Zadržana poslovna uglajenost
Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D Wagon Business
Čeprav Toyota Avensis ne kotira v vrhove prodajnih lestvic srednjega razreda, je v kombijevski karoserijski izvedbi in z novim dizelskim motorjem, povsem soliden poslovno potovalni avtomobil. Zunanjost še ne priletnega in prvič že nekoliko osveženega modela sicer ne vzbuja posebnih čustev, ima pa dovolj izrazit in prepoznaven oblikovalski slog. Pričakovanja v notranjosti so za tiste, ki stavijo na estetiko, verjetno previsoka, kajti z izjemo novih, barvno bolje usklajenih materialov, so oblikovalci večinoma povzeli poteze predhodnega modela. Z vidika upravljanja to sicer ni nič slabega, saj je zasnova armaturne plošče z večino stikal redoljubna, merilniki z oranžno osvetlitvijo bi bili lahko nekoliko preglednejši in vzvod elektrificirane delovne zavore na bolj vidnem mestu. Ob tem se Avensis hvali z izdatno odmerjenim prostorom za potnike, solidnima sedežema za voznika in sopotnika, udobno zadnjo sedežno klopjo in pri kombijevski izvedbi še s prostorsko solidnim prtljažnikom. Pri dokupljivem nivoju opreme z imenom business je avtomobil bogatejši za navigacijsko napravo z nekoliko neestetsko vgrajenim zaslonom, kamero za vzvratno vožnjo in večja aluminijasta platišča ter zatemnjena zadnja stekla.
Prevlada dizelskih motorjev je v Avensisu več kot očitna, še zlasti s prihodom novega 2,0-litrskega stroja. Ta motor lahko ponudi zmerno vozno dinamiko, ne pa tudi kakšnih športnih zmogljivosti, ki so za takšen avtomobil morda celo nepotrebne, a hkrati bi nekaj več sape potreboval predvsem v najbolj uporabnem srednjem območju vrtljajev. Pohvalno zmerna je poraba, saj se je predvsem pri daljših relacijskih vožnjah mogoče voziti s približno 6,5 litra porabljenega plinskega olja na 100 kilometrov. Pri podvozju se Avensisu pozna evropska vzgoja, oziroma razvojno uglaševanje na evropskih cestah in po okusu voznikov s stare celine, zato se s tem avtomobilom, razen ob voznikovi nerodnosti, ne dogaja nič nepredvidljivega.
Nič nepredvidljivega se z Avensisom najbrž ne bo dogajalo tudi na trgu, domet tega avtomobila namreč najbrž seže le do sivega povprečja.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM
Najvišja hitrost: 200 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,7/ 4,7/ 5,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 26.800 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana