi na Bledu odprli razstavo del slovenskih impresionistov s podnaslovom V spomin na prijatelja.
Povod za tokratno razstavo na Pristavi na Bledu je letošnje obhajanje stote obletnice smrti prvega med slovenskimi impresionisti, slikarja Ivana Groharja, hkrati pa tudi priložnost ob svetovnem prvenstvu v veslanju konec meseca na Bledu poleg razstave keramike Pabla Picassa tujcem pokazati tudi vrhunce slovenske likovne umetnosti. »Razstavo impresionistov smo podnaslovili V spomin na prijatelja in s tem mislili na Groharja, poleg Mateja Sternena, Matija Jame in Riharda Jakopiča enega od velike četverice slikarjev, hkrati pa jo z Edom posvečava tudi prijatelju, pred nedavnem preminulemu umetnostnemu zgodovinarju dr. Mirku Juteršku,« je dejal David Rjazancev iz Galerije Deva Puri, ki je skupaj z Galerijo Januš Eda Januša pripravil tokratno razstavo: »Ideja za obsežnejšo predstavitev del slovenskih impresionistov iz zbirk zasebnikov, ki jih na javnih razstavah redko vidimo ali pa sploh ne, je zorela že dlje časa, gradili pa smo jo skupaj z dr. Juterškom, ki je veljal za enega največjih poznavalcev tega obdobja slovenske likovne umetnosti.« Prvo tako razstavo je Rjazancev v Galeriji Deva Puri že predstavil pred šestimi leti, tokratna pa je še precej večja in na njej je mogoče videti mnogo pomembnejša in kvalitetnejša dela.
Na ogled je nekaj čez petdeset slik, večinoma olj na platnu, nekaj pa tudi na lepenki in leseni podlagi. Gre za dela, ki sta jih Rjazancev in Januš pridobila predvsem iz zasebnih zbirk iz Slovenije, nekaj pa tudi iz Italije in Avstrije ter Francije. Ob šestih Groharjevih delih je tako na ogled nekaj več Jakopičevih del, najbolj pa sta na razstavi zastopana Jama in Sternen. Med deli je tudi nekaj takih, ki so prvič na ogled javnosti. Že v spodnjem delu nas presenetijo manj znane blejske vedute, ki jih je naslikal Jama, v gornjem razstavnem prostoru pa vsekakor izstopajo Groharjev Povodni mož iz leta 1900, ki ga povprečen ljubitelj impresionistov nikakor ne bi pripisal temu slikarju. S svojo dinamično figuraliko navdušuje Jakopičev pastel z naslovom Begunci, ob Sternenovi Dami v modrem, ki se na tokratni razstavi spogleduje še z nekaj za umetnika tako značilnimi ženskimi figurami na velikem formatu, pa je posebnost tudi slika Pogled na Triglav: »Gre za pogled na Triglav s terase gostilne Avguštin v Radovljici, od koder so slikali mnogi naši slikarji. Izstopajo tudi nekatera zgodnja impresionistična dela,« razloži Rjazancev. Ena izmed zanimivih del je tudi Sternenova slika Vrhnike iz leta 1904, v kateri ni mogoče prepoznati tipičnega avtorjevega impresionističnega sloga.
»Ta razstava dokazuje, kako bogata je bila produkcija slovenskih impresionistov, in kaže tudi evolucijo na razvoj posameznega avtorja,« je med drugim povedala umetnostna zgodovinarka Anamarija Stibilj Šajn, minister za kulturo Boštjan Žekš pa je poudaril, da so bili štirje impresionisti v tistem času ambiciozni mladeniči, ki so za uresničenje svojih idej odšli na študij v tujino in uspeli, ob tem pa je pohvalil tudi oba galerista, ki sta znala zbrati toliko odličnih del in pripraviti razstavo, ki je ta trenutek zagotovo lahko v ponos Bledu. Razstava, ki se nekako lahko spogleduje z razstavo Picassove keramike, bo na ogled do konca novembra, galerija pa je odprta vsak dan od 10. do 19. ure.