Veter v jadrih ne popušča
Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Comfortline
Filozofija nemškega Volkswagna je že nekaj let znana in v večini primerov uspešna: ob prenovi obstoječih modelov ne delajo revolucionarnih sprememb, ampak zgolj prilagoditve, s katerimi se njihovi avtomobili postavljajo ob bok tekmecem. To velja tudi za novo generacijo Passata, modela, ki v Volkswagnovi modelni paleti igra zelo pomembno vlogo, še bolj pa v srednjem razredu v evropskem merilu.
Novi Passat ima le rahlo spremenjeno zunanjost, osnovna karoserijska silhueta je ostala enaka, tudi pri merah ni velikih odstopanj in zlobneži se sprašujejo, kaj je sploh novega. Seznam sprememb je sicer kar precej dolg in obsega nove žaromete, masko hladilnika, preoblikovane odbijače, drugačne zadnje luči in še vrsto drugih podrobnosti. Z novimi začimbami je Passat spredaj postal odločnejši in agresivnejši, zadaj pa so popravki limuzino naredili celo za odtenek bolj dolgočasno. Oblikovalski pristop se še vedno zdi dokaj zadržan in konzervativen, kajti Volkswagnovi strategi so očitno presodili, da je železo dobro kovati, dokler je vroče, in so se zato izognili oblikovanju povsem nove zunanjosti.
Še bolj previdni so popravki v notranjosti, kajti armaturna plošča je skoraj popolnoma nespremenjena. Vendar je treba notranjim arhitektom v tem primeru priznati, da spremembe niti niso bile potrebne, saj je armaturna plošča urejena v redoljubnem germanskem slogu, merilniki so pregledni, stikala na priročnih mestih, pika na i je osrednji zaslon na sredinski konzoli, ki deluje tudi na dotik. Tako je spreminjaje notranjosti omejeno predvsem na sedežne prevleke in obloge, tako kot doslej pa v Passatu ostaja razkošno odmerjen prostor za potnike in za ta razred prostoren limuzinski prtljažnik.
Pod motornim pokrovom ni veliko novega, a tisto, kar je, je dobro in preverjeno. To velja za 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik najnovejše generacije, ki obvlada suverenost pri pospeševanju, prožnost v širokem območju vrtljajev in solidno kombinacijo s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Delovanje tega menjalnika se izkaže zlasti na daljših potovalnih vožnjah, medtem ko med mestno vožnjo občasno deluje nekoliko preveč sunkovito. V skrbi za nižjo porabo goriva in manjše obremenjevanje okolja je opremljen tudi s sistemom samodejne ustavitve motorja pri ustavitvi in ponovnega zagona ob speljevanju; vozniki, ki jim ni toliko do ekologije, bodo z veseljem pritisnili na gumb, s katerim je sistem mogoče izključiti. Passat je že v prejšnji generaciji sodil med dobro vodljive avtomobile in tako ostaja tudi v prihodnje. Vozniku volan pravočasno posreduje informacije o stiku koles s podlago, tudi vožnja v ostrejše ovinke je lahko precej dinamična, le zavore bi bile lahko nekoliko odločnejše.
Seštevek vseh lastnosti je tudi v tej generaciji takšen, da se jim pri Volkswagnu ni treba bati, da bi veter, ki so ga ujeli v jadra, kmalu popustil.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,769, š. 1,820, v. 1,470 m, medosje 2,712 m
Prostornina prtljažnika: 565 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1532/2100 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 103 Kw/140 km pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 Nm pri 1750
Najvišja hitrost: 211 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,6/4,0/4,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 119 (Euro V)
Maloprodajna cena: 28.864 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana