S treznostjo do končnega cilja
Test: Mazda6 Sport Combi CD163 GTA
Približno tri leta se pri japonski Mazdi niso dotaknili podobe in tehnike svojega paradnega modela v srednjem razredu. In še potem je lani Mazda6 dobila le nekaj manjših lepotnih popravkov, medtem ko je omembe vreden predvsem novi 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik.
Motorna paleta je zlasti v dizelskem delu res že klicala po osvežitvi in novi pogonski stroj tudi v kombijevski šestici zelo vzorno opravlja svoje delo. Očitno je Mazdinim inženirjem uspelo dobro prenesti teorijo v prakso in 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, podprt z vso sodobno krmilno in vbrizgovalno elektroniko, ki razvije 120 kilovatov (163 KM), zelo suvereno opravlja svoje delo. Navorna krivulja se dviga zelo hitro in 360 Nm navora doseže že pri 1800 vrtljajih. Voznik zato nima veliko dela z ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika in se lahko uživaško prepušča motornim zmogljivostim. Poleg tega je motorju treba priznati vzdržnost pri porabi goriva, saj je za tolikšno prostornino in moč skoraj vzorno varčen.
In čeprav je po tovarniških navedbah v Mazdi6 najnovejše izdaje kar okoli štiristo sprememb, so te na zunaj komaj opazne in hitro jih razločijo samo dobri poznavalci. Še najlažje se opazita preoblikovan sprednji odbijač in izrazitejša podoba žarometov, komaj zaznavne razlike so tudi na zadku.
Nekoliko lažje gre z zaznavanjem sprememb oziroma izboljšav v notranjosti, kjer se opazi rahlo popravljena armaturna plošča, ki je še bolje prilagojena voznikovemu delu, poleg tega pa so notranji arhitekti poskrbeli še za boljše materiale notranjih oblog in učinkovitejšo protihrupno zaščito. Odobravanja vredni v avtomobilu s skoraj najvišjim nivojem opreme so tudi dodatki za varnost in udobje, med drugim kakovostne radijski sistem.
A tudi že znani aduti Mazde6 Sport Combi štejejo veliko, na primer prostoren prtljažnik, ki se z osnovnih 519 poveča na 1751 litrov, udobna potniška kabina, dodelano in dobro uglašeno podvozje in tako naprej. Tudi zaradi naštetega so Mazdini strategi prepričani, da lahko vozijo vštric z azijsko in evropsko konkurenco in to zabelijo tudi s cenovno politiko.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2184 ccm
Največja moč pri v/min: 120 kW/163 KM
Najvišja hitrost: 210 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,0/ 4,8/ 5,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 32.590 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana