Veter v jadrih ne popušča

Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Comfortline

Filozofija nemškega Volkswagna je že nekaj let znana in v večini primerov uspešna: ob prenovi obstoječih modelov ne delajo revolucionarnih sprememb, ampak zgolj prilagoditve, s katerimi se njihovi avtomobili postavljajo ob bok tekmecem. To velja tudi za novo generacijo Passata, modela, ki v Volkswagnovi modelni paleti igra zelo pomembno vlogo, še bolj pa v srednjem razredu v evropskem merilu.

Novi Passat ima le rahlo spremenjeno zunanjost, osnovna karoserijska silhueta je ostala enaka, tudi pri merah ni velikih odstopanj in zlobneži se sprašujejo, kaj je sploh novega. Seznam sprememb je sicer kar precej dolg in obsega nove žaromete, masko hladilnika, preoblikovane odbijače, drugačne zadnje luči in še vrsto drugih podrobnosti. Z novimi začimbami je Passat spredaj postal odločnejši in agresivnejši, zadaj pa so popravki limuzino naredili celo za odtenek bolj dolgočasno. Oblikovalski pristop se še vedno zdi dokaj zadržan in konzervativen, kajti Volkswagnovi strategi so očitno presodili, da je železo dobro kovati, dokler je vroče, in so se zato izognili oblikovanju povsem nove zunanjosti.

Še bolj previdni so popravki v notranjosti, kajti armaturna plošča je skoraj popolnoma nespremenjena. Vendar je treba notranjim arhitektom v tem primeru priznati, da spremembe niti niso bile potrebne, saj je armaturna plošča urejena v redoljubnem germanskem slogu, merilniki so pregledni, stikala na priročnih mestih, pika na i je osrednji zaslon na sredinski konzoli, ki deluje tudi na dotik. Tako je spreminjaje notranjosti omejeno predvsem na sedežne prevleke in obloge, tako kot doslej pa v Passatu ostaja razkošno odmerjen prostor za potnike in za ta razred prostoren limuzinski prtljažnik.

Pod motornim pokrovom ni veliko novega, a tisto, kar je, je dobro in preverjeno. To velja za 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik najnovejše generacije, ki obvlada suverenost pri pospeševanju, prožnost v širokem območju vrtljajev in solidno kombinacijo s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Delovanje tega menjalnika se izkaže zlasti na daljših potovalnih vožnjah, medtem ko med mestno vožnjo občasno deluje nekoliko preveč sunkovito. V skrbi za nižjo porabo goriva in manjše obremenjevanje okolja je opremljen tudi s sistemom samodejne ustavitve motorja pri ustavitvi in ponovnega zagona ob speljevanju; vozniki, ki jim ni toliko do ekologije, bodo z veseljem pritisnili na gumb, s katerim je sistem mogoče izključiti. Passat je že v prejšnji generaciji sodil med dobro vodljive avtomobile in tako ostaja tudi v prihodnje. Vozniku volan pravočasno posreduje informacije o stiku koles s podlago, tudi vožnja v ostrejše ovinke je lahko precej dinamična, le zavore bi bile lahko nekoliko odločnejše.

Seštevek vseh lastnosti je tudi v tej generaciji takšen, da se jim pri Volkswagnu ni treba bati, da bi veter, ki so ga ujeli v jadra, kmalu popustil.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,769, š. 1,820, v. 1,470 m, medosje 2,712 m

Prostornina prtljažnika: 565 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1532/2100 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 103 Kw/140 km pri 4200

Največji navor pri v/min: 320 Nm pri 1750

Najvišja hitrost: 211 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,6/4,0/4,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 119 (Euro V)

Maloprodajna cena: 28.864 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 1. julij 2017 / 09:56

Nevarne plaže

Na začetku poletnih počitnic in dopustov vas bodo gotovo zanimale izbrane svetovne plaže. Pa ne samo tiste najlepše in najbolj slavne, to pot predstavljamo deset najbolj nevarnih. Sicer zelo znanih, a...

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 12. maj 2007 / 07:00

Domov je prišel le na počitek

Slovenski maratonski plavalec Martin Strel se je po novem rekordnem dosežku, ko je v 66 dneh preplaval kar 5268 kilometrov Amazonke, v petek utrujen vrnil domov.

Šenčur / sobota, 12. maj 2007 / 07:00

Vrtec že pretesen

Vrtec v Šenčurju so zgradili šele pred desetimi leti, pa je že nekaj let premajhen. Prihodnje leto bodo dve skupini otrok nastanili kar v šoli.

Radovljica / sobota, 12. maj 2007 / 07:00

Norvežane zanima poraba denarja

Norveška delegacija se je seznanila z uresničevanjem projekta Sejem bil je živ, za katerega 1,2 milijona evrov prispeva Norveški finančni mehanizem.

Gorje / sobota, 12. maj 2007 / 07:00

Bo Zgornja Gorenjska svoja pokrajina?

Zgornje Gorje - Župani osmih občin z Zgornje Gorenjske (Bled, Bohinj, Gorje, Radovljica, Tržič, Žirovnica, Jesenice in Kranjska Gora) so na rednem mesečnem kolegiju v to...

Splošno / sobota, 12. maj 2007 / 07:00

Zabava uspela, deskar preživel

Deklice s koktejli so imele pladnje redno prazne, gostje so bili sproščeni od prvega trenutka, zabava deskarja Roka Flandra ob koncu uspešne sezone je minila v prijetnem vzdušju.