Eko regata za dober namen
Konec maja je Bled gostil edinstveno veslaško prireditev, BMW eko regato, projekt pa še ni zaključen, saj bo ob svetovnem prvenstvu na Bledu tudi eko promenada.
Poleg lanske tekme za svetovni pokal je bila lep uvod v letošnje svetovno prvenstvo tako imenovana BMW eko regata, o prireditvi in vlogi takšne regate za slovenski šport in gospodarstvo pa sva se pogovarjala z generalnim direktorjem BMW Group Slovenije Mihom Ažmanom.
BMW eko regata je uspešno povezala 32 slovenskih podjetij z 32 osnovnimi šolami, pri tem pa združila okoljevarstvene in športne vsebine. Podjetje BMW Group Slovenija je bilo soorganizator te regate, ki je napovedala tudi svetovno prvenstvo. Kakšna so bila vaša pričakovanja pred regato in ali so se izpolnila?
»Podjetje BMW Group je zavezano trajnostnemu razvoju in v zadnjih šestih letih vedno zaseda sam vrh lestvice svetovnih podjetij, glede na trajnostni indeks Dow Jones Sustainability Indexes. Po vsem svetu tudi podpira projekte, ki spodbujajo implementacijo ideje trajnostnega razvoja. BMW Group Slovenija je projekt BMW eko regata podprl, ker podpira družbeno odgovornost slovenskega okolja na edinstven način. Projekt je presegel vsa pričakovanja.«
Sodelovanje z osnovnimi šolami in zasaditev dreves je lepa popotnica za vseh 32 osnovnih šol. Kakšni so bili odzivi šol?
»Odziv šol je bil res izjemen in prvi rezultati so že vidni. V sklopu projekta BMW eko regata smo zasadili 320 dreves avtohtone vrste skorž. Vse sodelujoče eko šole so na BMW eko regati prejele tudi donacije od sodelujočih podjetij. Projekt BMW eko regata se še ni zaključil, ampak se bo nadaljeval tudi v času svetovnega prvenstva na Bledu. Organizacijski odbor za svetovno prvenstvo v veslanju bo s pomočjo projekta stotim učencem iz vsake eko šole omogočil brezplačen ogled svetovnega prvenstva v veslanju. Skupno si bo torej prvenstvo ogledalo 3200 otrok iz celotne Slovenije. Na eko promenadi v času svetovnega prvenstva bodo učenci iz eko šol prodajali svoje izdelke »Plovila prihodnosti« in tako zbirali sredstva za ohranitev ogroženih rastlinskih ali živalskih vrst.«
V veslanju so se preizkusili predstavniki podjetij. Tekmovalo je tudi vaše podjetje. Kakšni so bili občutki, ko ste sedli v veslaški čoln in ste doživeli pravo veslaško izkušnjo?
»Edinstveno doživetje je bil že uradni trening dan pred regato, kjer so nam izkušeni slovenski veslači predstavili veslaški šport in nas motivirali za tekmo. Za zaposlene v BMW Group Slovenija je bila regata tudi odličen team building. Veslaška ekipa v čolnu je morala biti predvsem dobro usklajena, sodelavci pa so nas spodbujali s tribun. Da je dogodek potekal v idiličnem blejskem okolju, pa je dogodku dalo še poseben čar.«
Naslednje leto sicer ne bo svetovnega prvenstva, morda pa se vseeno obeta ponovitev eko regate in udeležba še več podjetij?
»BMW eko regata je odličen primer projekta, ki je uspešno povezal podjetja in šole za dober namen. Letošnja prva BMW eko regata je presegla pričakovanja in želimo si, da bi postala tradicionalna. Tudi v prihodnje se moramo predstavniki gospodarstva in širše družbe odzvati na takšne pobude in sodelovati pri projektih, ki podpirajo družbeno in okoljsko odgovornost.«