Sveže ideje so dobrodošle
Test: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium
Nekaterih stvari ni mogoče prepeljati. Za vse drugo obstajajo veliki enoprostorci. Tako bi se lahko glasil reklamni slogan za avtomobil, kakršen je pred kratkim osveženi Ford S-Max, ki je bil kar nekaj časa na vrhu prodajnih lestvic.
Fordovi oblikovalci so ob nespremenjenih merah (dolžina 4,80 metra) s premišljenimi osvežilnimi oblikovnimi potezami S-Maxu ohranili videz in status najbolj športnega večjega enoprostorskega avtomobila. Spremembe na zunanjosti takoj opazijo le avtomobilsko bolj izkušene oči, spredaj sta najbolj očitno drugačna žarometa z dnevnimi lučmi iz svetlečih diod, zadaj rahlo spremenjena svetlobna telesa in še nekaj podrobnosti, ki poudarjajo športno eleganco.
Notranjost je prostorsko razkošna, vendar je treba vedeti, da se s tem avtomobilom lahko pelje le pet potnikov, predvsem spredaj sta vozniku in sopotniku namenjena razkošna in dobro nastavljiva sedeža, a tudi potnikom, ki jim je dodeljen zadnji del kabine, se godi dobro. Pohvale gredo tudi kakovosti uporabljenih materialov, smislu za podrobnosti, na primer velikemu številu odlagalnih predalov in polic. Tudi z vozniškega vidika je skoraj vse tako, kot mora biti. Merilniki, ročice, volanska obroča, vse to je v S-Maxu na zavidljivi ergonomski ravni, pri čemer se je treba soočiti tudi z nekaj več nastavitvami, ki jih zahteva komunikacijski sistem.
Pri motorjih ni velikih dvomov ali na novo odkritih skrivnosti. V S-Maxu se med drugim vrti že znani in preizkušeni 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 120 kilovati, ki navdušuje tako z voljo do vrtenja kot z zmogljivostmi, s čimer je vožnja lahko res dinamična. Motor odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, testno povprečje porabe goriva z 8,5 litra na 100 kilometrov poti pa je v okviru pričakovanj. Tudi med dinamično vožnjo avtomobil ohranja suvereno lego na cesti in s tem status enega najbolj gibčnih predstavnikov svojega razreda.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 120 kW/163 KM
Najvišja hitrost: 205 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,2/ 4,9/ 5,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 30.780 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana