Srečen konec?
Leto 2010 je bilo za slovenski avtomobilski trg nekoliko boljše kot predlansko.
Kljub pretežno črnogledim napovedim se je lansko leto na slovenskem avtomobilskem trgu končalo z rahlim prodajnim plusom v primerjavi z letom 2009, vendar pa brez pretiranega optimizma za prihodnje mesece. Skupna prodaja je lani nanesla 59.226 novih osebnih avtomobilov, kar je spodbudno v primerjavi s 55.712, kolikor jih je bilo predlani. A to številko je treba jemati nekoliko z rezervo, svarijo uvozniki, saj so vanjo zajeti tudi avtomobili s tako imenovanimi enodnevnimi registracijami in tudi nekaj takih, ki so znova izvoženi v druge države. To naj bi rezultat oklestilo vsaj za desetino, če ne celo za 15 odstotkov, pravijo poznavalci. Pozitiven dosežek lanskega leta je tudi občutno zmanjšanje uvoza rabljenih vozil, kar je mogoče pripisati tudi manjšim razlikam v cenah v razmerju do domače ponudbe.
Večina znamk je lani zabeležila rast prodaje, a je tudi nekaj takih, pri katerih se bodo morali odgovorni zamisliti nad minusom. Med takimi je iz prve deseterice vsekakor Fiat, ki se mu je lani prodaja zmanjšala za več kot 1100 avtomobilov in se je znašel na devetem mestu, tudi pri Kii jim ni šlo vse tako od rok, kot so si zamislili, medtem ko se nekateri v deseterici soočajo le z nihanji tržnega deleža.
Med najbolje prodajanimi avtomobili so večinoma tisti iz spodnjega in spodnjega srednjega razreda. Na vrhu deseterice kraljuje Renaultov duet Clio in Megane, sledita Volkswagnova Polo in Golf, na petem mestu je Opel Astra in na šestem Kia Cee'd. Deseterico zaokrožujejo Fiat Punto Evo, Opel Corsa, Hyundai i30 in Ford Fiesta. Najbolje prodajani avtomobil srednjega razreda je Škoda Octavia, med enoprostorci se presenetljivo še vedno najbolje drži Citroën Xsara Picasso, ki letos dokončno odhaja v pokoj.
Napovedi za letos niso prav optimistične, številni uvozniki bodo veseli, če jim bo uspelo ohraniti prodajno raven iz lanskega leta, nekateri pa so kljub krizi prepričani, da jim bo šlo bolje in da bo za osebne avtomobile mogoče najti skupaj okoli 64 tisoč kupcev.
Tudi pri lahkih gospodarskih vozilih se je prodajna statistika na koncu leta izšla s pozitivnim predznakom, vendar je bila prodaja še daleč pod ravnjo iz leta 2008. Dobra stotnija prirastka oziroma natanko 5345 vozil (5239 v letu 2009) še ne pomeni, da gospodarstvo v resnici okreva, res pa je tudi, da leto 2010 ni bilo izdatno z novostmi med lahkimi dostavniki. Tudi napovedi so bolj tvegane, vsekakor pa je tudi letos pričakovano vsaj rahlo izboljšanje prodajnih rezultatov.
Prodaja novih avtomobilov na slovenskem trgu
znamka |
Prodaja v letu 2009 |
Prodaja v letu 2010 |
razlika |
Renault |
9438 |
9946 |
508 |
Volkswagen |
5848 |
7257 |
1.409 |
Opel |
4567 |
5226 |
659 |
Citroën |
4341 |
4452 |
111 |
Peugeot |
3246 |
4048 |
802 |
Ford |
3367 |
3376 |
9 |
Hyundai |
2277 |
2921 |
644 |
Skoda |
2265 |
2801 |
536 |
Fiat |
3936 |
2780 |
-1.156 |
Kia |
3247 |
2406 |
-841 |