Majhnost in nagajivost

Test: Mazda2 1.5 GTA

Čeprav Mazda2 še ni na pol življenjske poti v sedanji generacijski podobi, saj je na cestah manj kot štiri leta, so se pri japonski znamki lani odločili za manjšo lepotno osvežitev. Revolucije ni in jo pri Mazdi tudi niso želeli, saj se je avtomobil na številnih trgih kar dobro prijel. Zato so spremembe tako majhne, da morajo tisti, ki se vsakodnevno ne ukvarjajo z avtomobili, kar dobro pogledati, da jih vidijo. Spredaj je najbolj očitno drugačna maska hladilnika, ki je usklajena s podobo drugih modelov, manj očitne so spremenjene luči za meglo, enako velja za platišča in njihove pokrove. Za volanom se opazijo drugače oblikovani merilniki, uporabljeni so tudi kakovostnejši materiali sedežnih prevlek in notranjih oblog, preoblikovan je tudi predal pred desnim sprednjim sedežem.

Prostora je v tem avtomobilu razveseljivo veliko in tudi zadaj se sedi bolje, kot obeta skromna dolžina, medtem ko je prtljažnik za družinske potrebe nekoliko preskromen. Kadar je pod motornim pokrovom trenutno najmočnejši 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, se veselje nadaljuje tudi med vožnjo. Pogonski stroj je namreč za brhko nagajivko več kot dovolj močan, saj zmore hitro pospeševati in vztrajati do visoke potovalne hitrosti. Za zbujanje vse motorne energije je treba le v začetku malce bolj odločno pohoditi plin, potem se štirivaljnik izkaže tudi s prožnostjo, poraba goriva pa ob (pre)težki nogi začne hitro naraščati ne samo nad tovarniške obljube, ampak tudi že proti razumnim mejam. Podvozje je uglašeno predvsem na zanesljivo lego na cesti, nekoliko manj pa na udobje potnikov. Nagibanja v ovinkih je malo, zadek hoče po svoje le toliko, da je zabavno, grobo požiranje grbin pa je dokaj moteče.

Prenovljena Mazda2 v razred malčkov sicer ni prinesla posebno svežih zamisli, vseeno pa je sprememb toliko, da bi pri Mazdi lahko računali na radovednost kupcev. Borba zanje v hudi konkurenčni tekmi seveda ni lahka in pri tem ima najmanjši Mazdin avtomobil zaradi sorazmerno zasoljene cene kar precej težav.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1498 ccm

Največja moč pri v/min: 75 kW/102 KM

Najvišja hitrost: 186 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/4,8/5,8 l/100 km

Maloprodajna cena: 14.690 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 22. junij 2016 / 13:54

Katjuša pobrala slavo, Pibernik dvajseti

Na kolesarski dirki Po Sloveniji, katere manjši del je potekal po Gorenjskem, je vozil tudi britanski zvezdnik Mark Cavendish, ki pa se ni izkazal. V ospredju so bili kolesarji ruske Katjuše, najvišje...

Objavljeno na isti dan


Šport / torek, 29. november 2022 / 20:44

Za konec poraz Triglava in Doba

Nogometaši v drugi slovenski ligi so zaključili jesenski del tekmovanja.

Gospodarstvo / torek, 29. november 2022 / 20:44

Čebelarjem deset evrov pomoči na čebeljo družino

Kranj – V čebelarstvu so podražitve reprodukcijskega materiala, predvsem sladkorja, zdravil, energentov in preseljevanja čebeljih družin, občutno vplivale na zvišanje pridelovalnih stroškov. Vlada...

Kronika / torek, 29. november 2022 / 20:43

Umrl v trku v prometni znak

Železniki – Škofjeloški policisti so bili v nedeljo popoldan obveščeni o nesreči starejšega voznika, ki je na javni cesti v okolici Železnikov z osebnim avtomobilom trčil v prometni znak in umrl. O...

Mularija / torek, 29. november 2022 / 20:41

Za vedoželjne učence

Več kot štiristo otrok iz osemnajstih osnovnih šol z vse Gorenjske so gostili na letošnjem jubilejnem, desetem Festivalu naše prihodnosti na Osnovni šoli Orehek Kranj.

Nasveti / torek, 29. november 2022 / 20:41

Rožičevo pecivo s hruškami in jabolki

Mesec december je pred vrati in s tem tudi prihod dobrih mož. Prvi v vrsti je Miklavž. Tako kot ostala dva moža tudi Miklavž v zadnjih desetletjih postaja čedalje bolj radodaren. A ne pozabimo, da...