Zeleno je modno in zaželeno
Test: Škoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI CR
Med avtomobilskimi proizvajalci skoraj ni več takega, ki bi se ne trudil zmanjšati porabe goriva in izpustov toplogrednih plinov, ki jih proizvajajo motorji z notranjim zgorevanjem. Pri češki Škodi so linijo svojih »zelenih« vozil poimenovali greenline in jo ponujajo v vseh modelih od najmanjše Fabie do največjega Superba.
Usmerjena v zeleno je tudi srednjerazredna Octavia, ki se kljub letom še vedno dobro drži na prodajnih lestvicah. In kaj se skriva pod oznako greenline? Najprej skoraj novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, pri katerem za preskrbo s plinskim oljem skrbi visokotlačna vbrizgovalna naprava, za nižjo porabo in izpuste pa je bilo treba sprejeti še nekaj drugih ukrepov. Motor se vrti precej uglajeno, tudi pri višjih vrtljajih je njegov hrup dobro zadušen, vsekakor pa ne bi bilo odveč, če bi bil povezan s šest- namesto s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Z zmerno težko nogo lahko poraba plinskega olja za nekaj časa zdrkne tudi pod 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov, a ta magični mejnik je le težko dosegljiv.
Vse druge vrline Škodinega srednjerazrednega družinskega kombija so znane že od prej. Zunanjost je še vedno dokaj mladostna, notranja prostornost solidna, a vsaj na zadnjih sedežih zaradi krajše medosne razdalje nekoliko okrnjena; voznikovo delovno mesto je urejeno priročno in logično, nedvomno pa je eden največjih adutov tega avtomobila velik prtljažnik. Vanj je mogoče spraviti 580 litrov, s podiranjem zadnje sedežne klopi pa še precej več. Opazni so kakovostni materiali sedežnih prevlek in oblog, tudi končna obdelava notranjosti je na precej visoki ravni.
Žal pa to ne velja za serijsko opremo v tem avtomobilu, saj se je treba zadovoljiti s polsamodejno klimatsko napravo, manjka pa nekaj vse bolj vsakdanjih dodatkov, kot na primer priključek za zunanje podatkovne naprave, vmesnik za brezžično povezanje s telefonom, tempomat in podobno.
In čeprav je Octavia Combi Greenline zaradi ugodnejše razvrstitve v davčni razred davka na motorna vozila cenovno dokaj dostopna, se ob skromni opremi privlačnost malce razblini.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 4400
Najvišja hitrost: 191 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 3,6/ 4,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 17.777 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana