Breda Kutin (Foto: arhiv GG)

ZPS: izberite cenejšega ponudnika

Zveza potrošnikov Slovenije predlaga, da odjemalci preverijo cene električne energije pri različnih distributerjih in izberejo najcenejšega.

Kranj – Pred tedni so številni elektrodistributerji napovedali višanje zneskov na položnicah za gospodinjstva, med njimi pa ni Elektra Gorenjske (EG). Njen predsednik uprave Bojan Luskovec je takrat za Gorenjski glas povedal, da vsaj do novega leta cen električne energije ne bodo zviševali. Zato pa je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) štiri distributerje, tako EG kot GEN-I, Petrol in Petrol Energetiko pozvala k zavezi, da ne bodo zviševali cen naslednjih 12 mesecev. Slednji trije so obvezo sprejeli, EG ne.

Primerjava cen med omenjenimi štirimi ponudniki in preostalimi distributerji sicer kaže, da so računi za povprečno gospodinjstvo vseh štirih zelo podobni in se razlikujejo zgolj v nekaj centih, cene preostalih so višje. Kako bo po 1. januarju 2012 za EG, za zdaj ni jasno, medtem ko za preostale ponudnike iz četverice je: cene so zamrznili. »Kupna moč potrošnikov se v času krize zmanjšuje, pri ZPS pa smo slovenskim potrošnikom omogočili pomemben prihranek pri izdatkih. Prihranki se gibljejo med 20 in 180 evri, tudi več, odvisno od porabe gospodinjstva in dobavitelja,« poudarja Breda Kutin, predsednica ZPS. Do takšnih izračunih so v zvezi prišli v primerih, ko se gospodinjstva odločijo za prehod z Elektra Ljubljana (najdražji ponudnik) na najcenejšega distributerja.

Več informacij bodo bralci našli na posebni spletni strani www.123zamenjaj.si, kjer lahko vsakdo izračuna, kakšen prihranek si lahko obeta. »Prav je, da potrošniki začnemo dobro poslovanje nagrajevati in slabo kaznovati. Šele na ta način bodo delovale konkurenca in nižje cene,« pravi Kutinova. V ZPS poudarjajo tudi, da lahko gospodinjstva elektrodistributerja zamenjajo hitro in enostavno (in brezplačno), da ni pomembno, kje v Sloveniji kdo živi, saj lahko izbere kateregakoli ponudnika.

Kljub razmeroma lahkemu prehodu na novega distributerja pa se za to možnost do sedaj ni odločilo veliko gospodinjstev (zgolj 24 tisoč). Najlažja pot je s kopijo zadnjega računa za elektriko, kjer so podatki o merilnem mestu pa tudi ime in priimek ter naslov osebe, ki sklepa pogodbo. Zamenjava distributerja naj temeljni na ugodni ceni novega distributerja, vendar potrošniki ne smejo spregledati akcijskih ponudb za določen čas novega distributerja in drugih podrobnosti v drobnem tisku.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 5. oktober 2019 / 12:00

Zasegli konopljo in kokain

Kranj – Kranjski kriminalisti so v sredo zaradi prepovedanih drog obravnavali moškega, ki ga sumijo neupravičene proizvodnje konoplje. V hišni preiskavi so mu poleg pripomočkov za proizvodnjo prepo...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / ponedeljek, 25. januar 2010 / 07:00

Jedi za zimske dni

Pikantna solata Sestavine: 2 glavi zelene solate, 1 glava kodraste solate, 1 glava radiča, pol banjice rukole, 1 vitlov, 40 dag angleško pečenega rostbifa

Gospodarstvo / ponedeljek, 25. januar 2010 / 07:00

Zaprli razpis za podporo podeželskim podjetjem

Ljubljana - Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je v ponedeljek prenehalo sprejemati vloge za podpore pri ustanavljanju in razvoju mikro podjetij, ki imajo sedež zu...

Gospodarstvo / ponedeljek, 25. januar 2010 / 07:00

Pridelki so se pocenili

Kranj - Po podatkih državnega statističnega urada so bile cene kmetijskih pridelkov pri pridelovalcih novembra lani za 18,4 odstotka nižje kot novembra 2008. Cene rastlinskih pridelkov so...

Gospodarstvo / ponedeljek, 25. januar 2010 / 07:00

Sejem v Celovcu

V Celovcu bo ob koncu januarja kmetijski sejem Alpe-Jadran.

Gospodarstvo / ponedeljek, 25. januar 2010 / 07:00

Delodajalci so ogorčeni nad dvigom plač

Ljubljana - Dvig minimalnih plač na 562 evrov neto oziroma 734 evrov bruto, kar pomeni za delodajalce izdatek 852 evrov ali za 23 odstotkov več kot doslej, je v delodajalskih vrs...