S treznostjo do končnega cilja

Test: Mazda6 Sport Combi CD163 GTA

Približno tri leta se pri japonski Mazdi niso dotaknili podobe in tehnike svojega paradnega modela v srednjem razredu. In še potem je lani Mazda6 dobila le nekaj manjših lepotnih popravkov, medtem ko je omembe vreden predvsem novi 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik.

Motorna paleta je zlasti v dizelskem delu res že klicala po osvežitvi in novi pogonski stroj tudi v kombijevski šestici zelo vzorno opravlja svoje delo. Očitno je Mazdinim inženirjem uspelo dobro prenesti teorijo v prakso in 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, podprt z vso sodobno krmilno in vbrizgovalno elektroniko, ki razvije 120 kilovatov (163 KM), zelo suvereno opravlja svoje delo. Navorna krivulja se dviga zelo hitro in 360 Nm navora doseže že pri 1800 vrtljajih. Voznik zato nima veliko dela z ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika in se lahko uživaško prepušča motornim zmogljivostim. Poleg tega je motorju treba priznati vzdržnost pri porabi goriva, saj je za tolikšno prostornino in moč skoraj vzorno varčen.

In čeprav je po tovarniških navedbah v Mazdi6 najnovejše izdaje kar okoli štiristo sprememb, so te na zunaj komaj opazne in hitro jih razločijo samo dobri poznavalci. Še najlažje se opazita preoblikovan sprednji odbijač in izrazitejša podoba žarometov, komaj zaznavne razlike so tudi na zadku.

Nekoliko lažje gre z zaznavanjem sprememb oziroma izboljšav v notranjosti, kjer se opazi rahlo popravljena armaturna plošča, ki je še bolje prilagojena voznikovemu delu, poleg tega pa so notranji arhitekti poskrbeli še za boljše materiale notranjih oblog in učinkovitejšo protihrupno zaščito. Odobravanja vredni v avtomobilu s skoraj najvišjim nivojem opreme so tudi dodatki za varnost in udobje, med drugim kakovostne radijski sistem.

A tudi že znani aduti Mazde6 Sport Combi štejejo veliko, na primer prostoren prtljažnik, ki se z osnovnih 519 poveča na 1751 litrov, udobna potniška kabina, dodelano in dobro uglašeno podvozje in tako naprej. Tudi zaradi naštetega so Mazdini strategi prepričani, da lahko vozijo vštric z azijsko in evropsko konkurenco in to zabelijo tudi s cenovno politiko.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2184 ccm

Največja moč pri v/min: 120 kW/163 KM

Najvišja hitrost: 210 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,0/ 4,8/ 5,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 32.590 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Železniki / torek, 30. junij 2009 / 07:00

Začetni udarec pripadel ministru

Minuli petek je minister za šolstvo in šport Igor Lukšič z začetnim udarcem simbolično odprl novo nogometno igrišče v Železnikih.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Včasih je ravno obratno

Vsi so se norčevali iz mojega šepanja

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Nevihta sladkih rož

Pa smo jo dobili: antologijo slovenske poezije 20. stoletja, 372 pesmi 103 avtorjev na 650 straneh. Nevihta sladkih rož je naslov te imenitne knjige, pesmi je izbral in uredil Peter Kolšek, izdala Štu...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Sedmica: Na robu kulturnega

Hm. Stanje duha v Sloveniji ni bistveno drugačno, kot je bilo v prejšnjem stoletju. Recimo. Če bi si želeli na Blejskem otoku baročno cerkvico, postavljeno na gotskih temeljih in posve...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Med sosedi 23

Sredi preteklega tedna je avstrijsko Ustavno sodišče objavilo nove odločbe o dvojezičnih krajevnih napisih na Koroškem, s katerimi razširja seznam krajev, v katerih bi morale stati dv...

GG Plus / petek, 2. februar 2007 / 06:00

Iz starih časov: Lačne terice

Delo teric je bilo naporno, zato so se morale pred teritvijo in med njo dobro podpreti. Delo je bilo enolično, a ne dolgočasno, dogajale so se prav zabavne reči. Eno od zgodb nam je ohra...