Špageti z dietno omako

Test: Fiat Punto Evo 1,3 multijet 95 emotion

Italijo in Italijane si je skoraj nemogoče zamisliti brez njihovih znamenitih špagetov in drugih vrst testenin. In italijanski Fiat bi piskal precej na tenko, če v svojih modelnih vrstah ne bi imel Punta, avtomobila, ki ga dobro pozna vsa Evropa in še dobršen del drugega sveta. No, tisti, ki se spravljajo k nakupu majhnega avtomobila, imajo na voljo tako pestro paleto modelov, da se marsikomu orosi čelo, ko pade končna odločitev in je treba izvleči denar. Še bolj so zbegani, odkar ima Punto posodobljeno izvedbo, s kozmetičnim in mehaničnim posegom ter dodatno oznako Punto Evo.

Prostornost in udobje sta v Puntu Evo zelo solidna, čeprav so resnici na ljubo skoraj vsi novejši majhni avtomobili znotraj postali zelo veliki. Prtljažnik v osnovi sprejme 275 litrov, kar je za avtomobile tega razreda dobra številka. Med sedenjem za volanom je mogoče Fiatovim oblikovalcem oziroma tistim, ki so računali, kakšna mora biti proizvodna cena, očitati dokaj ceneno plastiko armaturne plošče, je pa res, da so se trudili z estetskimi podrobnostmi in osvetlitvijo, tudi s pogrezljivim nosilcem za navigacijsko napravo. Preglednost merilnikov je solidna, večina stikal je na pričakovano dostopnih mestih, ugaja tudi športno oblikovan volan s stikali za nastavitev radijskega sprejemnika in telefona.

V motorni paleti je od dizelskih pogonskih strojev mogoče izbrati posodobljeni in nekoliko »sfrizirani« 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so ga za nameček opremili še s sistemom samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja. Manj ekološko ozaveščeni vozniki bodo z veseljem pritisnili gumb, ki samodejno ugašanje motorja izključi, saj se sistem včasih tudi »zmoti« in motor ugasne ravno v trenutku, ko voznik hoče speljati. Ne glede na to, pa je tovarniško obljubljena povprečna poraba le pobožna želja, in številka je lahko tudi za več kot dva litra na 100 kilometrov višja, kot jo obljublja proizvajalec.

Pri Puntu Evo je treba pohvaliti zanesljivo podvozje, ki le pri večjih voznikovih napakah odreagira v nasprotju s pričakovanjem. Prenašanje kratkih cestnih grbin je srednje dobro, ustavljanje pa prepričljivo. Sicer pa so se pri Fiatu očitno odločili, da bo Punto Evo nadstandardna ponudba v tej modelski družini, kar dokazuje tudi rahlo zasoljena cena.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 70 kW/95 KM

Najvišja hitrost: 178 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,3/ 3,5/ 4,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 18.460 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 4. julij 2007 / 07:00

V Leku odprli vrata krajanom

V Leku si želijo čim bolje sodelovati z lokalnim prebivalstvom, zato so pripravili ogled proizvodnje in predstavitev dela.

Objavljeno na isti dan


Kultura / petek, 28. november 2008 / 07:00

Hitri podplati, športni model

Danes, v petek, ob 17.30 bo v centru Krice Krace na ogled predstava Zakaj teče pes za zajcem Lutkovnega gledališča Nebo.

Zanimivosti / petek, 28. november 2008 / 07:00

Decembra več kot sto dogodkov

Že danes ob 17. uri bo na Glavnem trgu postavitev božičnega drevesa in prižiganje novoletne razsvetljave.

Zanimivosti / petek, 28. november 2008 / 07:00

Novosti proti poplavam

Zadnja leta tudi Sloveniji ne prizanašajo katastrofalne poplave, ki povzročajo veliko škode v posameznih krajih.

Prosti čas / petek, 28. november 2008 / 07:00

Veliki otroci obiskali Mačjo godbo

Neca Falk, Jerko Novak in Miro Novak so se v soboto zapodili v Mačje mesto.

Gospodarstvo / petek, 28. november 2008 / 07:00

Vinjete ogrožajo avtocestni program

Prometni minister ni želel tvegati z nepremišljeno podražitvijo vinjet. Nujen je vzdržni sistem cestninjenja.