Komentar: Cesta za (slab) zgled
Direkcija RS za ceste je pred kratkim izdala informativni bilten, v katerem se pohvali tudi s projektom obnove ceste v Sorico. »Zdi se, da se na Sorico in Soriško planino ne bomo več odpravljali le zaradi lepe narave in smučanja, ampak tudi zaradi privlačne obnovljene gorske ceste,« navajajo in dodajajo, da bi bila omenjena cesta lahko zgled, kako je treba obnavljati podobne ceste drugod po Sloveniji. No, med vožnjo po prvih dveh, že obnovljenih odsekih res pomisliš na zelo zgledno izvedbo ceste, nikakor pa ne more biti za zgled obnova tretjega, polkilometrskega odseka, ki traja že več kot leto dni in zato že pošteno para živce domačinom.
V Sorici letos načrtujejo vrsto prireditev v počastitev stoletnice smrti rojaka, velikega impresionista Ivana Groharja, a kaj ko je del ceste, ki vodi v slikovito vasico, še vedno v precej slabem stanju. Po vrhu vsega jo bodo spomladi zaradi nadaljevanja obnove znova zaprli za promet, saj Cestnemu podjetju Kranj tretjega odseka ceste še vedno ni uspelo obnoviti, pa čeprav so zagotavljali, da bodo obnovo končali že avgusta lani. V Sorico se bo tako znova treba voziti po petnajst kilometrov daljšem uradnem obvozu prek Petrovega Brda, kar bo marsikoga odvrnilo od obiska vasi. Cesto so zaradi tretje etape rekonstrukcije za promet sicer zaprli že jeseni 2009, po protestih domačinov, ki so ostro nasprotovali zapori že drugo zimo zapored, pa so jo konec lanskega novembra spet odprli za promet, a le za osebna vozila, ne pa tudi za avtobusni in tovorni promet. Predsednik krajevne skupnosti se upravičeno sprašuje, kako naj se vas sploh razvija, če je bila cesta v zadnjih štirih letih polovico časa zaprta. To je močno prizadelo predvsem gostince, največjo škodo pa je utrpel Turistični center na Soriški planini, kjer so poleg upada smučarjev zaznali tudi veliko manj turistov v poletni sezoni.
Je že res, da je gradnja ceste zaradi plazovitega terena, velike količine vode in strmih naklonov izredno zahtevna, kot razlagajo na direkciji za ceste. Pa vendar bi bilo zanimivo izvedeti, zakaj strokovnjaki zahtevnosti gradnje niso zmogli predvideti že pred začetkom del in postaviti uresničljivega terminskega plana, saj bi s tem domačinom in drugim uporabnikom ceste prihranili kar nekaj sivih las. Upajmo zato, da bo obnova četrtega in s tem zadnjega odseka ceste potekala bolj gladko.