Cesarjeva športna oblačila

Test: Volvo S60 D5 automatic Summum

Čeprav je švedski Volvo že nekaj časa v lastniških rokah Kitajcev, ta znamka še vedno velja za kleno skandinavsko avtomobilsko ime. Ne glede na vse, kar se dogaja v lastniškem ozadju, želi Volvo nastopati predvsem med prestižnimi tekmeci, kjer prevladujejo predvsem nemški avtomobili. Novi S60, ki so ga poslali na ceste lani, predstavlja kar precejšen odmik od predhodnega modela, ki ga je že nekoliko začela najedati priletnost. Krojači avtomobilske pločevine so spravili skupaj samozavestno in športno nastrojeno zunanjost, ki je prepoznavna predvsem po značilni maski hladilnika, po novem tudi po agresivno oblikovanih žarometih in okrasjem v obliki rež za hlajenje, medtem ko se limuzinski zadek spogleduje s kupejevskimi linijami. Skratka, S60 je dovolj všečen, da ne pusti hladnih občutkov in je hkrati povsem vzporeden z najnovejšimi modnimi tokovi.

Enako velja za notranjost, kjer se prepletata skandinavski smisel za racionalnost in elegantno moderni oblikovalski slog. Zraven je primešan še smisel za redoljubje in voznik se hitro privadi svojega delovnega prostora. Merilniki so dobro pregledni in diskretno osvetljeni, večina stikal logično razporejenih, enako velja tudi za tista, ki skrbijo za nastavitev klimatske naprave, radijskega sistema in prostoročne naprave za telefoniranje. Res je sicer, da vse skupaj zahteva nekaj več privajanja, ampak načelno upravljanje vseh sistemov ni preveč zahtevno. Potniški prostor je solidno odmerjen, čeprav ne prostorsko razkošen, na zadnji klopi je potnikom malce tesno v širino, ni pa težav z višino strehe, počutje v kabini pa je prijetno tudi zaradi kakovostne izdelave uporabljenih materialov. Prtljažna prostornina je sicer v okviru razrednih pričakovanj, vendar avtomobil ni primeren za prevoz kakšnih zahtevnejših tovorov. Zato pa se S60 lahko pohvali s celo vrsto asistenčnih varnostnih sistemov, vključno z aktivnim tempomatom, ki zna avtomobil tudi popolnoma zaustaviti, če tako zahteva situacija.

Volvo in z njim tudi S60 ostaja samosvoj glede turbodizelskih motorjev. Najmočnejši je že znani in preizkušeni 2,4-litrski petvaljnik, ki avtomobilu ponuja dovolj moči in navora ter temu primerno poskočnost in odzivnost. Motorno energičnost nekoliko zavira samodejni menjalnik, ki včasih ne zmore slediti, kot bi želel voznik, spet drugič se dokaj grobo odzove na ukaz s stopalko za plin. Petvaljniku je mogoče očitati tudi nekaj preveč glasnosti, ki se za tako udoben avtomobil z željo po prestižu nikakor ne spodobi. Hkrati je treba priznati, da je motor dokaj varčen in se z enim polnjenjem posode za gorivo lahko pride tudi zelo daleč. Motorju in športnemu karakterju je prilagojeno tudi podvozje; z vodljivostjo skozi ovinke ni nobenih težav, volan je prijetno neposreden, tudi zavore znajo pokazati svojo učinkovitost. Z vidika udobja se včasih zazdi, da je odzivanje na cestne grbine nekoliko preveč grobo.

Seveda na koncu ostaja vprašanje cene. Ni ravno osupljivo ugodna, je pa v okviru prestižnega dela srednjega razreda.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,628, š. 1,826, v. 1,865 m, medosje 2,776 m

Prostornina prtljažnika: 380 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1493/2110 kg

Vrsta motorja: petvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2400 ccm

Največja moč pri v/min: 151 kW/205 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 420 pri 1500

Najvišja hitrost: 230 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 4,7/ 6,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 166 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 45.217 EUR

Uvoznik: Volvo Cars Austria

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / ponedeljek, 19. april 2010 / 07:00

Matej Nastran osvojil pokal

Kranj - Minulo sredo je bila odigrana povratna tekma v evropskem pokalu plavalne federacije LEN Trophy. V finale sta se uvrstila RN Savona (Italija) in Cattaro Maximus (Črna gora...

Objavljeno na isti dan


Kronika / nedelja, 24. avgust 2014 / 21:07

Oboroženi neznanec oropal lokal v Radovljici

Radovljica - Na Kranjski cesti v Radovljici je v soboto okoli 23. ure neznani moški z orožjem vstopil v gostinski lokal in od natakarice z grožnjo zahteval denar. Odnesel je manjši znesek gotovine....

Kultura / nedelja, 24. avgust 2014 / 09:41

Likovna kolonija na Zelenici

Zelenica – V soorganizaciji Gorniškega učnega centra na Zelenici in Kulturnega društva tržiških likovnikov bo od ponedeljka, 25., do petka, 29. avgusta, na Zelenici potekala likovna kolonija, in si...

Kronika / nedelja, 24. avgust 2014 / 09:40

Pogrešanega našli mrtvega

Begunje – V Slatni pri Begunjah so v torek svojci pogrešili 50-letnega Franca Šubica, zato je policija v sredo zjutraj sprožila iskalno akcijo na območju Begunjščice, kamor je pogrešani rad zahajal...

Kronika / nedelja, 24. avgust 2014 / 09:40

Na kolesu nepravilno prevažal otroka

Bled – Blejski policisti so v sredo popoldne na Bledu obravnavali prometno nesrečo, v kateri se je lažje poškodoval otrok, ki ga je oče peljal na zadnjem prtljažniku kolesa. Med vožnjo je namreč ot...

Gospodarstvo / nedelja, 24. avgust 2014 / 09:40

Oklepno jeklo za audi Angele Merkel

V Razvojnem centru Jesenice ekipa strokovnjakov skrbi za razvoj novih materialov, tudi jekel za Acroni. Najnovejše jeklo Protac 500 uporabljajo za blindiranje audijev, ki jih uporablja nemška vlada.