Avtomobilsko leto bo pestro
Nekatere štirikolesne novosti so že znane, druge proizvajalci še skrbno skrivajo.
Nekateri avtomobilski proizvajalci bodo lansko krizno leto skušali čim prej pozabiti. Prineslo je veliko težav, hkrati pa avtomobilski industriji tudi nekaj prepotrebnega zagona. Na vrata številnih, tudi evropskih in nenazadnje slovenskega trga, vse bolj trkajo električni avtomobili, ki bodo sčasoma vse bolj postajali stalnica. Poleg tega imajo pri vseh avtomobilskih znamkah dovolj dela z avtomobili, ki so še vedno s pogonom na tekoča goriva, pri njih pa je treba stalno zniževati porabo, okoljske izpuste, skrbeti za vse večjo varnost in nenazadnje kupce razvajati z novimi tehnologijami. Skratka leto 2011 morda še ne bo prelomno, bo pa zagotovo pesto.
Novi malčki na startni črti
Letos se obeta nekaj zanimivih novosti tudi v najnižjih avtomobilskih razredih. Nemški Volkswagen naj bi tako končno postavil na cesto svojega novega malčka z imenom Up, ki bo poosebljal vse tisto, česar v tej velikostni skupini nemški gigant ni ponujal, torej energijsko učinkovito okoljsko prijazno in z najsodobnejšo tehnologijo oboroženo mestno vozilo. Nič manj ni agresivna tudi južnokorejska Kia, ki se pripravlja »osvojiti« svet z novim Picantom. Odgovor na vprašanji, zakaj so ga razvijali v Evropi in kje naj bi ga imeli najraje, je povsem enostaven, prvič ga bodo prikazali marca na salonu v Ženevi.
Samozavesti ne bo manjkalo
V spodnjem srednjem razredu letos ne bo toliko novosti kot lani, kljub temu pa se obeta pestra konkurenčna tekma. Na sceno namreč stopa kar nekaj zanimivih avtomobilov, med katerimi zagotovo ne gre prezreti novega, dinamično oblikovanega in tehnološko inovativnega Citroëna C4 in njegovega prestižnejšega derivata DS4. Citroën bo torej imel na cestah kar dve močni orožji, medtem ko pri Fordu vse upe letos stavijo na novo generacijo modela Focus. Ta že doslej uspešni avtomobil, ki so ga od leta 1998 prodali v »nakladi« več kot 10 milijonov primerkov, so že začeli proizvajati tudi v Fordovi tovarni v Nemičji, spremlja pa ga temeljita propagandna kampanja.
Do konca in še malo naprej
Bolj vidno vlogo kot doslej bi v srednjem razredu radi igrali dve južnokorejski avtomobilski znamki, Hyundai in Kia, ki sta sicer v skupnem koncernu. Hyundai preseneča z novim, napadalnim i40, ki bo nadomestil ostarelo Sonato, zanimivo pa je, da so se najprej lotili kombijevske različice, ki ji bo šele čez nekaj mesecev sledila limuzinska. Kia pa je ubrala drugačno pot in bo kmalu poslala na cesto limuzino Optima. Tudi ta model ima zelo dinamično zunanjost, podkrepljeno s sodobno pogonsko tehnologijo, všito varnostjo in inovativnimi komunikacijskimi sistemi.
Gneča tudi med prestižnimi
Čeprav je kriza najbolj prizadela prodajo prestižnih avtomobilov, bo tudi v cenovnih razredih visoko nad povprečjem letos kar nekaj novosti. Nemški Audi bo v pomlad krenil z novim A6, za katerega obljubljajo inovativne rešitve na vseh tehnoloških področjih, med drugim lahko karoserijo, športno podvozje in širok izbor novih asistenčnih in multimedijskih sistemov. Novinec, ki bo kasneje na voljo tudi v hibridni različici, k nam prihaja aprila. Tudi pri Mercedes-Benzu ne stojijo križem rok, letošnje leto bo v znamenju že razkritega CLS in nove generacije razreda C, ki se na zunaj sicer ne razlikuje bistveno, veliko novosti pa je v drobovju.